úterý 12. září 2017

(ne)pohádka o džbánech


Tak dlouho se chodí se džbánem pro pivo, až ...
Džbán na pivo, krásný hnědý velký jsme měli furt stejný nějakých víc než pětadvacet let. Zpočátku se skutečně používal na čepované pivo, když jsme ještě bydleli kousek od Prahy, kde byla hospoda.
Po dvojím přestěhování a vlastně až do loňského roku jsem jej používala jako vázu na slunečnice.
Hospůdku máme od nás kousek, paní hostinská mě zdraví dobrý den, sousedko, i když úplně sousedé nejsme. 
Můj syn vloni zavedl tradici a od té doby, pokud je tady nějaké sezení, stačí se synem, chodí do hospůdky pro pivo. Vždy se mě ptá, mami, je čistý? Ano, žádné kytky tam od loňska už nedávám.
Před měsícem, a můžu za to já, můj muž džbán rozbil. Dala jsem jej špatně na polici do kuchyňské linky.
Nebylo mi to až tak líto. Už mě stejně dost nudil.
To až teprve po té, co jsem zjistila, že v našem okolí jsou džbány na pivo celkem nedostatkové zboží. Je pravda, že jsem po něm nešla osobně do kamenných obchodů, ale samozřejmě virtuálně, jak jinak. Nakonec jsem rozšířila rádius rozsahu pátrání po džbánu na celou republiku. Našla jsem samozřejmě krásné originální džbány všude možně, ale přece jen dát za džbán na pivo okolo tisíce korun a více, se mi nechtělo, i když mám krásné designové věci ráda. Ale to by musel stát někde na značce a používání by bylo povoleno jen doma :-)
Nechci upozorňovat syna a sebe stresovat, aby proboha dával na ten džbán pozor, aby se nerozbil.
Při svém pátrání jsem objevila džbán v Ráji keramiky, který mě zaujal, byl cenově přijatelný a při rozbití jej bude lehké nahradit.
Ano, mám ráda jednoduché věci a malované mám asi jen moje úlovky z antiku či starožitné hrníčky po taťkovi, jinak preferuji jednobarevné záležitosti. Nevím, proč mě zaujal tento malovaný. Asi, že byl naprosto jiný, než ten který jsme měli doposud. 
Ne neudělala jsem to schválně. Nenastražila jsem džbán tak, aby se rozbil. Práci druhých nerada ničím.
A už je to tady, pošťák zvoní dvakrát a já plna očekávání rozbaluji velký balík a jsem zvědavá, jak krásný malovaný džbán vypadá ve skutečnosti.
Panebože, on je zase hnědý. Tenhle jsem si neobjednala.
No, nic budu reklamovat. Nezastaví mě ani sdělení mého muže, že se mu líbí i tento. Ano, je hezký, ale ten jsem si nevybrala a zas je skoro celý hnědý.
Pišu tedy reklamaci. Jako odpověď přijde velká omluva. Došlo k chybě při balení.
Už se mi toto stalo párkrát za vice než desetiletí, co nakupuji přes internet. Není to problém. 
Eshop pošle kurýra se správným zbožím a já mu předám zboží, které nechci. Nicméně tato malá keramická dílna spolupracuje s Českou poštou a ta bohužel tuto službu nenabízí. 
Vůbec se mi nelíbí posílat džbán zpět a riskovat rozbití nevhodným zabalením.
A tady začíná ta téměř pohádka. Dostávám nabídku. 
Nechte si ten hnědý džbán jako omluvu za naši chybu a zítra vám pošleme ten správný.
A tak mám džbány dva.
Se slušností se při svých internetových nákupech setkávám často a tím pádem se ráda do těch obchodů vracím. 
Ale s takovouhle vstřícností poprvé. 
A stojí za to o tom napsat.
Jo, pro pivo se bude chodit s tím hnědým. 
Malovaný si zatím nechám jako vázu.


6 komentářů:

  1. Hezké od nich. Váží si zákazníků a uznají chybu. Tak ať pivo chutná!
    Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivanko, taky jsem byla překvapená. No já pivo moc nepiju, jen občas a čepované je samozřejmě nejvíc :-) Děkuji. Hezké dny.

      Vymazat
  2. Oba džbány jsou moc pěkný. Ten malovaný se mi taky víc líbí.

    OdpovědětVymazat
  3. Oba džbány jsou hezké. Ten malovaný je víc dekorativní, ale ten do hněda má taky něco do sebe. Na pivo jako dělaný, ale i jako solitér někde daný může být. Je fakt hezké od té firmy,že se takto zachovala.
    Měj hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.