středa 13. ledna 2021

o knihách

Tenhle můj článek týkající se čtenářské výzvy vyšel už skoro před týdnem. Ale vzhledem k tomu, že já po úraze hlavy pořád nevydržím číst knihy, nedošlo mi, že vy ostatní čtete a hodně a třeba o této zajímavé výzvě ani nevíte. 
Letos je to už šestý ročník, přesto jsem se s touhle výzvou ještě nesetkala.
Tak dnes výzvu dávám na blog. 
Vzhledem k tomu, že výzva poběží celý rok, není ještě pozdě, pokud máte zájem se připojit. 
A i když jsou knihovny zavřené, většina z nich nabízí katalog e-knih, kde je možné si vybrat. Pokud v článku, který jsem zkopírovala, nebudou fungovat odkazy, podívejte se na originál tady .
Kdo z vás už věděl o této čtenářské výzvě?
Mějte pohodový den.

Čtenářská výzva letos odstartovala po šesté
Marta Dušková

Databáze knih zveřejnila okruhy otázek do nové Čtenářské výzvy 2021. Letos začíná 6. ročník, a i když jsou knihovny zavřené, je možné si stahovat e-knihy a do výzvy se zapojit.

Čtenářská výzva obsahuje dvacet témat, která jsou zveřejněny na www.ctenarskavyzva.cz . Mezi nimi je například kniha z lékařského prostředí, kniha, která je (byla) v některé zemi zakázaná, kniha vydaná před sto a více lety a další.

Prostřednictvím výzvy lze objevit zábavnou formou nové a zajímavé knihy. Stačí jen v průběhu celého roku přečíst dvacet knih podle předem daných témat. Na www.databazeknih.cz můžete sledovat průběh výzvy nejen své, ale i stav a pokroky dalších čtenářů. Najdete zde inspiraci k výběru vhodné knihy. V diskuzi najdete náměty a zkušenosti dalších čtenářů, kteří se výzvy účastní.

Pro účast ve výzvě je nutné mít na Databázi knih svůj profil. Poté je možné si vybrat téma, se kterým chcete začít. U každého tématu je odkaz, kde najdete zajímavé knihy na dané téma.

Všechny podrobné informace jsou k dispozici na https://www.databazeknih.cz/vyzva?rok=2021 .

Seznam všech témat 2021:

1. Kniha z lékařského prostředí 2. Kniha obsahující ilustrace 3. Kniha, která je vyprávěna retrospektivně 4. Kniha, ve které se objevují nadpřirozené postavy 5. Kniha vydaná před sto a více lety 6. Kniha, která je (byla) v některé zemi zakázaná 7. Kniha, která má v názvu část lidského těla 8. Kniha, ve které hraje důležitou roli dopis 9. Kniha, kterou jste objevili díky Databázi knih 10. Kniha o známé české osobnosti 11. Kniha, kterou po přečtení někomu darujete 12. Kniha, jejíž děj se odehrává na vesnici 13. Kniha, jejíž název se skládá z 21 písmen 14. Kniha s pruhovanou obálkou 15. Kniha, jejíž název je i jménem hlavní postavy 16. Kniha do 15. místa v některém žebříčku na Databázi knih 17. Kniha poprvé vydaná v roce 2021 (nová kniha) 18. Kniha z prostředí, ve kterém bych se nechtěl(a) ocitnout 19. Kniha, která má na obálce srdce 20. Kniha, jejíž hlavní hrdina pracuje se zvířaty


11 komentářů:

  1. O této výzvě vůbec nevim. Přiznám se, že teď už tolik knih nepřečtu jako jsem četla dřív. E-knihy vůbec nečtu . Nevydržím koukat na obrazovku monitoru nebo mobilu tak dlouho, protože mě pak bolí oči. Klasická kniha je podle mě, lepší. Výhodou e-knihy je jen to, že nezabírá místo v knihovně a nemusí se z ní utírat prach. Tak přeji hodně čtenářů. Já spíše koukám do knih o cestování s nabídkou a tipy na výlety , mám ráda knihy o horolezectví jako například K2, příběh Josefa Rakoncaje nebo Dva kroky od vrcholu a podobné...Přeji všem čtenářům prima knížky i čtení a Tobě Marti,krásné zimní dny.

