čtvrtek 3. května 2018

můj růžový svět


Pivoňky mám nejraději, když začínají poupata. 
Když jsou už moc rozkvetlé, válejí se tíhou po zemi, už mě to tolik nebere.
Tak pivoňkové období začíná.
Máme dva keře, takže je na co se těšit. Moje oblíbená růžová.


Utěšeně se začíná vše na studni rozrůstat.




Macešky nemám vůbec ráda už od dětství. Nevím proč. Slovenská babička mi vyprávěla nějaký děsivý příběh, který končil "a na hrobě jí rostly chudobky" ... Možná to mě ovlivnilo, kdo ví.
Letos se s nimi tedy musím smířit. Můj muž si myslel, že jsou to petrklíče.



A ještě zapomenuté nedělní focení. Dávala jsem na facebook, ale na blog ne. Nedělní měsíc. Nesnáším focení bleskem, není to přirozené. Nahoře bez a dole s. Najdi rozdíl 😀

19 komentářů:

  1. Ahoj Marti, u nás se zase chudobky říkalo sedmikraskám ☺ A ty malé karafiátky, ty zbožňuju. To je vůně, viď ?!!
    Měj prima dny. Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péti, taky je mám ráda. Velké karafiáty nesnáším, asi závan minulosti, ale tyhle malinké mám ráda i ve váze. Měj se krásně.

      Vymazat
  2. Mám ráda vůni malých karafiátků i pivoněk. No, krásně vám zahrádka kvete.:-)
    Přeji hezký den. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, jo začíná krásně kvést. No teď se o ni stará spíš můj muž, zalévá, hnojí, ošetřuje. Měj se krásně.

      Vymazat
  3. Máš to u sebe nějak rychleji rozkvetlé než u nás :o)). Pivoňky mám na zahradě moc ráda, ale přesně jak píšeš, jejich těžké květy se pak sunou k zemi, což mi pohledově přijde až smutné.
    Hezký den Marti.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, ano mám stejný pocit. Proto je fotím hned, jak začnou. Měj pohodový den.

      Vymazat
  4. Marti, letos to je na zahradě fofr! Všechno kvete nějak najednou... Dřevitá pivoňka je už odkvetlá, další keře jsou před rozpukem...
    Macešky mám já moc ráda, libí se mi ta jejich renesance, už to nejsou jen kytky na hroby.
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, no já vím, že macešky už nejsou jen na hroby, ale já si nějak těžko zvykám. Hezký zbytek den.

      Vymazat
  5. Kvete Ti to jedna radost. Já jsem teprve včera koupila a dala do truhlíků petúnie, lobelku. Muškáty mám svoje vypěstované. Vše je zatím v začátku rozkvětu. Pivoňka má zatím znatelná poupata, ale zdaleka to ještě na květ nevypadá. Ale jede to teď v přírodě rychlými kroky.
    Macešky jsem taky dříve měla za hřbitovní kvítí, ale teď je mám ráda, vydrží dlouho hezké- snesou zimu i teplo.
    Hezké odpoledne!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Marti,
    Tvůj růžový příspěvek je mému oku tááák lahodící...
    Na Pivoňkové období se těším...už teď se kochám poupaty..když začnou kvést, jsou prostě romantické...
    A rozdíl jsem nenašla :o))))))
    Měj se krásně
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, já taky ne :-) Budu dál fotit bez. Měj se krásně.

      Vymazat
  7. Hezký večer Marti, růžový svět nádhera.Pivoněk mám celý záhon a taky růžové.Aby se květy neválely mám je podepřené a volně svázané.K tomu focení, líbí se mi fotky nahoře bez blesku, ale to je jenom podle mého vkusu.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martino, mně se podepřené a svázané keře nelíbí, už jsem to zkoušela, tak je nechávám přirozeně tak, jak jsou. Ano, mně se taky líbí víc bez blesku, proto s ním téměř nefotím. Hezké dny.

      Vymazat
  8. Marti, taky mám pivoňky raději jen trochu nakvetlé, když už mají velké (u nás se říká "křapaté") květy (které se obvykle válí po zemi díky své tíze), tak se mi tolik nelíbí. Taky jednu na chalupě máme, ale u nás ještě určitě do květu mít nebude
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, to je hezké slovo křapaté, to neznám :-) Měj pěkný pátek.

      Vymazat
  9. Kytičky jsou nádherné a macešky také moc nemusím, ale tyto mají krásnou barvou. Napadá mě, oživit je nějakým zápichem, třeba budou ještě veselejší :-)
    Krásný víkend.
    PS: a co třešně? Drží se?

    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, třešně zatím drží, i když to vypadá, že jich bude letos míň. No a co??!! :-) Zápich už jsem řešila, ale na té studni, bych ho asi stejně neviděla. Hezký víkend.

      Vymazat
  10. Krásné... a ty pivoňky až rozkvetou, to teda bude nádhera!!! Měj s ekrásně, Ivana

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.