pondělí 18. ledna 2021

nákupy on line

Na tenhle příspěvek se chystám už dlouho. Kdo mě sleduje déle, ví, že už víc než deset let nakupuji vše on line. A když říkám vše, myslím vše od hraček, knih, oblečení, přes nábytek, myčku, pračku, vysavač...
Jediné, co nám tady chybělo, byla dovážka potravin. Už víc než čtyři roky jsem sledovala všechny on line dodavatele, kdy už konečně budou dovážet k nám.
Na jaře s karanténou přišlo nejdříve Tesco, mělo jen velmi malou zásobu zboží, jen trvanlivé, ale byl problém vůbec objednat, protože v karanténě objednávali i ti, co by to normálně asi nedělali.
Na jaře jsem to tedy vzdala k lítosti mého muže, protože potraviny nakupuje on a už se těšil, že se toho zbaví, páč přes internet nakupuju zásadně jen já.
Na podzim přišel košík.cz, sice měl také jen trvanlivé zboží, ale velký výběr a přece jen to mému muži pomohlo. Radost z on line nákupů potravin však netrvala dlouho. Dvě objednávky nám byly doručeny v pořádku a tím radost skončila. Další tři objednávky po nedoručení po třech dnech čekání jsem musela zrušit a nelíbilo se mi ani to jednání.
"My dodání neovlivníme, volejte dopravci". 
Proč bych měla já řešit dopravce, když obchod mi nabídl volný termín doručení a zodpovídá tedy za to on. Navíc dopravci se buď nedalo dovolat anebo mě odbyl s tím, že toho mají hodně a nemůže mi říct, kdy to doručí.
Po třetí objednávce po několika dnech čekání jsme to už vzdali a teprve po té si můj muž načetl recenze, které hlásily stejné zkušenosti s výzvou pryč od košíku.
Vrátila jsem se tedy opět k Tescu někdy v listopadu a k naší velké radosti od prosince už zaváží úplně všechno, včas s příjemným řidičem a vše v pořádku. Pokud něco není, zboží podle objednávky připravují v den dovážky, což bývá občas jedna položka, dozvím se to hned ráno před dodáním, občas mám některé položky nahrazeny, ale tak jedna dvě, které mohu odmítnout. Zatím se to nikdy nestalo, protože náhrada za vyprodané zboží je vždy adekvátní. 
Můj muž má velkou radost, že nemusí v marketech trávit při velkých nákupech dvě hodiny. 
Minulý týden jsme se fakt nasmáli. Jak si člověk rychle zvykne na to dobré a zapomene.
Můj muž si vzdychne: ježíš, dnes přijede Tesco, viď?! Panebože zas to vynášet domů z auta. 
Musím podotknout, že většinou mu to řidič donese až ke dveřím domu (jen jeden, který nejezdí tak často, nám píše hned ráno sms, že kvůli covidu, to donese jen k vratům atd.). Já mezitím hlídám Sáru, aby ji náhodou nenapadlo při otevřených vrátkách do zahrady utéct na ulici.
Po tomto povzdechu jsme se začali oba smát. Vždyť vynášet to musel vždy, a ještě k tomu nakoupit, sám naložit a vyložit z auta...
Můj muž mi vysvětluje: to máš jako s myčkou. Jakou radost jsme měli z první před lety, že už nemusíme mýt a utírat nádobí, ale za chvíli se nikomu ani dětem už nechtělo uklízet ani z myčky.
Jediná nevýhoda tohoto nakupování je, že si u čerstvých květin nemůžu vybrat barvu😁
Včera dorazily žluté tulipány, které bych si sama nekoupila. Žlutou moc nemiluju a nevím proč.
Jo a košík.cz k nám pořád čerstvé potraviny nedováží a nemám zprávy, jestli došlo k nějakému zlepšení. Já mám za zrušené objednávky jako omluvu u nich už 600 korun nebo kolik jako slevu na nákup, které se mi díky jejich službám nepovedlo uplatnit a už to ani nemíním zkoušet.
Nakonec ty žluté tulipány vedle těch sytě růžových, které koupil můj muž v pátek při cestě z Prahy, vypadají hezky, tak co bych chtěla, že jo.
Pohodový vstup do nového týdne přeji všem.

P.S. Jo ty vykukující poupata jsou ze zahrady. Nevím, jestli rozkvetou. Jo a vidíte správně. Vzadu kouká krabice esíček, taky jsem ji mohla uklidit, že jo?


