úterý 23. srpna 2022

trochu o víně

Každý rok je vyhlašována Národní soutěž vín a právě byly vyhlášeny výsledky vinařské oblasti Čechy 2022. Národní soutěž oblast Morava bude následovat. 
Dnes dávám na blog vítěze z Čech.
Vyhrálo víno z Mělníka a někteří z vás sem jezdíte a rádi, tak možná bude pro vás tato informace zajímavá. 
Jo a já mám rulandské šedé nejraději.
No, psát o vínu po ránu není teda úplně košer, uznávám.
Dnes ráno vychází článek i v našem magazínu. 
Ale tradičně dávám články na blog ráno, tak dnes to měnit nebudu.
Mějte pohodové úterý.

V Národní soutěži vín zvítězilo Rulandské šedé 2021 z Mělníka
Marta Dušková

Nejlepším vínem v Čechách se letos stalo Rulandské šedé 2021, české zemské víno z mělnického Vinařství Vondrák v rámci Národní soutěže vín vinařské oblasti Čechy 2022. Národní soutěž vín je největší a nejvyšší soutěž vín v České republice.

V letošní soutěži ovládla všechny hlavní kategorie vína z Mělnické vinařské podoblasti. Vinařství Vondrák z Mělníka získalo titul českého Šampiona a zároveň vítězství v kategorii bílých suchách a polosuchých vín za Rulandské šedé 2021, české zemské víno.

„Rulandské šedé je jedno z prvních vín, které jsme vysadili na našich nových pozemcích. Jsme rádi, že během pár let získalo uznání nejen u laické veřejnosti, ale i u odborné poroty. Hrozny vyzrály na kopci s poetickým názvem Ráj, který může být synonymem pro Pinot Gris, ale i další naše odrůdy,“ sdělil Bc. Luděk Vondrák, majitel vinařství, ze kterého Šampion pochází a dodal: „tuto nevelkou vinici s oblibou obhospodařují i nejmladší z rodu Vondráků Václav a Vojta.“

V kategorii B – bílá polosladká vína zvítězilo Rulandské šedé 2021, výběr z hroznů ze Školního statku Středočeského kraje Mělník.

Šampion a vítězové kategorií:

Kategorie A – bílá vína suchá a polosuchá

· Šampion a vítěz kategorie: Rulandské šedé 2021, české zemské víno – Vinařství Vondrák – Mělník

Kategorie B – bílá polosladká vína

· Vítěz kategorie: Rulandské šedé 2021, výběr z hroznů – Školní statek Středočeského kraje (Mělník)

Kategorie D – růžová vína a klarety

· Vítěz kategorie: Regent rosé 2021, české zemské víno – Vinné sklepy Kutná Hora

Kategorie E – červená vína suchá

· Vítěz kategorie: Cabernet Cortis 2015, české zemské víno – Vinné sklepy Kutná Hora

Nejlepší kolekce: Vinařství Salabka Praha 

Podrobné informace k soutěží na webových stránkách www.narodnisoutezvin.cz.

7 komentářů:

  1. Marti, když jsem si přečetla hodnocení, tak mi je jasné, že bílá vína z vinařství Vondrák by u mne hrála prim. Mám ráda totiž suchá a polosuchá bílá vína. Krásná soutěž. Těším se na Moravu, kdo tam bude. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  2. Dříve jsem preferovala víno červené a od nějaké doby jsem si oblíbila vína bílá. Takže bych si sklenku vítězného rulandského šedého určitě dala.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Když se řekne vína Mělník, tak mi naskočí "Ludmila". Dříve byla běžně v obchodech k dostání. Nevím, jaký je to druh vína, ale určitě je pojmenované podle vinice, kde se pěstuje. Teď už víno moc nepijeme. Manžel vůbec ne a já si občas dám skleničku se synem, když přijede na víkend. Marti, článek je zajímavý a všem vinařům z Mělníka přeji, aby dále byli těmi nejlepšími. Měj se krásně, přeji Ti krásný den. P.S. Děkuji moc za komentáře na mém blogu.

    OdpovědětVymazat
  4. Velice gratuluji mělnickému vinařství. Měla bych se po nějakém mělnickém poohlédnout.
    Děkuji za info a přeji hezký podvečer, Marti. Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Marti, skvělé! Rulandské šedé by po tvém článku byla moje první volba. Horší je, že od r.2017 nepiju. I když - na mé neduhy mi doktoři vyloženě bílé víno nezakázali.
    Ale nadchlo mě, žes sem dala takové hezké téma. Pa Jiřina z N.
    ohledně Ludmily, kde se dá vůbec koupit, nikde není vidět.

    OdpovědětVymazat
  6. Marti, Rulandské šedé je mé oblíbené víno, vybírám si je při nákupu vína poměrně často. Takže - dala bych si klidně skleničku
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Marti, já mám víno ráda - takže děkuji za zase úplně jiný příspěvek. Měj se hezky a na zdraví ! Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.