čtvrtek 4. srpna 2022

výlet do pravěku


No, trochu jsem to přehnala, ale malý výlet do HistoryParku v Ledčicích je i nahlédnutím do pravěku. 
S dětmi jsme tam byli minulý týden ve středu a po roce podruhé. Článek rovněž byl na blogu. 
Děti si to toužebně přály, protože už minule se jim tam líbilo. Jejich výrobky, které vyrobily z keramické hlíny, jsem už dávala minulý týden. Když jsme přijeli, pořád byla cítit spálenina z hořícího Hřenska a Říp nebyl téměř přes opar vidět.
Děti nejen vyráběly z hlíny, namlely si mouku drcením kamenem, odkrývaly hroby s archeologickými nálezy, ale užily si i krmení koziček a spoustu dalších zážitků.
Jak to vypadá v HistoryParku, si můžete přečíst v článku a prohlédnout i fotografie. Na blogu jsou vybrané fotografie, na všechny můžete kouknout u článku.
Mějte pohodový den. Já jdu zpracovávat vše, co jsem si nabrala za poslední dva dny.






Jak se stát na jeden den archeologem či hledačem pokladů
Marta Dušková

HistoryPark Ledčice je zcela zvláštní místo. Zábavný park, kde je možné zažít historii na živo, vyzkoušet si práci archeologa, odkrývat nálezy v terénu či zpracovávat archeologické nálezy, vyrobit si pravěké nástroje či nádoby z keramické hlíny nebo hledat poklad s detektorem kovů a další zážitky.

HistoryPark v Ledčících nabízí chytrou zábavu pro děti pod vedením zkušených archeologů i nadšených lektorů, které se za jeden den mohou zážitkovou formou dozvědět víc o historii člověka.

Děti si mohou vyzkoušet mletí zrní kamenem a drcení na mouku, uvidí, jak vykřesat oheň z pazourku, venku na ně čeká bludiště a pravěká obydlí. Nebo se mohou jen tak zabavit a protáhnout na prolézačkách či nakrmit roztomilé kozičky.

O děti se stará tým zkušených lektorů a rodiče si mohou odpočinout u dobré kávy a kochat se výhledem na horu Říp či České středohoří. Děti budou stále na očích a rodiče je mohou sledovat při činnostech zpovzdálí, případně se kdykoliv zapojit do hry.

HistoryPark založila parta zkušených archeologů s mnohaletou praxí a jejich cílem je v areálu postupně vybudovat pravěké a středověké osady. Již nyní není park jen zábavný, ale především vzdělávací a děti park milují a mohou si i svoje výrobky z keramiky či umletou mouku přinést domů na památku.










7 komentářů:

  1. Jeee, tak to je super. Archeologie mě vždycky lákala, to by mě bavilo 😉
    Krásný den 🍀

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezky jste si užívali společné chvíle a děti opět moc pěkně tvořily a ještě si užívali krmení zvědavých, žebravých koz. Super fotografie i článek. Přeji vám všem krásné letní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oprava...děti si užívaly...Omlouvám se za chybu.

      Vymazat
  3. Marti, tam by se mi to líbilo ! A všechny ty aktivity také, to se dětem nedivím... Opatruj se, zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, ten park je fakt zajímavý projekt, který evidentně děti hodně láká...
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
  5. Tak tohle by bavilo i mě :o)
    Marti, měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Je fajn, že taková místa existují. Tam bych si to užila i já!
    Hanka

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.