12 komentářů:

  1. Brala bych dovoz potravin domů, jenže u nás zatím toto neexistuje.Ale je fakt, že obchod máme celkem blízko, větší nákup realizuji autem a pro malý jdu pěšky nebo na kole.
    Tulipány ještě doma nemám, zatím jen hyacinty, které se každým dnem o kousek víc chystají rozkvést. No vidíš a já mám žluté kytky ráda. Na zahrádce mi tato barva převažuje :-).
    Hezký den, Marti !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. I my jsme teď v době naší izolace využili dovoz potravin domů a jejich donášku až za dveře. Manžel nechtěl otravovat příbuzné. U nás také nakupuji přes internet já, muž s počítačem nekamarádí. Vybrala jsem Rohlík.cz a musím říct, že jsem spokojená. Myslím, že mají velký výběr a dokonce je možnost objednat si i nějaké zboží z lékárny Benu. Řidič před dodáním pošle SMS a podle požadavku donese zboží až za dveře bytu. Jednou se mi stalo, že jedna položka v nákupu chyběla, tak jsem zavolala a paní na lince to vyřídila a peníze mi vrátili na účet. Podruhé se spletli a psali mi, že nemohli dvě položky doručit. Obě v nákupu byly, takž jsem jim zavolala, aby mi peníze nevraceli. Paní na lince už věděla moje jméno, asi podle tel.čísla. Byla ráda, že jsem ji upozornila a musím říct, že byla velmi milá. Takž za mně spokojenost s Rohlíkem. Snacha objednávala také na košíku, protože k nim rohlík nákupy nevozí. Teď už zase budeme chodit na nákupy a musím říct, že se docela těším.
    Manžel Ti koupil krásné tulipány. Esíčka mám také ráda. ;-)
    Měj hezký den.

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavý článek Marti. Já ani nevím, jestli u nás něco takového funguje. Ale my máme krámek s potravinami za rohem a je docela dobře zásobený i ovocem a zeleninou, tak že těch pár kroků vždy dojdu a v pohodě nakoupím. Jen pro chléb chodíme do města do soukromého pekařství. Do řetězců až tak moc nechodíme, protože jsou až na druhé straně města na kopci a tahat nákup v batohu na zádech je pro nás v zimě a ve sněhu dost vyčerpávající. Tak že v tomto období raději chodíme k drobným obchodníkům. V létě je to jedno, to máme jako procházku. Jinak pokud potřebujeme větší nákup, tak nám nakoupí syn nebo mě vezme autem s sebou, když si jedou si nakoupit oni. Nákup potravin přes internet by mě asi nelákal, protože si hlídám datum spotřeby i výrobce.

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, potraviny nakupuji v kamenných obchodech, mám ráda, když si můžu vybírat. :o) A žluté tulipány mám zase ráda já, už brzy přijde jejich čas. :o)
    Měj fajn den. D.

    OdpovědětVymazat
  5. Marti, já jsem ještě objednávat potraviny nezkoušela. Všechno ostatní ano. Zatím nemám potřebu, ale ono to jednou přijde :-)
    Díky za postřehy. Jitka

    OdpovědětVymazat
  6. Marti, Tesco bylo tuším první, kdo s touho službou začal. Pak přišel Rohlík a Košík. Snacha si objednává potraviny v podstatě od doby, kdy se sem přistěhovali. V Radlicích měli v přízemi Žabku, takže nakupovala tam. Dcera po několika špatných zkušenostech, kdy jí Rohlík nedodal vše, začala znovu nakupovat v obchodě. Já zkusila na jaře Košík, protože jako jediný nabízel tehdy nedostatkové droždí. Dodávku mi nejprve rozdělili do dvou závozů, pak mi napsali, že tohle není a támhleto taky. A když mi vyškrtli i to droždí, kvůli kterému jsem do toho šla, zrušila jsem celou objednávku a víckrát to nezkoušela. Nakupuji v Globusu pomocí skeneru a jsem spokojená. Navíc tam mají výborný chléb a kromě rohlíků, které jim tam dováží, je veškeré pečivo vyrobené tam. Totéž je s masem i uzeninami. Velký týdenní nákup zvládám za 20 - 30 minut.
    Měj hezký den 💓

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Marti, musím napsat, že těchto služeb zatím nevyužívám. Objednávám se jiné zboží on-line, ale potraviny si zatím kupuji sama. Tulipány jsou krásné i ty žluté mají šmrnc - předzvěst jara. Měj hezký večer. Iva

