čtvrtek 13. ledna 2022

virtuální návraty potřetí





Dnes mám pro vás další díl virtuálního návratu tentokrát z našeho výletu k Čertovým hlavách a z cesty k jeskyni Klácelka. Skalní reliéfy dvou obřích hlav jsou devět metrů vysoké vytesané do pískovcových bloků nad obcí Želízy. Představovat sochaře 19. století Václava Levého, který je mimo jiné právě autorem Čertových hlav, asi není nutné. Hodně jsem se mu věnovala v rámci Projektu 2020 - rok Václava Levého, kdy od jeho smrti uplynulo 150 let. Tak dnes jen obrazem. Na fotkách vidíte ještě mého velmi štíhlého muže anebo jeho nohy. Snad vás tento návrat třeba zaujme. 
Samotná jeskyně bude až zítra, dnes by se sem fotografie nevešly. 
Mějte pohodový den.










7 komentářů:

  1. Marti, hezký návrat. Podívala jsem se do míst, kde jsem nikdy nebyla.
    Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  2. Pamatuji se na tyto Tvoje fotky. Už tenkrát se mi líbily. Obdivovala jsem ty hlavy.
    Nikdy jsem tam nebyla a zřejmě se tak ani nestane :-).
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, omlouvám se za smazání komentáře, ale stane se....Připomněla jsi mi moc hezké místo, které jsme navštívili v květnu 2018. Jeli jsme vlakem do Liběchova a odtud šli nahoru na Klácelku pěšky. Pak jsme pokračovali k Čertovým hlavám. Manžel už ale nahoru ke hlavám nešel, protože měl dost výstupu nahoru na Klácelku. V Liběchově jsme šli k zámku a dozvěděli se, že zámek je v soukromém vlastnictví nějakých Rusů a že se měl začít opravovat, protože jej ještě vysoušeli po povodních z roku 2013. Prohlédli jsme si park kolem a zahrady a šli zase na vlak. Fotografie mám uložené na úložišti Zonerama. https://www.zonerama.com/duchjara/Album/4310534

    OdpovědětVymazat
  5. Na Čertových hlavách jsme byli skoro přesně před 3 roky. Byli jsme se ještě kouknout i na další sochy a reliéfy V. Levého. Tak jsem si u tvého článku taky zavzpomínala :)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  6. Marti, tak tady jsem ještě nebyla, ale "hlavy" jsou na mém seznamu :o)
    Děkuji za fotky a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Marti, hezký návrat v čase. Skalní reliéfy čertovskýh hlav jsou opravdu unikátní. Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.