úterý 12. června 2018

kapky deště





Blahodárný déšť. 
Po úmorných vedrech a suchu, které občas trochu narušila bouřka, u nás od večera prší. 
Vláha už byla zapotřebí, volám hurá a nic na tom nemění skutečnost, že růže klesají pod tíhou kapek a nám opět zatéká z terasy a máme promáčený strop v kuchyni. 
Částečné opravy mého muže nepomohly k pozitivní změně. Bude nutné provést celou rekonstrukci terasy, která je navíc paradoxně pro nás úplně zbytečná. Je velká asi 50 m2. 
Vůbec ji nevyužíváme, už tam nemáme ani žádné kytky v květináčích, protože tam tak pálí slunce, že tam nic nevydrželo. 
Naše vila, jak se jí tady bůhví proč ve vesnici říká, je stavěna původně jako dvougenerační, i když tohle si fakt neumím představit, protože tady by nikdo neměl žádné soukromí a ještě společná kuchyň, takže je tady terasa, balkón, zahrada, dvůr.  
Během našeho společného života jsme s mým mužem jsme snili a přáli si balkón, terasu, dvůr, garáž. Ale ne najednou. 
V posledním našem domově máme úplně zbytečně vše.
Dům je stavěn velmi variabilně a je to krásné, ale tím pádem náš návrh vytvořit z terasy zimní zahradu není možné realizovat bez architekta a odborníků, páč jinak by vznikl paskvil. 
Finanční prostředky na tuto naši snovou představu však těžko někdy budeme mít. 
Takže terasa slouží pro focení ohňostrojů a pravděpodobně to tak bude i dál. 
Já jsem se nějak rozpovídala a vlastně to měla být jen malá reportáž z deštivé zahrady. 
Tak jsem si ulevila a jdeme dál.
Přeji vám hezký deštivý, ne promáčený den.
Já jdu vytírat kuchyň, páč prší furt. Ale drama vypadá jinak 😅






22 komentářů:

  1. U nás pršelo během víkendu a dnes celou noc, zahrada nasává plnými doušky, nádrž se plní, já mám velkou radost a vůbec mi nevadí, že se ochladilo :o).
    Marti, měj se hezky.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, i ty se měj krásně. U nás už neprší, je pod mrakem a příjemně se ochladilo.

      Vymazat
  2. Milá Marti, ne nadarmo se říká, dávej pozor na to, co si přeješ, mohlo by se ti to splnit :) Rozumím Ti, taky jsem si přála terasu, mám ji a je na jih, a je nezastřešená, takže to tam celý den peče. chtěla jsem zahradu, mám dvě... Severní Morava hlásí také déšť, a ochlazení.. vše je vítané. Měj hezké dny, zdraví Lenka kočka.... Jak se má Justýnka??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, nepřáli jsme si to urputně a právě proto se to splnilo. Vím, že přání se plní, ale tohle byly jen takové sny :-) Justýnka se má dobře, hledá kam by se před vedry ukryla. Měj se krásně.

      Vymazat
  3. Také jsem vděčná za každý déšť a hlavně ochlazení. Máme byt otočený tak, že nám do něj svítí sluníčko skoro celý den a v těch vedrech se nedá vyvětrat.
    Líbí se mi Tvoje fotografie s kapičkami deště, rostlinky už to moc potřebovaly. Přeji Ti hezké dny. Růža

    OdpovědětVymazat
  4. JO! U nás po několika měsících sucha konečně také pořádná zálivka v podobě deště.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
  5. Marti, je skvělé, že u vás prší. U nás nic, sice v noci bouřilo a to hodně, možná pár kapek spadlo, ale jinak nic. Na dnešek hlásí na jih přívalové deště, silný vítr a bouřku. Tak třeba přijde něco málo i k nám. Opravu terasy vám nezávidím, ale nutné to asi bude. :o)
    Přeji krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, já myslela, že prší všude. No oprava už nestačí, ta se dělala několikrát, teď už to chce vzít z gruntu. Měj pěkný večer.

      Vymazat
  6. Zírala jsem, jak všude prší a u nás bylo sucho. Ale na dnešek v noci zapršelo, byla bouřka. Pršelo tak pěkně, žádný prudký liják, takže se mi vše krásně zalilo a i do sudů na zalévání zase vody přibylo.
    Hezký večer!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Déšť i ochlazení už bylo potřeba. Osvěžilo to myslím nejen zahrady, ale i nás. Aspoň já ta velká vedra zrovna moc nemusím...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, to bylo zapotřebí a u nás je pořád mírný déšť, takový ten zahradnický. Měj se krásně.

      Vymazat
  8. Marti, jak píšeš - blahodárný déšť. Je to svátek, když začne pršet a příroda pookřeje. Martičko, hezký večer. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivy, u nás mírně prší i dnes. Akorát na zalití zahrady. Měj pěkný den.

      Vymazat
  9. Má nepokrytě radost jako malé dítě a kdyby tato radost rvala týden, vůbec bych nezlobila. Včera jsem sázela dva stromky a když se kopne hlouběji, zem je na prach, drobí se a trpí. Takže víc, víc a víc jemného příjemného deštíku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blondýnko, u nás mírně prší další den, tak snad to už bude něco platný.

      Vymazat
  10. Ta voda je určitě potřeba, nebýt závlahy, mám zahradu vysušenou na troud. Ale to zatékání, to je k vzteku, v domě práce prostě nikdy nekončí...
    Marti, měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to máš pravdu. Dům furt něco potřebuje. Měj se krásně.

      Vymazat
  11. I u nás konečně zapršelo a dnes se ochladilo na 17°C. Takže svetřík se ráno hodil. Dokonce z té změny počasí máme doma rýmu. Ale vody je třeba a tvá zahrada pod kapkami je pořád krásná.
    Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivanko, já jsem si včera taky vzala lehké sáčko. Děkuji. Hezké dny.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.