    OdpovědětVymazat
  8. Marti, početla jsem si a docela zírám, protože naše Terka by bez "košíku a rohlíku" asi nejedla :o) Má hodné řidiče, vše jí vynesou až do kuchyně. Ale je to Praha...
    My to zvládáme se dvěma nákupy týdně.
    Tvůj muž mě pobavil, ale rozumím mu. Taky občas přemýšlím, kde mám ten čas, který jsem s myčkou ušetřila...
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  9. Já nakupuji potraviny taky off-line :). Využívám polední pauzu v HO - aspoň se projdu. A na nákup těžkých věcí sjedeme jednou za týden, 14 dní autem s manželem společně. Jsme hezky secvičení, takže nám to netrvá dlouho (on můj muž je po 20 minutách v libovolném krámě nervózní jak pes a není už s ním žádná řeč, takže do 20 minut je záhodno stát u pokladny :))
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji všem za vaše názory, které mě přiměly ještě trochu reagovat. Rohlík k nám nejezdí, jinak bych ho měla. Naše Tereza s ním má zkušenosti od začátku a je s ním nadmíru spokojená. Co se týká výběru při on line nákupu, pro mě je hodně obrovská nabídka, ještě jsem ji ani celou neprošla. Pro mě je to víc než v obchodě a na eshopu je nabídka naprosto stejná, já nenávidím nákupy v marketech a můj muž každému na potkání vypráví, proč mě na nákupy nechce, tedy nechtěl. Kdyby totiž byla pokladna hned u vchodu, tak jsem při vstupu tam. Pro mě je on line výběr obohacují, protože na některé věci bych prostě z lenosti nenarazila a napsat to pro mého muže zapomenu. Teď jsem nakoupila mimo jiné kokosové mléko, kapary a spoustu dalšího, na které bych si vůbec nevzpomněla. Co se týká složení a výrobce, vše je přehledně popsáno a lépe k přečtení než v obchodě. Datum spotřeby si hlídá Tesco, páč nechce mít žádné reklamace a ty jsou celkem lehké. Naopak se nám stalo před Silvestrem, že mnou objednaný chleba měl datum spotřeby za dva dny po obdržení, takže jsme s omluvou nalepenou na chlebu dostali další zdarma. Ve dvou jsme měli plný mrazák. A co se týká dovážky, ten bojácný řidič, který se bojí víc než ostatní Covidu, u nás byl jen dvakrát. Jinak jezdí příjemný řidič, který zboží sám odnosí až ke dveřím. Jo a i ty tulipány byly zabaleny do zvláštního obalu z vnějšku plast, vevnitř něco jako vata napuštěná vodou a vše neprodyšně zabaleno. Navíc maso a uzeniny objednávám jen pultové a převážně z farem. Při osobním nákupu můj muž nákup u pultu vzdával kvůli velkým frontám. Takže my jsme nadmíru spokojeni, že konečně můžeme. Jen má vyzkoušeno, ale to i při osobním nákupech, nesmím nakupovat hladová a ani právě najezená. Musí to být akorát. Jinak v prvním případě házím do on line košíku všechno, co vidím, v druhém případě naopak téměř nic, protože nic nepotřebuje, když jsem sytá. Mějte pěkné úterý.

      Vymazat
  10. Já to mám tak nějak napůl. Hodně věcí nakupuji on-line, a fakt je, že courání po krámech nijak nevítám. Ale třeba boty on-line, hlavně pro děti, to je složité, a některé věci si zkrátka potřebuji prohlédnout. A jídlo nakupuje hlavně můj chlap... Já tyhle supermarkety z duše nesnáším. :D
    Měj se pěkně, Sabi

    OdpovědětVymazat
  11. Jsem ještě aktivní, což vy samozřejmě také :) a pevně věřím, že tomu tak dlouho bude.
    Nakupuji potraviny v mém milovaném Lidlu a občas to doplním Billou.
    Zatím mne to baví a velkou úlohu v tom hraje fakt, že jsem mobilní a všude se dostanu sama. Pokud bych měla být odkázaná na MHD, šla bych do toho také.
    Má sousedka si nechává dovážet Košíkem a pochvaluje si, nemají auto a mladé nechtějí obtěžovat.
    Přeji příjemné nákupy.

    OdpovědětVymazat