úterý 5. září 2017

ještě aspoň chvíli prosím


 Dnešní letní ráno.
Ať léto ještě aspoň chvíli vydrží. Kochám se a sbírám zásoby na zimu. 
Podzim je taky krásný, barevný, pokud není velmi sychravý.
No oheň v krbu má taky svoje kouzlo.
Ale léto u nás ještě chvíli snad vydrží. Náš oleandr si asi myslí, že léto teprve začíná. Konečně kvete. Už jsem psala, že na jaře jsem jej celý ostříhala, páč byl něčím napaden. Nestihl tedy kvést. Pravděpodobně bude kvést i doma.
Takže ještě letní ranní kochání.











18 komentářů:

  1. Krásně Ti to všechno kvete, ani se nechce věřit, že za chvíli všechny ty květiny zmizí ze zahrad i balkonů. Tak ale zase se objeví vřesy a chryzantémy a to bude taky nádhera...
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henrieto, já vřesy neumím :-) Na zahradě se jim nedařilo, tak je dávám jen do truhlíků. Měj se krásně.

      Vymazat
  2. Tak ono léto je ještě pořád. Jen nás ten skok snížení teploty trochu zaskočil.
    I když včera, když jsem šla tím naším lesem k řece, tak on ten podzim ve vzduchu byl.
    Pro mne je podzim krásný, dokud jsou na stromech listy. Jakmile to opadá, stromy jsou holé, tak to zrovna můj šálek kávy není. Ale zase se mi líbí nahota některých stromů. To jejich pokroucení je někdy neuvěřitelné.
    Takže necháme se překvapit dny příštími.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ano odpoledne je léto ještě pořád, ale po ránu už je cítit jen chlad. Měj se krásně a ať máme krásný podzim.

      Vymazat
  3. Přesně to poslední dny prožívám. Kochám se svou zahradou, na kterou jsem přes léto neměla skoro čas. Ještě chvilku tu buď s námi babí léto. :-D krásné dny i tobě :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko, já si fotím do zásoby, až bude bílo :-) No snad nám hezké dny ještě chvíli vydrží. Měj se krásně.

      Vymazat
  4. Také Marti obhlížím zahrada a cítím, že konec léta se opravdu nezadržitelně blíží. Ale vždy si na podzim hledám to hezké - procházky v lese, sběr hub, úžasné barvy listí na stromech, trhání šípků na čaje, občasné jízdy na kole. A tak :o)).
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, ano i podzim je hezký, ale já miluju slunce a teplo. Ale sedět u krbu s horkým čajem - na to se taky těším :-) Měj se krásně.

      Vymazat
  5. Oleandr...ám ho takový, no napsala bych vypelichaný, větev, flouho nic a na konci pár listů a květy. Stále nemám odvahu na střih, ale koukám, že bych to mohla zkusit. Jak moc byl sestřižen ten váš? Díky a přeji ještě dost sluníčkových dní. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, vůbec se toho neboj. Mám ho už 6 nebo 7 let, možná ještě víc, nevím a stříhám jej každý rok právě ty vypelichané větve, aby byl pěkně košatý, tak jak je teď. Stříhám klidně o třetinu a letos to bylo ještě víc, ty holé větve odřežu skoro celé, oni znovu obrostou. Já už jsem z tohohle oleandru vypěstovala dva další a rozdala už celkem velké. Právě když ho ostříhám, hodím některé větvičky do vody na zakořenění, ne všechny se ujmou a některé jo. Jen to chce trpělivost, než se objeví kořínky, trvá to dost dlouho, možná i dva měsíce, nevím přesně. Takže opravdu klidně stříhat a příští rok bude radost. Možná bude chtít i přesadit, jestli mu květináč ještě stačí a občas hnojíme, tedy jen na jaře a v létě. Vloni mi kvetl i po přenosu do domu až do prosince. Jen měl místo tmavě růžových květů květy bílé :-) Já se stříhání nebojím, páč na pěstování jsem naprostý analfabet, takže jsem fatalista a stříhám a něco se mi i podaří :-) Krásné dny.

      Vymazat
  6. Marti, krásně se po ránu kocháš. Tak užívej ještě pár teplých dní. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, děkuji. Taky ti přeji pohodové a teplé dny. Hezký večer.

      Vymazat
  7. Dobrý večer, taky obcházím celou zahradu a je už alespoň u nás vidět na keřích a stromech,že přichází podzim. Dneska jsem likvidovala petunie.Bylo krásně, ale večer už topíme v krbu.Strašně to léto uteklo a bylo krásné.Snad ještě bude pár teplých dnů.Máte hezkou zahradu,krásně vám to kvete.Mějte pohodové dny.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martino, dobré ráno:-) Musím se smát, jak se taky hezky setkáváme. Já ráno, letím za chvíli na bus do Prahy, hlídat vnoučata a Vy večer. Já petunie ještě mám a docela se drží, ale už to taky dlouho nebude. Děkuji a mějte se krásně.

      Vymazat
  8. Já mám tohle období moc ráda (raději než horké léto), jen lituji, že si teď nemůžu vzít dovolenou a užívat si ho někde v kopcích. Ale jak píšeš - každé obdbobí má něco do sebe a člověk by si ho měl umět užít.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, užít se dá každé období, jen ta bílá barva se mi vždy zdá dlouho :-)

      Vymazat
  9. U nás takové slunečné ráno nebylo. Zataženo a vcelku vlezlé chladno. A taky prší. Úplně ti to slunce závidím. A moc ti ho přeju.
    Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivanko, u nás pršelo vydatně minulý týden, ale teď je od soboty pořád slunce. Měj se krásně.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.