pátek 5. března 2021

poslechněte si vyprávění

Mám pro vás báje a pověsti. 
Tedy já ne, ale muzeum. 
Dnes dávám na blog v předstihu, protože článek teprve dnes vyjde. 
Knihu Pověsti z Kokořínska, Mšenska a Podbezdězí, kterou vydalo Regionální muzeum Mělník, jsem na živo ještě neviděla, ale poslechla jsem si dvě pověsti v podání Jitky Králové, která je úžasná a kreativní a měla jsem možnost ji pozorovat při práci s dětmi v různých převlecích, při módní přehlídce apod.  
A její vyprávění je poutavé. Uvidíte, tedy uslyšíte.
Dnes se můžete zaposlouchat jako za starých časů do vyprávění o Kokořínském vodníkovi či Jak vznikl název Kokořín. 
A k tomu povídání patří i praskání ohně v krbu. Já jsem si to vyprávění poslechla i bez toho praskání ohně. 
Bližší informace o knize najdete v mém článku níže.
Mějte pohodový pátek.


Znáte pověst o kokořínském vodníkovi? Poslechněte si vyprávění Jitky Králové.
Marta Dušková

Právě vyšla publikace Pověsti z Kokořínska, Mšenska a Podbezdězí, kterou vydává Regionální muzeum Mělník ve spolupráci MAS Vyhlídky. Pověsti sebrané Jiřím Zubíkem a Josefem Houžvou vycházejí podruhé a je možné si je objednat na dobírku na emailu srbova@muzeum-melnik.cz , telefon 315 630 932. Kniha obsahuje na sto čtyřicet pověstí a báje ze známých míst pořád přitahují pozornost.

Veřejný křest není v současné době možný, ale je připravován online křest. Kniha je nově ilustrována kolorovanými ilustracemi Olgy Vychodilové, které doplňují tajuplné příběhy.

Publikace je rozdělena do několika oddílů: Hradsko a okolí, Okolí Mšena, Mšeno, Z Vysocka a Liběchovska, O Harasovu, Kokořínské údolí, Mladoboleslavsko, Dubsko, Houska, Strašidla a bájné pověsti, Ze vsi Kokořína a okolí, O hradu.

Jak vznikl název Kokořín a pověst o Kokořínském vodníkovi je možné si poslechnout na nahrávkách v podání muzejní edukátorky Jitky Králové.

Cena knihy je 200 Kč plus poštovné.

Bližší informace o publikaci jsou zveřejněny na www.muzeum-melnik.cz .


7 komentářů:

  1. Marti, kniha mně zaujala, poslechla jsem si obě ukázky.👍👍 Pro mně je Mělník a jeho okolí místem, kde jsem trávila část dětství a kam se stále moc ráda vracím.
    Měj hezký den.🍀

    OdpovědětVymazat
  2. Martino, skvělý tip na dárek pro vnučky. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, tento druh knížek mám moc ráda, protože pověsti patří ke každému kraji a všude nějaké vznikly díky tomu, že si lidé po večerech vyprávěli, hlavně dříve při draní peří. Také jsem takové večery jako dítě zažívala, když se sešly sousedky a dralo se peří, vyprávěly se různé vzpomínky a pověsti a vždy to znělo tak tajemně, protože se do peří nesmělo fouknout, jinak by se rozlétalo po celé místnosti. Lidé tehdy k sobě měli tak nějak blíž a sousedky se postupně střídaly u všech a každá připravila ke draní nějaké pohoštění. Byli jsme chudší o technické vymoženosti, ale bohatší o blízké sousedské vztahy.

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, vašem muzeum se fakt činí,
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  5. Marti, to je moc hezký počin! V muzeu opravdu nečekají se založenýma rukama.
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Ráda poslouchám příběhy z dob dávných i současných a pověsti,tak ty jsou pokladem. Každý kout naší země má ty své a je dobře se s nimi seznámit. Muzeum to vzalo za správný konec. Fukčarinka

    OdpovědětVymazat
  7. Děkuji za všechny komentáře a jsem ráda, že vás kniha zaujala. Mějte pohodové úterý.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.