čtvrtek 7. června 2018

náhodou...







Náhodou jsem si všimla, že začínám být sběratelem. 
Ne plánovitě, či koncepčně. 
Ne z vlastního rozhodnutí.
Prostě náhodou.
Všechny naše děti včetně našeho zetě nám posílají pohledy z celého světa
 a já si je schovávám do odkladní poličky na poštu v kuchyni a občas si je prohlídnu a přečtu. 
V tom krátkém textu je zachycena chvíle okamžiku a někdy je tam vše.
A já tu chvíli možná vnímám po čase víc, než když se objeví pohled ve schránce. 
V době facebooku či skypu a jiných technologií, kde vidíte vše hned, 
začínají mít pro mě pohledy větší kouzlo. Je v tom i trochu nostalgie.
A ty texty.
Z Bangkoku - tenhle výhled mám při snídani. 
Kuba: Zdravím z tabákových plantáží a těším se, až vám to povyprávím. 
Londýn: Dnes jsme byli v muzeu. 
Z Bretaně Šťastný nový rok 2016 a těším se, až se uvidíme. Mám vás moc ráda. 
Z Benátek: premiéra dopadla dobře (už nevím jaká, všechny dopadly dobře). Doufám, že se máte dobře a tátovi jde autoškola na autobus...
 A u malůvek - babička na lodi (no to teda určitě, byla na lodi v Benátkách a v Chorvatsku a stačilo), 
kráva a druhá kráva - naštěstí už nevím, co to znamená, asi tam byly samé krávy. 
Z Holandska jak jinak namalovaný tulipán.
Řekla jsem si, že jsou tak krásné, že by chtěly zvěčnit. 
A hlavně malůvky, které mi posílá Lola od malinka, naše světoběžnice. 
Ježíš, já jsem sentimentální!!! Možná teď trochu sentimentu potřebuji.

17 komentářů:

  1. Pohlednicový pozdrav mám ráda. Dnes je to především o sms,mms, ale když je ve schránce pohled,tak je to takové jiné.Písmo, malůvka, cizokrajná známka s razítkem.
    Trochu toho sentimentu při prohlížení těchto pozdravů po čase k tomu patří.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, v naší rodině jsme celkem v posledních letech obnovili tradici zasílání pohledů z dovolených, výletů a podobně. Je příjemné objevit ve schránce vedle reklam a úředních dopisů takový pozdrav. Měj se krásně.

      Vymazat
  2. Marti, tak tohle je sbírka, kterou ti i trochu závidím. Pohledů už člověk opravdu moc nedostává, spíš jen sms, mms.....Věřím, že vzít je všechny a prohlížet, to musí být úžasné :)
    Měj krásný den.
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péti, no už je to opravdu trochu jako sbírka a vzhledem k tomu, že v naší rodině se cestuje pořád, očekávám v létě rozšíření :-) Měj pěkné dny.

      Vymazat
  3. Marti, máš krásnou sbírku a je moc hezké moct si po čase připomenout určitá místa či chvíle. A obrázky od Loly jsou milé a jednou si je bude prohlížet i ona.
    Já mám schované pohlednice, která jsem dostala jako přání. Poslední roky dostávám vánoční přáníčka od kamarádek sběratelek panenek, některé jsou ručně vyrobená a pro mně o to vzácnější. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, my jsem také zavedli posílání vánočních přání a vloni jsem si dala práci a koupila originální pohledy na Fleru a už to hledání byla zábava a radost.

      Vymazat
    2. Marti, také jsem už po dva roky na Fleru nakoupila vánoční pohlednice.

      Vymazat
  4. Martinko,dnes mi přišel od Vás dáreček,který jsem u Vás vyhrála.Mám z něj radost.Jsou v něm samé "holčičí" věci.Děkuji a přeji pohodové dny.Sbírka pohledů je pěkná,ale v dnešní době vzácná,protože se pohlednice posílají minimálně.Ještě jednou díky.Hanka K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, děkuji a jsem ráda, že dárek potěšil. Mějte pěkné dny.

      Vymazat
  5. Ráda posílám pohledy ze zahraničí a přesně pro to kouzlo, které s nimi přiletí ze světa. Moji blízcí z toho mají nefalšovanou radost.
    Minulé léto jsem dostala zatím nejkrásnější, moje švagrová nechala u České pošty udělat nádherný, obrovský pohled, kde se válí synoveček v obrovském příboji z vln.
    Byl jsem překvapená, že naše státní instituce se chová tak moderně a aktuálně ti udělá z fotografie skutečně pozoruhodný pohled, kterým potěšíš.
    Krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simonko, já jsem dostala vloni podobný pohled od kamaráda přímo z plavby na moři a byla jsem překvapená, že je toho pošta schopná. Bylo i překvapením, že přišel brzy. I já přeji hezký víkend, já ho mám trochu pracovní :-)

      Vymazat
  6. Parádní sbírka, Marti. Máš se čím probírat, vzpomínat a obdivovat místa, na kterých se nacházeli nejbližší. To žádná esemeska neposkytne.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henrietko, sms mi svět nepřiblíží, ty pohledy ano. Měj se krásně.

      Vymazat
  7. Marti,
    to se mi líbí...miluju pohlednice - když přijde do schránky...
    Bude to pro mne vždy nejvíc...
    Měj se hezky Jarka

    OdpovědětVymazat
  8. Máš ty své hezky vychované :o) Naprosto chápu, to se prostě nevyhazuje! Taky mám takové poklady.
    Marti, měj se hezky, Helena

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.