pátek 15. ledna 2021

jepičí život 11

Ne nezapomněla jsem na tenhle svůj letitý projekt, i když minulý díl byl už v srpnu, ale přece jen dá tenhle příspěvek více práce, než napsat naprosto nový. Od září mám na starosti dvě miminka, teď už spíš batolata Sáru a Kanál eM, tak mám o dost míň času. Ale protože na jepičí život už pár dní myslím, tak jsem se dnes do toho už pustila.
Většina z vás ví, co je to za projekt a vím, že ho máte i rádi. Tak jen shrnutí pro ty, kteří neznají. 
Před pár lety mi bylo líto, že některé komentáře, které jsou někdy malými příběhy ze života, mají jepičí život. Zaskví se jednou pod příspěvkem a upadnou v zapomnění. 
Chtěla jsem, aby aspoň některé ještě jednou na chvíli ožily, a tak vznikl projekt "jepičí život" a dnes vybírám už do 11. dílu. 
Tak se pojďme podívat a zavzpomínat, o čem jsme debatovali v druhé polovině roku 2019, co nás rozesmutnilo, naštvalo, pobavilo. potěšilo... Minule jsem skončila v srpnu, tak pokračuji.
Mějte pěkný den.

Marti, myslela jsem si, že už máte po starostech a vidím, že problémy pokračují. Obdivuji Tvého muže, že má přehled a umí si všechno spočítat. Přiznám se,že v tomhle jsem důvěřovala sociálce. U nás ti den odchodu do důchodu spočítají. V našem státě musí občan vyřídit všechno hned, jinak se mu vyhrožováno paragrafy, ale úřady mají na vyřízení čas. Držím palce, ať odvolání brzy vyřídí a manžel konečně dostane zasloužený důchod.
Měj klidný den. Růža

Co k tomu dodat,už dávno vím jaké jsou problémy s důchodem(bohužel nejste první),výplatou v PN....smutné.Argument,máte mít našetřeno je smutný.Někdo opravdu nemá z čeho.Ať vše dobře dopadne.Hezký den JP

Marti, taky jsem si užila s úřednicí co my vypočítávala důchod bezva chvilky.Byla to baba před důchodem a tak jednala jak byla zvyklá za minulého režimu.Ale u mne narazila.Já jsem vždycky vše každému řekla na rovinu a měla jsem potíže.Vypočítala mi důchod, oznámila částku a pak se mne zeptala jestli vím jaký je minimální důchod co bere většina lidí.Tak jsem se musela hodně krotit abych nebyla sprostá. Ať už to má manžel vyřešený a užívá si s tebou krásné poklidné dny.Hezký večer všem třem přeji.Martina

No, nemám slov. Úřady a úřednictvo nám vládne, rozhoduje o životech místo toho, aby sloužilo.
Marti, doufám, že v klidu přežijete a nakonec se spravedlnosti doberete.

téměř neviditelný krok pro lidstvo,

Marti, krásné vyprávění. Myslím, že dcera vybrala Lolince dobrou školu. Je to hezké, když žáčci začínají den povídáním a malováním. A mohou si vybrat zvonění. Přeji jí, aby se do školy pořád těšila, aby ji stále bavila.
Jak víš, náš vnouček je také prvňáček. Přemýšlím, jak je jejich škola jiná než Loly. Je to dáno i tím, kde bydlí. Chodí do malotřídky. Ve třídě je jich jen šest, tři druháci a tři prvňáčci. Každý žáček má lavici sám pro sebe. A musím se trošku pochlubit. Venda včera dostal první jedničku, z hudebky. Měl zazpívat písničku. I jemu přeji, aby do školy chodil rád.
Marti a Tobě přeji krásný den. Růža

Bože, to je tak krásné!!! Moc gratuluji k tak důležitému kroku! Lolinka je šikovná holčička, skvěle vedená. Chválím každé rodiče, kteří předem vědí, kdo bude učit jejich dítě. Je potřeba, aby dospělí šli jedním směrem, pak je to radost.
Marti, přeji krásný den, Helena

