sobota 18. prosince 2021

něco si ráda připomenu...


Tenhle příspěvek jsem ukradla, a to říkám beze studu, na facebooku. 
Někdo sestavil seznam moudrých rad, které nejsou nic originálního a možná se i většina z nás jimi řídí, ale myslím, že je dobré vidět je takto pohromadě a občas si je připomenout. Já jsem si je přečetla celé a některé věci jsem si znovu uvědomila a bez toho seznamu bych se nad nimi pravděpodobně nezamyslela.
Jistě na život není norma (naštěstí), každý prožíváme ten svůj a je jediný, ale přece jen něco máme podobné a některé životní situace jsou naprosto stejné. 
Nemám ráda, když mi někdo radí, jak mám žít a sama žádné rady do života nedávám, pokud nejsem tázána a ani si dokonce nemyslím, že bych mohla někomu radit. Ani svým dětem ne. Musím doufat, že všechno důležité jsem už pro ně udělala a všechno důležité jim řekla či ukázala nebo předala. 
Občas se i ke své radosti přesvědčím, že to tak je.
Tenhle seznam ale jako by kopíroval současnou situaci, když ji převedeme z osobního života do života společného tedy veřejného.
To je vše, co jsem chtěla říct. Tedy napsat. 
Mějte pěkný den.

P.S. Toto si musím zapsat na blog. S mužem jsme absolvovali třetí dávku očkování a není nám dobře. 
Já se válím už třetí den a je mi strašně. Takže ráno napíšu články a pak už většinou ležím. Ráno to ještě jde, tak ani v této chvíli nevím, jak mi dnes bude, zda pojedu dělat reportáž, pravděpodobně poslední na živo v letošním roce, či zda zůstanu doma. Při otázce paní doktorky, jak mi je po tom očkování, jsem se dozvěděla, co jsem věděla. Paní doktorka mi to prý nepřeje, ale je to vlastně naprosto v pořádku. Mám silnou imunitu a tak se moje tělo pere s cizí látkou a musím říct, pere se fest. Trochu mě s tímto stavem smiřuje nejen nemožnost jiné lepší volby, ale i to, že tělo vytváří množství protilátek.

Takže, moje milá, až zestárneš....
Nikdy se nesnaž kohokoliv poučovat.
I když s jistotou víš, že máš pravdu.
Vzpomeň si, jak ti to nebylo milé a jak jsi sama nechtěla poslouchat žádné rady.
Nesnaž se pomáhat, dokud tě o pomoc sami nepožádají.
Nepokoušej se chránit své blízké před všemi nástrahami světa, jenom je miluj.
Nestěžuj si!
Na svoje zdraví, na své sousedy, vládu, svůj důchod, nehádej se s ženami na lavičce před domem.
Nečekej vděčnost od dětí.
Pamatuj si, neexistují žádné nevděčné děti, jsou jen hloupí rodiče, kteří očekávají vděk od svých dětí.
„Dala jsem ti nejlepší roky.“
„Jsem starší, takže to vím líp."
Tohle jim neříkej.
Jestli máš vnoučata, nech je, ať ti říkají "babičko."
Neutrácej peníze za prostředky proti stárnutí, raději je utrať za výlety.
Neprohlížej se co chvíli v zrcadle a nenos make up v tmavé místnosti.
Snaž se vypadat co nejelegantněji,
ne přehnaně mladě.
Věř mi, je to tak lepší.
Postarej se o svého muže, i když bude vrásčitým, bezmocným a nevrlým starcem.
Nezapomínej, že kdysi byl mladý, silný a veselý.
Vzpomeň si, jaký byl štíhlý a pěkný.
A možná je jediný, kdo tě teď skutečně potřebuje.
Nesnaž se za každou cenu držet krok s časem: porozumět novým technologiím, nesnaž se sledovat novinky, neustále studovat něco nového jen proto, abys udržela krok s dobou.
Život má být zábavný.
Dělej si co chceš.
Nic si nevyčítej.
Cokoliv se ve tvém životě nebo v životě tvých dětí stalo, udělala jsi vždy to, co bylo možné.
Chráníš je v každé situaci, až do konce.
Děláš maximum, moje milá, to je velmi důležité vědět.
A pamatuj, že jestli žiješ, někdo tě potřebuje.

5 komentářů:

  1. Zajímavý článek, díky za něj.
    Mně i potřetí dávce bolela ruka, ale jinak mi nic nebylo. Držím palce, ať je vám brzy lépe. Přeji klidnou sobotu.

    OdpovědětVymazat
  2. Asi budu za rebela, ale já bych mohla každou "radu rozporovat". Notabene - nesnaž se poučovat - a tady je těch pouček hodně. Jasně, všeobecně a globálně nikdo z nás nechce být protivný a vševědoucí poučující dědek či babka. život a okolí každého z nás je jedinečné a tak to má být. K očkování, vždy byla nějaká menší reakce, aspoň je znát, že tělo reaguje. Měj se hezky Marti, lenka kočka

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, to je zajímavě sepsané a v mnohém s tím souhlasím a také to tak dělám. Přeji Ti, abys byla po očkování brzy v pořádku. My jsme měli po třetí dávce dva dny strašnou zimnici a manžela docela bolelo rameno.Jinak teď už je nám dobře. Chtělo by to sluníčko a vyrazit ven do přírody načerpat energii. Příjemné dny a hlavně zdraví ti přeji.

    OdpovědětVymazat
  4. Některé věci není od věci si připomenout :).
    Mně nebylo úplně OK po třetí dávce druhý den - padla na mne strašlivá únava, že jsem měla pocit, že ani nedojdu z práce dommů. No došla jsem a do druhého dne se z toho vyspala. Tak ať je ti už tak brzo dobře.

    OdpovědětVymazat
  5. Jak píšeš, něco je třeba si občas připomenout!
    Doufám, že ti je už dobře, Marti a budeš mít pohodovou neděli. Helena

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.