středa 13. září 2017

tvoříme...





Baví nás dávat starým krásným věcem určených k vyhazovu nový smysl.
Opět něco zachraňujeme a vracíme do života, jen účel se pravděpodobně změnil.
Vlastně to ani nevím.
Nález ze sklepa byl určen k vyhození.
To můj muž, sběratel a lovec nemohl dopustit a přivezl jej domů.
Naše nadšení nemohlo ani zkazit to, že vůbec netušíme, co toto dřevěné vyřezávané vlastně je a čeho bylo součástí.  Na pelest postele jsou části dost malé.
No pravděpodobně se to už nedozvíme, ale to nám nebrání v renovaci.
Nález jsem očistila, místy napustila jen lehkým olejovým hnědým nátěrem, hlavně z boku, kde bylo vidět, že to bylo odříznuto z nějaké jiné části.
Hned na začátku mě napadlo, že by uprostřed mohla být zrcadla.
Spíše tedy zrcadlová tapeta, páč samo o sobě je to dost těžké.
Pro tapetu jsme jeli teprve až včera, ale já jsem netrpělivý člověk a musím mít všechno pokud možno hned. Nemaje zrcadlo, zkoušela jsem jiné varianty použití. Staré černobílé fotky, obrázky.
To ale nebylo přesně to, co jsem si představovala.
Tak jsem vydržela.
Je budeme měnit tu zrcadlovou tapetu za zrcadlo, páč úplně neodpovídá kvalitou naší představě.
Ale moc se nám to líbí, nápad se zrcadlem byl dobrý a změnilo to úplně kout v předsíni před vchodem do obýváku. 
Nevím, jak je to možné, ale zvětšilo to opticky prostor a těmi malými zrcadly do není. Předtím byla na zdi jen fotografie.
Správná barva dřeva je tady ta dole, kdy jsem fotila v místnosti u okna na zemi a ve dne. Večer a v tom tmavém koutě při umělém světle je trochu tmavá.


18 komentářů:

  1. Dobrý den Marti, páni to je krásný objev.Mě se vyřezávané dřevo moc líbí.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den Martino, no nejhorší bylo vymyslet, co s tím. Pár dní to leželo na zemi jen tak :-)

      Vymazat
  2. To se opravdu povedlo. Jste šikovní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko, děkujeme. No největší zásluhu má můj muž. Já jsem dělala jen drobné úpravy a měla nápad. On vymyslel jak uchytit ty dvě části dohromady, aby vznikl solitér.

      Vymazat
  3. Marti, to je krásný kus dřeva a nápad se zrcadlem je skvělý. Také se přimlouvám za opravdové zrcadlo, než za fólii. :o)
    Krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, ano je to krásné. S fólií jsme neměli zkušenost a nechali jsme si ji doporučit a byla v dosahu pro lenochy :-) Tady v okolí to ještě moc neznáme. Příští týden Praha, tak bude zrcadlo. Můj muž chudák to bude muset zase celé rozdělat a lepit zrcadlo :-) No nic, chybami se člověk učí. Měj se krásně a hezký večer.

      Vymazat
  4. To je ale fakt moc hezké. Ať se zrcadlem nebo bez. Prostě dřevo a jeho krása.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, je to krásné dřevo, ale chtěli jsme mu dát nějaký smysl:-) Měj se krásně.

      Vymazat
  5. Ztarý "žďorb" a jak mu to sluší v novém kabátku u vás doma. Príma !!!
    Hezký večer přeji
    Dáša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Daško, viď? Jsme rádi, že jsme mu vymysleli nějaké poslání. Hezké dny.

      Vymazat
  6. To jsem vymysleli a realizovali moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
  7. Marti, super, skvělé, perfektní!!! MOc se mi to líbí :-) Ivana

    OdpovědětVymazat
  8. Poslední dobou objevuji krásy dřeva a všeho starého:)Krásný poklad a moc mu to u vás sluší!Hezké dny přeji:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, já jsem taky kouzlo starého objevila až před pár lety. Některé věci stojí za to vrátit do života a dát jim smysl. Máme z toho úlovku radost. Hezký večer a krásný víkend.

      Vymazat
  9. Marti, vypadá to úžasně a do vašeho interiéru se to skvěle hodí! Super nápad! jste šikulky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, máme z toho radost a ladí nám i s obývákem, kde je starožitná komoda z Francie a další antikové věci. Na nápad jsem pyšná :-) Díky.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.