No krásně jsi dnes povyprávěla o prvních školních zážitcích Loly. Člověk si u toho vzpomněl na svoje zážitky, potom jak to bylo když šli naši chlapci do školy a za nějaký čas do první třídy kráčela vnoučata!
Měj se moc hezky!
Hanka

Marti,
pro lidstvo je to neviditelný krok,
ale pro Lolinku je to nádherný začátek té nové školní epochy..
Moc hezky jsi to napsala a já přeji Lolince krásný čas.
A Tobě krásný den!! Jarka

Marti, prožívám úplně to samé s naší Emičkou, též šla tento týden do školy..už je prý konečně velká! :o)...měj se moc krásně. Inka

nejsem závislá

Marti, je pravda, že na FB trávím hodně času, ale počet lajků u mých příspěvků nijak neprožívám. Samozřejmě mě potěší, když se příspěvek líbí, ale nehroutím se, když jich je málo.
Připomnělo mi to úsměvnou historku. Když u nás jednou byly děti, tak jsem si na chvíli pustila počítač a prohlížela si novinky na Instagramu. Vnučka mi koukala přes rameno a u každého příspěvku říkala "dáme srdíčko".
Měj krásný den. Růža

Marti, já FB používám málo - na komunikaci se sběrateli čajových přebalů, občas kouknu, co je nového u kamarádek a teď občas využívám swapové skupiny, abych se smysluplně zbavila věcí, které nevyužiju, ať už jde o knížky, kosmetiku nebo oblečení. Poslední úlovek je kniha V lese visí anděl (za knihu Skládačka) a balení čajových svíček za balení sáčků do vysavače (který už asi 3 roky nemáme). A nic z toho nejsou příspěvky, kde by mne zajímaly lajky

Moc tě, Marti, zdravím s mou velkou závislostí - mám tu svou první ranní kávu a bude jich dnes ještě pár...
Sociální sítě - dobrý sluha, zlý pán. Nedám na ně dopustit, spojení s dětmi, které jsou třeba přes půl světa nebo jen 100 km, to je pro mě k nezaplacení!
Měj hezký den, Helena

FB jsem vymazala. Zjistila jsem, že nemám potřebu brouzdat se na této vlně. Ke štěstí mi stačí svět blogů :-).
Měj se a těším se na výhru od Tebe (přišel mi dnes mail)
Hanka

neumím si to představit

Marti, se vším, co jsi napsala souhlasím. Jak může Barnevernet odebrat malého kojence? Spíš by měli mladé mamince s péčí o miminko poradit a pomoci, když mají pocit, že na péči nestačí. Je mi moc líto paní Michalákové. Zatímco se vlečou soudní jednání, vyrůstají chlapci v pěstounských rodinách a maminku už nebudou znát. Myslím, že je to poznamená na celý život. Takové instituce, které si nárokují právo na dítě, by vůbec neměly existovat.
Měj pěkný den. Růža

Marti, postup norských úřadů mi takyv řadě případů přišel naprosto nepochopitelný. A medializovaných už jich bylo tolik, že se podle mne už jedná spíš o systémovou chybu než jednotlivé excesy
Hezký den

Marti, naprosto souhlasím a raději o tom moc nepřemýšlím, protože, jak píšeš, je to naprosto nepředstavitelné! Jsou to škody, které nejdou vrátit zpět, zničené životy...
Pa, Helena

na mě to teda nepůsobí

Marti, kritizovat určitě můžeš a já se k Tobě připojím. Sice mě předčasné připomínání Vánoc nestresuje, ale také se mi nelíbí, když téměř od léta na nás vykukuje Santa Klaus. U nás jsou v listopadu troje narozeniny, tak musím vymyslet, co koupím manželovi a synovi. Tvůj dárek pro maminku je krásný. Já se zdokonalila v háčkování až na "stará kolena" a učila jsem se právě na dečkách. Dnes háčkuji a pletu většinou na panenky a občas něco pro vnoučata. Jo, synovi ponožky, aby mi v zimě, v noci nezmrzl.;-)
Ať se Ti dnešní den vydaří. Růža

