pondělí 7. května 2018

den plameňáka








A vlastně taky den lodiček. Nemylte se. Den mých lodiček dámských.
Včera se sešla větší část naší rodiny, kdo mohl, byl tu. Grilovali jsme, povídali, popíjeli víno a na plameňáka by nedošlo, nebýt toho, že Linda, která si ho u nás odložila snad před 5 lety, jej potřebovala přivést do Prahy zřejmě na nějaké představení. Plameňák hrál v absolventském představení ještě na DAMU a dosud trůnil nahoře na knihovně. Už jsem tady o něm psala v příspěvku, mám pocit, o pokladech. Abychom na něj nezapomněli, musel se sundat a Tereza přišla na zahradu s plameňákem na hlavě a předvedla plameňákův tanec. A děti si taky samozřejmě plameňáka vyzkoušely. Dost jsme se u toho nasmáli. 
Jak málo stačí.



Svoji sbírku lodiček a příběh k nim už jsem tady na blog dávala. Taky jsem psala, že si je půjčují vnoučata a já jim to dovoluji. Už se ani neptají, jdou do patra a prostě přijdou v lodičkách. Tak aspoň pár fotek. Vystřídaly včera možná všechny moje lodičky, ale to už jsem nefotila. Tak malá módní přehlídka. Alánek měl pocit, že jako správný model musí mít ještě sluneční brýle.





A babičko, proč už nenosíš ty krásné boty? 
Lolinko, vždyť víš, že po úraze babička špatně chodí.
A to už je nosit nebudeš?
No, možná už ne.
Tak to by si mi je mohla všechny dát, jsou moc krásné.
No až do nich dorosteš, tak mohla.
Babi, až mi bude osm?
No to ne, to je brzy. Až ti bude osmnáct.
To ne, tak devět?
Nebudu tady popisovat naše handrkování, bylo to jako na tureckém trhu. 
Nakonec snad po dvaceti minutách jsme se dohodly.
Kompromis - čtrnáct.
Já si ale jedny aspoň chci nechat. Já si pak vyberu.
Babi, vezmeš si ty fialové!!!
Já ti je dám zadarmo, tak já si vyberu, které si nechám.
Lola je prima parťák na hádání. Hádáme se z legrace často a obě nás to baví.
Závěr byl, ale já už bych si jedny odnesla dnes, jo? A jedny Alánek.
Ne na to, zlatíčko, zapomeň, babička se bude kochat, dokud ti nebude čtrnáct!!!
Ještě teď se směju.

20 komentářů:

  1. Marti, krásně jste si užili den a v lodičkách to všem sluší. Do 14 máš ještě spoustu času se s nimi kochat, když už je nemůžeš nosit. .o)
    Měj i dnešní den pohodový. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, ano mám, ale já si nechám rozhodně Jimmy Joo, takové si už nikdy nepořídím :-) Dnes není pohodovej, ale to tak bývá. Přeji ti klidný večer.

      Vymazat
  2. Plameňáci i lodičky jsou super! Nemám plameňáka, ale lodiček mám taky fůru a moje holčičky je mají také v oblibě. Naštěstí se se mnou zatím nedohadují..dovedu si ale představit, že by se o ně mohly poprat:o).Měj se krásně. Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, no Lola je na svých pět let hodně vyspělá, takže dohadování s ní mě fakt baví. Měj krásný večer.

      Vymazat
  3. Tak to jste měli krásné odpoledne.Plameňák a lodičky - prostě plno srandičky :-)-
    Hezký den, Marti!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Koukám, že si s vnoučaty užiješ spoustu "psiny". Já si budu muset jako vnoučata zadat samé kluky, neboť lodiček mám kritický nedostatek a holčičky by se mohly cítit ošizené :-D. Ale to je ještě otázka vzdálenější budoucnosti (dítě nemá stálou známost)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, slibuju, že až je budeš potřebovat, tady je jich hodně a Lola to nepozná :-) Takže neboj, tady je zásoba.

      Vymazat
  5. Nejdřív mě oslnil plameňák v akci. Ovšem turecký trh a handrkování o lodičky, to bych chtěla slyšet... snad si jedny, jednou budeš vybírat :o))
    Krásné odpoledne měj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, já to handrkování miluju, má to grády a náboj :-) Měj se krásně.

      Vymazat
  6. Marti, úžasné je, že se tvá vnoučata umí zabavit běžnými věcmi. To už dnes taky není samozřejmost. A v tvých botách vypadají prďácky ☺!
    Měj se báječně. Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péti, ono je to asi v naší rodině. Nám stačí opravdu málo k zábavě :-), i když zrovna teď nám veselo moc není. Měj se krásně.

      Vymazat
  7. Lodičky robia krásne nohy ... samozrejme aj Alánkovi ... :))))
    Marti, prajem krásne slnečné dni ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laury, já jim to vyřídím, že jsi říkala, že v lodičkách mají krásné nohy :-) :-) I tobě pohodové a klidné dny.

      Vymazat
  8. Jé, u vás je legrace, Marti:-). Nejdřív plameňák a pak lodičky...:-).
    Víš kolikery mám lodičky já? Dvoje! Opravdu, pouze dvoje a z toho jsou jedny plesové. Já jsem spíše na sportovní obuv:-).
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henrietko, já jsem svoje lodičky nepočítala, ale vzhledem k tomu, že to vlastně byla moje pracovní obuv, mám jich hodně. Měj se krásně.

      Vymazat
  9. Marti, měli jste krásné odpoledne. S lodičkami jsi mi připomněla dobu mého dětství, kdy jsme si hrávaly u spolužačky a půjčovaly si lodičky její maminky.
    Já vzhledem ke své výšce a velikosti nohy jsem lodičky na tak vysokém podpatku nikdy nenosila. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, já jsem v dětství v okolí žádné lodičky neměla, takže tohle jsem nezažila, ale chápu, jak moc je to láká. Nezapomenou na ně při žádné návštěvě.

      Vymazat
  10. K tomu není co dodat. Měli jste moc krásný den!
    Marti, přeji příjemný večer, Helena

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.