neděle 13. května 2018

rododendron a plameňáci



Naše zahrada je evidentně naprosto samostatná jednotka, což vypadá téměř jako známka inteligence. Jako kdyby si říkala, já těm ignorantům a diletantům ukážu, jak to má vypadat.
Něco začne uvadat a odcházet a hned jako náhrada rozkvete něco jiného. No fakt toto není žádná naše zásluha. Stejně jako si nepamatujeme jména vysazených rostlin, stejně tak ani netušíme, kdy přesně to bude mít na květ. Ale skoro to vypadá jako plán, že jo?
Odkvétá to bleděmodré a rozkvétá fialově rododendron.
Minulou sobotu při rodinné sešlosti jsme zjistili, že opět od loňska ubylo sklenic s brčky, ze kterých všichni pijí, a tak můj muž vyrazil, tentokrát beze mě, do Pepco a nakoupil sklenice. Být tam já, určitě nezůstane jen u těch sklenic. Známe své "papenheimské". 
Ze sklenic jsem byla nadšená. Všude na skle jsou plameňáci a i na víčkách. A při pohledu na ně mi něco došlo. Mě plameňáci hodně přitahují, takže když vidím na něčem plameňáka, hned mi to přitáhne pozornost. Mně se vlastně hodně líbí. Nechápu, proč doma kromě masky plameňáka, už jsem ji na blogu představovala, nic jiného kolem sebe nemám. A masku momentálně taky ne, páč hraje v nějakém představení.
Občas si člověk něco uvědomí jen tak mimoděk.
Užijte si pěknou neděli. Já mám odpoledne pracovní, a i když je tady pekelné vedro a akce mě až tak moc nebere, těším se na to. Pár hodin svobody.

16 komentářů:

  1. K té zahradě znám jednu takovou repliku, ale radši si ji nechám pro sebe, abys ses třeba neurazila ;-). Já jsem podobný zahradník... Akorát už si pamatuju, kde máme na zahrádce liliový a kde hyacintový koutek a nepokouším se začátku jara vyplet ;-).
    Skleničky s brčkem doma ani na chalupě - jednak nemám tenhle typ skla ráda, brčkem piju jen zcela výjimečně a vodu si nejraději nalévám rovnou z lednice, jen tolik co vypiju naráz. Ale vím, že v poslední době jsou velký fenomén. Ale připomněla jsi mi jimi, že Pepcu už jsem dlouho nebyla... ;-)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, děti tyhle sklenice s brčky milují a navíc je nápoj chráněn od vos, kterých je tady dost. Repliku klidně napsat můžeš, já jsem splachovací :-) a v poslední době i trochu cynická. Měj pěkný večer.

      Vymazat
    2. Sis o to řekla... :-) - čím horší sedlák, tím větší brambory.
      Ad sklenice - věřím, že děti je mají rády - právě kvůli těm brčkům. A u dětí, které pití pořád někde odkládají, má i to zavíčkování svůj význam.

      Vymazat
    3. Já myslela, že máš něco nového :-) Těšila jsem se, tenhle příměr už jsem tady použila několikrát, asi jsi to přehlídla. Já tohle rčení miluju.

      Vymazat
  2. Marti, co je vpravo vedle rododendronu? Je to jezírko a fontánka, nebo blbě vidím. .o) Skleničky jsou super.
    Měj fajn neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, to je malé jezírko s vodotryskem. Už ho máme dlouho a na blogu bylo v minulých letech mockrát, tak už ho neřeším. Na té fotce není moc vidět, protože rododendron byl na slunci a zbytek ve stínu. Měj hezký večer.

      Vymazat
  3. Skleničky jsou super :) A jestli máte na zahrade hodně vos, jen pozor, aby nebyla zelezlá v brčku a nevtáhl ji někdo do pusy. Stalo se mi to.....
    A to s tou zahradou, to je náhodou prima. Ty máš tím pádem zahradu plnou překvapení 😊
    Marti, měj se krásně, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péti, nevím, proč ale tvoje poslední komentáře asi u tří příspěvků spadly do spamu a já je vyhrabala, až později. Normálně to kontroluji, ale teď nestíhám. No by si na všechna žihadla musíme dávat pozor, protože pro mého muže jsou už téměř smrtelná, musí okamžitě do nemocnice. Přesně tak, pořád nějaké překvapení. Měj pěkné dny.

      Vymazat
  4. Hezká barva rododendronu. Skleničky s plameňákem jsou prima- takové letní. A pro děti bezva.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Marti, rododendrony miluji a spolu s jezírkem tvoří kouzelné místo.
    Naše vnoučata sklenice s brčkem také mají. Pepco máme v Jihlavě také, ale já ostuda jsem tam ještě nebyla. Budu to muset napravit a sklenice dětem koupit i k nám. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, jakmile vejdeš do Pepča, určitě nezůstane jen u těch skleniček :-) Najdeš tam plno jiných radostí. To jezírko máme u pět let nebo kolik a tady na blogu se zpočátku pořád měnilo aranžmá, protože tam žádné kytky dlouho nevydržely, pálí tam celý den slunce. Měj pěkné dny.

      Vymazat
  6. Krásne kvitne tvoj rododendron ... Obdivujem poháre s krytom a brčkom ... sú veľmi praktické, tiež si budem musieť také zaobstarať ... Marti, paa L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laury, jsou praktické a my už je používáme dva roky. Už jsme právě museli dokoupit.

      Vymazat
  7. K zahradě bych se asi neměla vůbec vyjadřovat. Vypadá podle toho, kolik času jí zvládám věnovat.
    A plameňáci, to je zjevně téma letošního léta, nejen Pepco, nejen na sklenicích...
    Marti, měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, netrap se, k trápení jsou jiné věci než je zahrada :-) Plameňáci jsou v kurzu už asi dva roky, není to hit letošní, už v loni jsem tchyni koupila diář s plameňákem :-) Měj se krásně.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.