Marti, taky mě to každý rok udivuje.Vánoce jsou moje nejkrásnější svátky i když pohostit, oběd atd .Schází se u nás 12 človíčků.Jsem neskutečně vždy unavená, ale stojí to zato.Ale připomínat svátky tak do předu je pro mě nepochopitelný a taky přehlížím.Mějte krásný sobotní večer.Martina

I já připojím souhlas. Když už reklamu, tak teď by měla být podzimní. Ta vánoční by měla být někdy v listopadu.
Hezkou neděli, Marti!
Hanka

Rok co rok dřív, není ta iritace záměr, opačná a přesto účinná.
Včera jsem sázela skalničky, svítilo slunce a přikusovala jsem meloun, je tohle čas na kupování dárků ?
Nikoliv, zůstáváme normálními i po reklamní masáži, co víc si v září přát.
Krásné dny.

Marti, tyhle dečky pletla moje máma za hodně mlada. Ještě máme jednu myslím na chalupě (složenou ve skříni, protože ji nemáme kam dát). Vždycky jsem takové dílo obdivovala,
A pokud jde o reklamu na Vánoce, souhlasím s tebou v podstatě bez zbytku. Je fajn, když si někdo umí vymýšlet a opatřovat vánoční dárky v průběhu roku (já ne, protože bych je nevydržela mít v utajení tak dlouho), protože si ušetří nervy v předvánočních dnech. Ale to nemá nic společného s reklamní masírkou, kdy venku ještě pomalu chodíme s kraťasech a v obchodech na nás začínají jukat sobi, Santa Clausové a sněhové vločky...

Popravdě, když jsem tu navíc debilní reklamu viděla, říkala jsem si To si snad děláte kozy! Začínat s tímhle blázincem už v září, tak to je gól. To budou v prosinci už reklamy na velikonoce, pokud to půjde tímhle tempem.... pro mne jsou vánoce věc, která se mi za posledních pár let mediálních masáží reklamou natolik zhnusila, že se jen velice těžce a jen kvůli Bobuli s nimi smiřuji. Jinak je doma nedržíme od doby kdy se děti osamostatnily a rozlítly po všech čertech....

nevěřím...

Písně Gotta jsem měla ráda od jeho začátků, ale kovaná fanynka jsem nebyla. Byli i jiní zpěváci, kteří mne oslovovali a oslovují.
Určitě si zasloužil obdiv a zřejmě se dlouho nepodaří žádnému našemu zpěvákovi projít tak úspěšně a profesionálně svojí kariérou. A že se teď vyrojila řada příživníků- to je evidentní.
Hezký den!
Hanka

Milá Marti, napsala jsi to moc hezky. S mnoha Tvými postřehy se ztotožňuji. Celá ta kauza kolem smrti KG se mi nelíbí. Opět národ rozdělen, jen tentokrát na lidi, kteří jsou ochotni jet přes půl republiky na Bertramku a tam nahlas plakat a bít se do prsou. A ti další jen čekají až to skončí. Já sama si potřebuji smutek po svých blízkých zpracovat sama ve své hlavě a srdci, netrvá to den, ani týden, a nepomůže nahlas lkát. Ale každý jsme jiný, jestli jim to dělá dobře. Jen bych si přála, aby Ti kteří nelitují času, peněz a dávají najevo svou empatii, aby se rozhlídli po svých blízkých, jestli ještě zaživa nepotřebují pomoc nebo pohlazení. ještě ps. Proti panu KG nic nemám, uznávám, že byl velký umělec, čest jeho památce. Lenka kočka.

