středa 5. ledna 2022

jako lovec "perel"?




No včera po dešti, vlastně ještě trochu pršelo, jsem si tak připadala. 
Jen jsem lovila dešťové perly, které jsou možná stejně krásné a hlavně mají kouzlo okamžiku. 
Fotím je ráda. Včera jsem chodila po zahradě a pátrala po nejkrásnějších a hlavně fotogenických dešťových perlách. Jen tak, sobě pro radost.
A od včerejška si pobrukuju píseň, která vůbec s deštěm nesouvisí.
Slova jsou jen kapky deště a já volám, pršíš ještě...
Dnes jsem si tu píseň musela vyhledat, páč jsem si nepamatovala, od koho je. 
Jmenuje se Obchodník s deštěm od skupiny Kryštof a slova jsou trochu jinak, ale to mi vůbec nevadí. Broukám si ji v duchu i teď.
Ale na fotkách jsou skutečné kapky deště.













A třeba se podíváte se mnou, i když to není umělecká tvorba. Ale focení mi trvalo docela dlouho. Zaostření na detail mi docela trvá a než jsem zaostřila, tak kapka, kterou jsem měla v hledáčku, spadla na zem. Smála jsem se svému někdy marnému úsilí. 
A spoustu fotek jsem musela vyhodit, protože zaostřit se nepovedlo. 
Nemám žádný extra foťák a ani nepoužívám žádná udělátka, na to jsem příliš líná. Ráda dělám věci šup šup bez nějaké extra přípravy, to mě nebaví.
Mějte pohodový den s plnou šňůrou malých radostí jako perel.

















10 komentářů:

  1. Marti, ty fotografie jsou nádherné a potěšila jsi mně moc. I kompaktem lze pořídit moc hezké záběry kapiček na větvičkách i kvítkách, jak je to vidět na tvých krásných fotkách,kde vypadají jako popadané perličky a tobě se to nafotit opravdu povedlo. Já sice mám na toto focení mezikrouzky, ale téměř je nepoužívám, protože mi stačí a víc vyhovuje základní nastavení foťáku na makro. Doufám, že Sára ti asistovala a užila si s tebou dešťovou krásu. Mějte se všichni moc krásně a hlavně zdravě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, od tebe mě to obzvlášť těší. Já ale nemám kompakt, o to je moje lenost horší, ale klasický canon a někde i na něj mám udělátka, ale jak jsem psala, nechce se mi to. Obzvlášť v těchto případech, kdy chci něco zachytit rychle a vlastně ani při reportážích, kde vlastně taky musím fotit rychle. Sára si se mnou tentokrát neužívala, nemá čas, furt pozoruje ptáčky. Ještě jednou děkuji a posílám ti moc pozdravů.

      Vymazat
  2. Marti, povedly se Ti krásné fotografie dešťových perliček.
    Měj hezký den.

    OdpovědětVymazat
  3. Perlami se to u vás na zahradě jen hemží. Takové bohatství !!! :-)
    Měj prima den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Příroda nakonec vždy dělá největší divy! I pochmurný den zvládne proměnit v honbu za poklady :)

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherné fotky, Marti!
    Měj hezký večer. Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Trocha vody a jaká je to krása! A tobě se, Marti, podařilo z toho udělat perličky, jen je navléknout na šňůrku.
    Já se ale těším už na pořádnou zimu a to mokro mi vadí. Leden a únor má být mráz, sníh, sluníčko a cinkrlátka u potoka z ledu.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné perly a perličky. Přeji zdraví v roce 2022. J.

    OdpovědětVymazat
  8. Marti, moc pěkné fotky - povedly se ti. Mně tohle focení malých detailů pořád moc nejde - větinou to právě nemám zaostřené.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  9. Marti, zdravím. Perličkové fotky jsou hezké, moc se mi líbí. Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.