úterý 8. května 2018

bleděmodrá ještě jednou


Slíbila jsem minule příběh, který doprovází tuto krásnou kytičku.
Hodně potvrzuje naše diletanství a přezíravost, které jde shrnout do dvou slov.
Kozel zahradníkem.
 A občas čím blbější sedlák, tím větší brambory.
Už jsem tady psala, že my jsme schopní zalévat a málem hnojit dva měsíce něco, co posléze zjistíme, že je plevel. A všimneme si toho jen proto, že to samé roste na dvoře ze zámkové dlažby. 
Mysleli jsme si, že je to úžasná kytka, kterou můj muž na podzim vysadil.
Naopak jsem schopní vytrhat něco, co pak vyroste do bleděmodré krásy.
Zahrada nás pořád překvapuje a každý rok někde vyroste, co tu nebylo.
Před třemi roky začalo před pivoňkou něco vyrůstat viz foto, ale zatím bez květů a my jsme řešili, proboha co to je. To bude nějaký plevel.
Když to rozkvetlo do modra, místo radosti to byl šok. 
Přemýšleli jsme, kde se to vzalo.
Znáte ten šílený pocit, že víte, ale nemůžete si vzpomenout.
Trochu mě uklidňuje, že můj muž si nevzpomněl do teď.
Já musím přiznat, že jsem přemýšlela urputně několik dní. Někde to v mozku bylo zasunuté, tak jsem to vyhrabala z nějaké spodní zásuvky a vzpomněla jsem si.
Jedna majitelka zahradnictví, kterou jsem znala pracovně, mně při jedné podzimní akci, kdy jsem u ní fotila, dala do ruky nějaké cibulky, a protože věděla, že jsem naprostý ignorant, jen řekla: 
stačí zasadit a pokaždé na jaře to vykvete a bude to kvést každý rok bez nějaké péče.
To byla úleva, že jsem si vzpomněla.
No na podzim jsme strčili do země a jaro bylo daleko.
Jsem ráda, že jsme to nevykopali. 
Sice to kvete jen chvíli, ale vždy zaplní čas, než za bleděmodrou rozkvetou pivoňky.


16 komentářů:

  1. Hezký příběh. A mne potěšil, protože já jsem ten typ, co může plet jen pod dozorem. Jinak bych vyplela část kytek...
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, to je nás víc a to si ještě vezmi, že mi máme asi pátou zahradu, už bychom měli něco umět hahahaha :-) Ale takhle je život pestřejší ne? O čem bych psala... Měj se krásně.

      Vymazat
  2. Marti, jsem na tom úplně stejně. Sousedka na chalupě pořád hnojí, všechno několikrát okope a pořád pleje a rostlinám se nedaří. Já pleju minimálně, nehnojím vůbec a vše mi zkvétá :o)...už několikrát mě častovala slovy: Blbý sedlák ..a ty brambory:o)..jen se směju...já těm rostlinkám totiž zpívám a děkuju, že kvetou..a v tom to asi bude! Měj se krásně a ať ti všechno přímo kvete!Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, já vím, už jsme se o tom bavily :-) Měj se krásně.

      Vymazat
  3. Jejda, mám to podobně. Letos jsem prvně nevysela trhací špenát, protože se každý rok někde objevil. Letos nic, náprava vykonána, zaseto, zalito a uvidí se.
    Martí měj prima dny. J.

    OdpovědětVymazat
  4. Já sice zahrádku nemám, ale doma mám dost kytiček a někdy se mi také nedaří vypěstovat krásnou kytičku. O to větší mám radost, když kvetou a když ne, tak alespoň "zdobí listem".
    Je moc dobře, že jste květinku nevykopali, moc hezky kvete. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, no my vždy čekáme, než něco vykopeme, proto jsme schopni zalévat plevel i dva měsíce :-) Měj se krásně.

      Vymazat
  5. Jo, zahradničení je radost, že :o)
    Manžel mi letos málem vyplel trsy orlíčků... zachránila jsem je a kvetou!!!
    Marti, měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O orlíčky bych se nebála, ty se vysejou a rostou všude. Já se jich naopak nemůžu zbavit.

      Vymazat
  6. Martinko, usmívám se, s tím sedlákem to také rádi používáme. Ale já vždy chtěla vědět co mi na zahradě roste, takže jsem si v zahradnictví většinou vymručela označení co tam za keře a kytky kupuji. Název jsem si zapsala fixem na klacík a dala k rostlině. A učila se názvy :o)). A letos zjišťuji, že klacíky jsou někde v čudu a já zase vím prd. Něco si pamatuji a něco marně v paměti hledám. Nevadí, hlavně, že rostou a kvetou.
    Měj hezké a pohodové dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já se právě názvy neučím, páč vím, že je to na prd :-) A přesně, hlavně, že to kvete i bez jména. Měj se krásně.

      Vymazat
  7. To je ale moc krásná cibulovina. Já zase naopak vždy potřebuji vědět, co mi kvete. Ta tvoje krasavice mi nedalo pokoj. Nejdřív mi to připadla jako agapantus, ale to není cibulovina a květy jsou kulaté. Poprosila jsem pana googla a myslím, že je to "ladoník".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, to mi tady pokaždé někdo opakuje už třetí rok. Je do zbytečné, za chvíli to zase nevím. Ale možná to pro mě fakt není důležité :-)

      Vymazat
  8. Něco na naší zahrádce umím pojmenovat jeho názvem, něco ne.Stačí mi, že to kvete. Jen když bych to potřebovala znát kvůli něčemu důležitému, tak bych asi zapátrala.
    Spíš mám na sebe vztek, že na podzim něco přesadím a z jara mám tendenci to vykopat :-). Muž se mi do okrasných záhonů neplete, takže musím nadávat jen sobě :-)
    Měj se!
    Hanka

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.