úterý 30. ledna 2018

salát z červené čočky s kapary


Salát z červené čočky jsem už do mého virtuálního receptáře dávala, ale tentokrát jsem ho upravila trochu jinak.
Dala jsem čočku vařit a zakápla trochu citronovou šťávou, aby čočka neztratila barvu. Bohužel jsem si na šťávu vzpomněla, až někdy v polovině vaření.
Všude píší, že červená čočka se rozvaří. Snažila jsem se a po uvaření krásně držela tvar. Ale stejně to vydrželo jen do té doby, než jsem začala vmíchávat ostatní ingredience. Čočka se hodí tedy i na pomazánky vzhledem ke své konzistenci, ale ty jsem ještě nezkoušela.
Na olej jsem dala cibuli a jednu velkou červenou nakrájenou papriku a vše jsem osmahla.
Po vychladnutí jsem vmíchala do čočky. Kapary jsem tentokrát nekupovala, ale dostala a byly naložené v soli. 
Tak tyhle už nikdy více! Bylo to příšerně slané, a přestože jsem hodně propírala pod vodou, slané to bylo furt.
Salát jsem tedy už moc nesolila, namlela jsem do něj černý pepř a přidala dvě či tři velké lžíce holandského smetanového jogurtu jen na propojení. Není tam vůbec cítit. Mohla jsem ho dát klidně o trochu víc, dávám ho skoro všude, ale stejně jsem opatrná.
Výsledek ochutnal hned syn a chválil, tak do mého virtuálního receptáře patří. 
Zapomínám, tak do něj chodím furt zjistit, jak jsem to vlastně tvořila.



12 komentářů:

  1. Červenou čočku mám na jídelníčku poměrně často a musím potvrdit, že se ráda rozvařuje. Vychytat moment, kdy je měkká, ale nerozvařená se někdy nepovede.
    Ale u tohoto salátu to myslím až tak nevadí.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henrietko, ne nevadilo to. Horší byly ty kapary naložené v soli. První den, kdy si to dal syn doma k večeři, to ještě bylo dobré. Dalo se to ještě v neděli dopoledne, ale potom se sůl rozložila a v pondělí už se to nedalo. Naštěstí ho moc nezbylo. Měj se krásně.

      Vymazat
  2. Proto červenou čočku nejraději používám do zeleninových polévek, ke konci vaření, nechám chvilku povařit a polévka je pěkně zahuštěná.
    Hezký den Marti.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, u nás se moc polévky nejí, takže červenou čočku do ní nevyužiji. Měj se hezky.

      Vymazat
  3. Kapari mám moc ráda (bohužel jako jediná z naší rodiny). Červená čočka je taky skvělá, vyzkouším :-) Máš to krásně vyfocené :-) Ivana

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, červenou čočku nepoužívám, jednou se mi také rozvařila a nějak nám nechutnala. Ale bude to spíš dochucením, tak třeba příště se mi povede líp.
    Hezký večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, mě chutná a jak jsem psala, prý rozvaření je v podstatě v pořádku. Hezký den.

      Vymazat
  5. Já jsem se s čočkou ještě nezkamarádila. Ale mám tu z Brandnoozboxu sáček černé čočky beluga, tak s ní právě hodlám zaexperimentovat v nějakém salátu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, černou jsem ještě nezkoušela, tak jsem zvědavá, co napíšeš.

      Vymazat
  6. Akurat uvarit cervenu sosovicu je niekedy oriesok... Preto ju pouzivam najma na naklicovanie . Ale tymto salatikom si ma inspirovala. Urobom si ho. Ak sa mi rozvari, bude natierka. :) Marti, prajem pekny den... L.



    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laury, teprve teď se mi objevil tvůj komentář, v emailu jsem ho měla, ale ve spamu na blogu se objevil až teď. Tak konečně můžu odpovědět. Jsem ráda, že jsem inspirovala.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.