pondělí 10. dubna 2023

veřejné lži...

zdroj

V Česku se film jmenuje Státní tajemství, ale já se přiznám, že se mi víc líbí ten další název. Včera jsme shlédli film, který jsme si nahráli do televize před pár dny. Často se u nás nahrávají filmy, na které pak ani není čas je shlédnout nebo nás nakonec vůbec nezaujmou. 
Film Státní tajemství je další z filmů, který vás přiková k pohovce a ani se nehnete. Je podle skutečných událostí, které v roce 2003 otřásly celým světem, protože se celého světa týkaly. Vypráví příběh zaměstnankyně britské tajné služby. Film byl natočen v roce 2019 v koprodukci Británie, USA, Švýcarsko a Čína a v hlavní roli je Keira Knightley. Je to drama, thriller, životopisný a špionážní film, můžete si vybrat. Takhle je film uveden a je to tohle všechno a stojí za vidění. 
Jen vám možná bude trochu špatně z toho, jak hlavní představitelé států lžou nehorázně veřejnosti, na druhou stranu si uvědomíte, že to je bohužel všude ve světě. Ale tady ty lži nakonec stály spoustu životů. Pokud jsem si všimla, film znovu opakují na Prima Max ještě 12. dubna, tak si jej nahrajte, pokud vás zaujal. Protože ke stažení jsem jej našla jen za poplatek.
Je to film, kdy zapomenete na okolní svět a to člověk občas potřebuje. Na poslední fotce vidíte spolu herečku a skutečnou Katharine Gunovou na premiéře filmu, která byla velmi statečná a jen málokdo by se k takovému činu odhodlal. Před novináři řekla, že by to udělala znovu i za cenu toho nebezpečí, kterému vystavila sebe i svou rodinu.
Mějte pohodové Velikonoční pondělí.

Film Státní tajemství je inspirován skutečnými událostmi, které otřásly celým světem. Vypráví napínavý příběh Katharine Gunové (Keira Knightleyová), zaměstnankyně britské zpravodajské služby, součástí jejíž práce je rutinní nakládání s utajovanými informacemi. Jednoho dne v roce 2003, krátce před invazí do Iráku, Gunová obdrží šokující zprávu z Národní bezpečnostní agentury – Američané žádají britské tajné služby o pomoc při odposlouchávání členů Rady bezpečnosti OSN, aby je mohli vydírat před klíčovým hlasováním o rezoluci k Iráku. Gunová, která odmítá nečinně přihlížet, jak se svět řítí do ilegální války, učiní to nejtěžší rozhodnutí postavit se své vládě na odpor a předat přísně tajné informace tisku. Tak odstartuje řetězec bouřlivých událostí, které vyvolají mezinárodní ohnivou bouři, odhalí obří politické spiknutí a vystaví Gunovou i její rodinu nebezpečí.


9 komentářů:

  1. Marti, to zní zajímavě. I když tedy já raději vymyšlené příběhy, ty reálné mne nějak víc zraňují...
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, mluvíš mi z duše, přesně tohle jsem říkala včera já.

      Vymazat
  2. Marti, děkuji za tip na film. Zítra odjíždíme na jarní dovolenou, nevím, zda se nám "povede" se na film podívat.

    OdpovědětVymazat
  3. Film je jistě zajímavý, ale o tom, že ti nahoře lžou, jsem i bez něj přesvědčená. Jsou v tom profíci.
    Pa a díky za tvoji práci ...Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Marti,
    film jsem překvapivě neviděla, takže děkuji za tip, určitě se na něj podívám.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Marti, děkuji za tip a přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Marti i já děkuju za tip, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Mám pocit, že těch lží je kolem nás víc a víc. Film neznám a na tento typ filmů ani moc nekoukám. Vůbec mě ty nové filmy nějak nelákají a politické už vůbec ne.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.