    OdpovědětVymazat
  2. Určitě je to dobrá svýn způsobem zajímavá výzva. Čtu docela hodně, ale asi by pro mne toto nebylo to pravé ořechové.
    Hezký den, Marti !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, kdyby mě chtěl ten nahoře potrestat, tak by mi vzal knihy.. Vím, že si asi kompenzuješ nemožnost číst jinak, zase píšeš, to já neumím.. co audioknihy? ty by ti nevadily? O výzvě vím, ale já si knihy vybírám podle jiných parametrů, nicméně se občas nechám podle recenzí knihomilek inspirovat. pohlazení Sáře a Tobě pozdrav, Lenka kočka

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, to je zajímavá výzva. Také už tolik knih nepřečtu a e-knihy také nečtu. Raději držím v ruce knihu. I když teď čtu každou neděli na Kanal eM knihu na pokračování Tvé kamarádky Báry. Je napínavá a já obdivuji její styl psaní, její představivost. Je doufám, že lidstvo nic takového nezažije.
    Měj krásný den.

    OdpovědětVymazat
  5. Marti, to je moc hezká výzva.
    Děkuji za info a přeji příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Marti, "Čtenářskou výzvu" znám díky předchozímu blogu. Jsem vášnivý čtenář, proto jsem se jeden rok zapojila, ale asi jen proto, abych zjistila, že nejsem schopná splnit všech dvacet podmínek. Nešlo ani tak o počet knih, přečtu jich mnohem víc. Problém tkvěl v tom, že nechodím do knihovny a kde zrovna najít kýžený obal. Vzdala jsem to bez boje.😃 Všem, kteří výzvu absolvují, patří můj obdiv.
    Měj hezké dny 🌹

    OdpovědětVymazat
  7. Ahojky, už jsem na Databázi koukala. Některá témata jsou hodně zajímavá. Jenže já si vždycky řeknu, že "letos" výzvu splním, pak dám půlku a přestanu to sledovat. Já sice přečtu přes 100 knih za rok, ale nesedí mi do těch témat...
    Měj se krásně, Marti. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Marti, to je zajímavá výzva. Já bych to asi nedala. Snažím se číst, ale všechen volní čas pohltí můj šicí stroj. Měj pěkné dny. M.

    OdpovědětVymazat
  9. Marti, výzvu znám, ja na Databázi kniho občas píšu i své názory na přečtené knížky, tak se vždycky i kouknu, jestli se nehodí i do výzvy. Ale cíleně si podle ní knížky nevybírám. Loni jsem splnila asi půlku...
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  10. Marti, super, ale to nedám! I když jsem si čtení naplánovala na každý den..ale je to marný..Všichni, kteří to zvládnou, tak mají můj obdiv! Často jsem si kvůli čtení představovala, že bych bydlela v Praze, jezdila každé ráno do práce metrem aspoň půl hodiny a četla a četla..i na zpáteční jízdě..to bych pak zaplnila ztracený čas a pak bych to asi dala...naštěstí bydlím tam kde bydlím :o)..Měj se moc hezky..Inka

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Marti,
    já čtu hodně a tuto výzvu znám, protože databazeknih.cz jsou moje oblíbené stránky. Doma s mamkou každý rok připravujeme vlastní výzvu, kde je cca 50 - 52 knih (jedna na týden). Já většinou zvládám splnit obě výzvy, protože čtu fakt hodně. Myslím si, že za rok 2020 je to 216 kousků. Je mi moc líto, že tobě to zdravotní stav nedovoluje. Ani si nechci představovat, že by to postihlo mě. Je ale úžasné, jak se kvůli tomu zbytečně netrápíš. A máš pravdu, čteš hodně jiné věci. To se taky počítá:-) Měj se krásně!
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.