pondělí 22. ledna 2018

mufloni v Praze


Nemyslím v ZOO, ale volně v Praze.
Kdo zná Thomayerovu nemocnici v Krči, tak jej tyhle snímky nepřekvapí.
Já si pamatuji ještě před zhruba šestnácti lety celé stádo vzadu za nemocnicí v blízkosti Krčského lesa, když jsem tam každý den jezdila na kapačky. Možná tady žijí odjakživa.
Ale včera jsem je poprvé viděla courat beze strachu po areálu nemocnice a pást se u pavilonů. 
V podstatě se k nám začali sbíhat hned, jak jsme se objevili v zatáčce.
Jsou už na lidi zvyklí, ale takhle zblízka z očí do očí to překvapilo i mě.
Ten kontrast města a přírody takhle blízko je úžasný.
Z okna pokoje bylo později vidět v dálce velké stádo snad sto kusů, ale bylo moc daleko.
Povedlo se mi udělat rychle pár snímků, protože na muflony jsem tam nejela. 
Jeli jsme na návštěvu mámy mého muže, která je v nemocnici na vyšetření.
V jednom okamžiku nás dělil od muflonů tak metr, možná si je zítra i pohladím, když mi to dovolí.
Když jsem si doma před odjezdem cpala do své nové kabelky Dušinky svého nezbytného průvodce, 
tak zazněl dotaz: ty si bereš zase foťák? Co chceš proboha fotit?
Nevím, co kdyby...






14 komentářů:

  1. NO páni, to bych vážně nečekala. V nemocničním parku?? Já jsem zvyklá, že nám za plotem na blízké pastvině běhají srnky, a nyní v noci i divočáci, z těch teda vážně nadšení nejsme, ale v Praze :O)...
    Krásný den Marti.Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, oni mají totiž otevřenej vstup z té louky u lesa, takže vždy se mohli dostat až do areálu nemocnice. Ale takhle blízko jsem je viděla poprvé. I tobě pohodový den.

      Vymazat
  2. No já koukám jako blázen.Takhle jsem je ještě nikdy neviděla, jen v ZOO. A pak si do kabelky nedej foťák viď?
    Klidný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já už ho tahám pořád, páč jak si ho nevezmu, lituju :-) I tobě pěkný den.

      Vymazat
  3. Slunečnice,
    taky koukám, jestli si nebudu muset dojít na oční pro silnější brýle ;-)
    Mufloni v nemocničním parku na procházce!
    Přeji, ať mamince se brzo uleví !

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to jsou pěkná zvířata...nicméně v areálu nemocnice bych je opravdu nečekala. Možná tam plní částečně i terapeutickou úlohu tím, že odreagují pacienty jdoucí do nemocnice.
    A jak je vidět, foťák se hodí vždycky:-).
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henrietko, ano jsou krásná. Přesně, bez foťáku ani ránu :-)

      Vymazat
  5. V nemocničním parku jsem je kdysi zahlédla, v sousedním Krčském lese nikdy (a tam jsem tedy určitě byla víckrát než v tom špitále).Hezké fotky - ještě že sis ten foťák vzala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, oni se pohybují už leta, jak jsem psala na té louce před lesem, v lese asi ne. Díky, hezký den.

      Vymazat
  6. Já bych se jich asi bála....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono nebylo proč. Bylo vidět už z dálky, jak volně kráčí a popoběhli, jen když nás viděli. Koukali mirumilovně a hlavně jsou na lidi zvyklí.

      Vymazat
  7. Pěkný den, Slunečnice,
    v blízkém městě v zámeckém parku se také volně pohybuje stádo muflonů, chodíme se na ně se Čmeldou pravidelně dívat. Zprvu jsem také měla strach, ale už jsem si zvykla... bohužel nejsou tak krotcí, jako mufloni z nemocnice...
    Mějte se krásně, Peťka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý večer Peťko, dnes jsem pro ně táhla i mrkvičku, co mi někdo poradil na facebooku, ale areál byl naprosto plný zaparkovaných aut, bylo plno oproti neděli a nikde ani jeden mufloník. Byla jsem trochu zklamaná, ale jsem ráda, že jsem v neděli to setkání zažila. Jedeme tam ještě ve čtvrtek nebo v pátek, tak si nechám mrkev připravenou :-) Mějte se krásně.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.