čtvrtek 20. dubna 2023

kde jsou včely?!


Třešeň konečně rozkvetla, ale něco tady chybí, co mě naprosto děsí. Neslyším včely. Každý rok s květy přilétají včely a bzučí ve stromě a to je rachot až děsivý. Obzvlášť pro mého muže, kterého před lety píchla infikovaná včela a od té doby je alergický na bodnutí hmyzu a to fatálně. Jakmile dostane žihadlo, musí okamžitě do nemocnice a to i po první pomoci, kterou si dá formou injekce doma. 
K třešni se tedy vůbec nepřibližuje, dokud neodkvete.
Ale letos sakra nic neslyším. Ale vůbec nic, žádné bzučení a to mě teda děsí. Jaká bude letos úroda?
No tak snad ještě přiletí.
Možná si někdo z vás vzpomíná na náš třešňový maraton před lety, kdy jsme několik týdnů zpracovávali třešně a už se nám o nich i zdálo. Tenkrát, jak jsme posléze zjistili, ulétl sousedovi roj včel a pravděpodobně celý byl na naší třešni. A byl to rachot odpovídající snad startu letadla...
Mějte pohodový den.







7 komentářů:

  1. Marti, krásně kvete vaše třešeň. I na naší zahradě chybí včelky. Asi je na ně moc zima.

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné. Am třešeň rozkvetlá. Já jsem u nás včelky už letos fotila, ale ony potřebují nejen slunečné počasí, ale i teplo a to stále není. Snad to o víkendu konečně vyjde a manžel doufám , žádné žihadlo nedostane. Mějte se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, našim v Mlazicích zmrzla kvetoucí meruňka. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem zvědavá, jak bude vypadat na chalupě naše třešeň a višeň. Před dvěma lety kvetly nádherně, ale pak přišly zmrzlíci a všechny malé třešničky opadaly :(. Tak snad letos to vyjde, že nějaká úroda bude.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  5. Marti, třešeň kvete i nám a máme taky ticho, žádné včelky . Asi je na ně chladno, počasí každou chvilku jinak .
    Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
  6. Marti, naše stará višeň taky kvete a včera to tam i bzučelo...
    Nemusím mít višni z každého květu, to bych na tom byla jako vy před roky :o)
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Marti myslím jestli na včeličky není ještě zima. Mne višnička ještě nekvete, tak třeba až pokvete budou i včeličky, které jsem zatím také nepotkala. Přeji ti krásné jarní dny.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.