středa 4. května 2022

krůtí maso s hlívou ústřičnou


Zase jednou v hlavní roli jídlo a já jím ráda. Hlívu ústřičnou kupuji celkem často a možná častěji než žampiony. Přijde mi totiž v některých jídlech výraznější. Navíc je velmi přínosná pro organismus víc než kterákoliv jiná houba, ale to nebyl důvod zařazení do našeho jídelníčku, to jsem se dozvěděla až časem, začali jsme ji jíst, protože nám prostě chutná na spoustu různých způsobů. Pokud chcete znát léčivé účinky hlívy plné vitamínů a minerálů, najdete popis tady. Přiznám se, že se sice snažíme jíst zdravě, ale nějak cíleně a extra to neřešíme.
Tak teď ten recept. Krůtí maso na kousky na rozpálený olej, hodně orestovat, poté osolit a pocukrovat. Jo, nespletla jsem se, i maso někdy sladím, nechám cukr zkaramelizovat, dodá jídlu chuť i barvu. Po té jsem okořenila směsí na steaky, ale běžně dávám jakékoliv koření. Podlila trochu horkou vodou a dusila. Až bylo maso téměř měkké, přidala jsem hodně nakrájené hlívy a dusila společně. Nakonec přidala nakrájenou oranžovou papriku, tu jsem nechala podusit už jen krátce, aby byla spíš poloměkká. Zahustila trochu solamylem a hotovo. 
Rychlé, chutné i dobře vypadající jídlo, které patří do mého virtuálního receptáře, až zase nebudu vědět co vařit. Jako příloha se hodí hranolky, které dělám v troubě, americké brambory či prostě jen brambory.
Mějte pohodový den, a pokud jsem vás inspirovala, tak dobrou chuť.

4 komentáře:

  1. Mám taková jídla ráda. Je to celkem rychlé a hlavně chutné.
    Měj pěkný den, Marti !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Marti vypadá to krásné, je to poměrně rychlé jídlo. Brzy určitě vyzkouším. Díky
    za recept

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, já se musím přiznat, že hlívu jsem snad v životě nekoupila... Měla bych to napravit. Ale s krůtou to asi nebude - tu můj muž nerad...
    Měj se

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, s hlívou vařím, ale jen, když jsem sami. Děti ji moc nemusí.
    Přeji pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.