Smrt Karla Gotta mě zasáhla jako většinu těch, co ho měli rádi. A stejně jako Tvůj muž jsem si říkala, tak brzy. Je mi moc líto, že nemohl strávit více času se svými dcerami, které jsou ve věku, kdy by tátu moc potřebovaly. To, co se děje kolem jeho úmrtí je pro jeho rodinu hodně náročné.
Bohužel, když odejde někdo slavný, tak se najdou vždycky lidé, kteří se na tom nějak přiživí a je to moc smutné. Ať odpočívá v pokoji.
Růža

Marti, jseš úžasná.Krásný článek od tebe.I když byl p.Gott populární osoba, jeho úmrtí beru, že to má každý člověk určený. Nedá se nic dělat, ale každého čeká jednou konec.Jen mi hlava nebere, že se z jeho smrti dělá takový humbuk.O politicích ani nemluvím, je mi z nich zle, co vše vymýšlí. Bylo jeho rozhodnutí, že si vlastně založil rodinu tak pozdě, ale není sám.Ale ta písnička s dcerou mne dojala.Holčinky i s paní jsou na celý život zabezpečený a to je dobře.Nikdy jsem nebyla zapálená fanynka nikoho.Moc se mi líbily písničky Věry Špinarové, překrásný hlas.Taky škoda, že odešla a tak brzy.Hlavně přeji rodině p.Gotta ať žijí v pohodě, ale to asi bulvár jim neumožní.Hold je to daň za popularitu.Měj krásný podvečer a děkuji za krásný článek.👍Martina

Mně vadí hlavně humbuk, který kolem toho udělali politici, především předseda vlády. Evidentně se snahou získat na tom nějaký politický bodík. Šílenství fanynek je očekávatelné (kolegyně bydlí kousek od Bertramky a prý se tady pro davy lidí, svíčky a kytky nedá chodit), nakonec i zájem médií (byť se mi to taky moc nelíbí, ale ona od informování jsou), od politiků mi to přijde jako nechutné přiživování se na pověsti někoho jiného
P.S. Ta fotka pavučiny je krásná

Ó, díky, díky. Mě tahle smrt nějak vůbec nezasáhla. Za prvé můj šálek kávy to nebyl, ovšem uznávám že to byl profík. Ale byl to starý člověk s fatální diagnózou u které se to dalo čekat kdykoli. To víc mne teď zasáhla smrt manželky mého kamaráda, které bylo teprve 49 let a bylo to naprosto náhlé. To co se teď děje je z jedné strany neskutečná fraška a z druhé hyenismus politiků v čele s Hrabišem. Takže už ať je po všem, i když se obávám, že tak ještě půl roku bude o "zábavu" postaráno.

Marti, napsala si to přesně. Je to hysterie, nedůstojné, to co dělají polici a bulvár, k tomu se mi nechce ani nic psát.
Trocha klidu, tichého vzpomínání a důstojnosti by nezaškodila.
Měj hezký den, Helena

trochu pravěk

Marti, já jsem moc ráda, že jsi tohle ožehavé téma otevřela, já jsem během svého ,,dlouhého,, života už vyslechla kde co a podobných případů znám více, přímo od obětí takových činů, a můj dojem je, že to dělají ubožáci a opilci a jiní ne chlapi. Obvykle to pochytili u sebe v rodině, kde vyrůstali, ale je možné, že je to i jinak.Já osobně bych byla dost militantní, agresor by se mnou nevydržel. Nechápu, proč taková osůbka od něj okamžitě neodejde, i kdyby měla za sebou nechat auto, vilu a půl království.
A znásilnění dětí - neznám nic hnusnějšího. pa Jiřina z N.

Marti, přečetla jsem si celý článek. I já znám ze svého okolí případy domácího násilí. Nešlo přímo o znásilnění, ale o jinou formu fyzického násilí. Shodou okolností obě ženy byly moje bývalé kolegyně. Jedna od svého manžela odešla, druhá se svým mužem žije stále. Já bych si to při své prudké povaze nenechala líbit.
Mám stejný názor jako Jiřinka, znásilnění děti je ten nejhorší zločin a jako takový by měl být potrestán nejvyšším trestem. Růža

Marti, manžel nebo druh by měl být partner, a ne otrokář a násilník. Se mnou by určitě nevydržel ani chvilku. Při pokusu o něco takového bych mu dala tak pokouřit, že by nevyšel ze souboje s neporušenou kůží. Dokážu všechno, když chci, když chci. A oni si totiž dovolují jen to, co my samy jim dovolíme. Muži velice rychle poznají "s kým mají tu čest". A jestli matka řekne, že je to normální, vrátí dceru zpět k tyranovi, tak něco v té rodině je od samého počátku špatně. Zdraví Iwka

Marti, na otázku, proč ženy od domácího násilníka neodejdou je mnoho odpovědí. Od teorie "vařené žáby" (když hodíš žábu do vařící vody, vyskočí, když ji hodíš do studené vody a postupně zahříváš, tak si pořád říká, že ta voda není tak horká, až propásne moment, kdy je schopná z ní vyskočit), přes ekonomickou závislost, naivitu (on se omluvil a slíbil, že to už neudělá) až po závislost emoční...
Taky jsme měli v rodině podobný případ. Začínal bohupustou naivitou - on mne tak miluje, že kvůli mně přestal pít a chodit do hospody a končil rozvodem, protože dotyčný nepřestal pít, zato začal manželku (těhotnou) mlátit.
Nezbývá než si přát, aby podobných případů bylo co nejméně a oběti našly sílu odejít a začít znovu i pomocnou ruku na této cestě.

Marti, nedávno jsem viděla dost děsivou reportáž z Turecka. Jenže u nás se takové věci dějí taky... A na místech, kde bych to opravdu nečekala (před pár lety jsem utrpěla skutečně šok)
Díky za článek o hrůzách, před kterými se nesmí zavírat oči.
Měj hezký den, Helena

Naštěstí ze svého blízkého, ani vzdálenějšího okolí podobné případy neznám, ale viděla jsem pár dokumentů a vždy se mi těžko chápe, že ženy nechají situaci zajít tak daleko, obzvláště když jsou přítomné děti. Jenže ono se to mluví silnějším povahám, avšak existují i ty slabé, snadno ovlivnitelné, bez jakéhokoli zázemí, kam by se mohly vrtnout. Dnes alespoň existují různá zařízení, kde pomoc mohou najít.
Ála

Marti, já jsem se naopak setkala celoživotního násilí ženský na muži.Bydleli s náma ve vile a od mala jsem byla svědkem ponižování a nadávek tý ženský.Nebudu se rozepisovat, bylo by to na dlouho.Je to hnus, jak se k sobě někteří lidi chovají.Já jsem ti včera ani nemohla odepsat, protože jsem si vzpomněla na několik případů z našeho bydliště v minulém režimu. Martina

8 komentářů:

  1. Je to fakt zajímavé takhle si zpětně pročíst něco z minula.
    Hezký den, Marti !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Mám ráda procházky časem s tak vybranou společností :)

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za ohlédnutí do doby, kdy jsme ještě řešili jiné radosti a strasti života.
    Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  4. Je to zajímavé ohlédnout se a číst si komentáře z doby, kdy jsme ještě žili všichni v normálu.
    Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Marti,
    je to opravdu zajímavý projekt, obzvlášť když si vybavuji ty původní články:-) Měj se krásně!
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Marti, tyhle návraty v čase jsou vždycky zajímavé.
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  7. Marti, děkuji, ráda jsem si komentáře přečetla. Ne vždycky je čas pročíst komentující přede mnou pečlivě...
    Měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že vás tenhle návrat do minulosti k tehdejším událostem baví. A i já jsem si připomněla jinou dobu, dobu, kdy jsme měli jiné starosti než dnes. Mějte pěknou neděli.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.