neděle 6. února 2022

jen letmo...




Včerejší cesta do Prahy byla především o setkání, povídání a hraní s Bedřiškou, která je ještě štěňátko ovšem zvíci velikosti menšího obra, který miluje lidi a dává to patřičně najevo. Zapomněla jsem ji vyfotit. Blízko bytu, kde bydlí dcera, je břevnovský klášter, který jsem nikdy neviděla. 
Návštěva kláštera v plánu nebyla, věděla jsem, že bych tento velký areál nedala, navíc jsem byla dost unavená, ale kousek jsem vidět chtěla. Jen takový letmý pohled, když už jsem byla blízko. 
Část fotek jsem fotila já a část můj muž, protože obejít areál a podívat se z druhé strany od vody nebylo v mých silách. Můj muž mi nabídl, že tam dojde a nafotí, abych klášter viděla z více stran. Nafotil mi tedy zblízka, co já viděla jen z dálky.






Ale to bychom nebyli ani my, aby se neodehrála další zvláštní událost. Naše rodina příběhy přitahuje. Můj foťák vypadá jako velmi profesionální, i když není, prostě takové velké dělo a vzbuzuje docela respekt. Pamatuju si, když jsem začínala pracovat v novinách, měla jsem zpočátku jen kompakt, a když jsem potřebovala něco v davu vyfotit, dočkala jsem se nepříjemných pohledů, co vlastně otravuju. 
Dnes držím tento foťák a dav se při akcích sám rozestoupí a ještě s úsměvem a se slovy: ať můžete líp fotit.
Můj muž jde tedy s tímto dělem a proti němu auto městské policie, která jej zastavuje s otázkou: 
Jdete k vodě? 
Hned vás napadne: tam se nesmí nebo co?!
Když nám to vyprávěl, první co mě napadlo, tam se nesmí fotit nebo co? Nesmějí tam auta, ale ani pěšky? Přesně to napadne mého muže. Odpovídá ano a čeká, co bude. 
Jdete tu vodu nafotit? 
No já jdu fotit klášter.
Pak se teprve dozvídá, že někdo hlásil znečištění vody před klášterem a odborníci sdělili, že tam někoho pošlou na kontrolu. Takže můj muž s foťákem vypadal jako ta kontrola, proto jej policie zastavila. 
Můj muž mi říkal: člověk je poznamenaný, zastaví tě policie a ty hned přemýšlím, co si proved´.
Takže včerejší letmé zastavení i s příběhem. V prohlídce snad budu pokračovat někdy příště. 
Tuto fotografii jsem stáhla z netu, kde je vidět velikost areálu. Informace si o klášteře si můžete přečíst tady.


Tady jsou další fotografie, které zakončily naši příjemnou sobotu plnou povídání. 
Mějte pěknou neděli.






















7 komentářů:

  1. Marti, krásné fotografie. Břevnovský klášter neznám a tak jsem se s vámi ráda prošla. Je opravdu rozsáhlý.
    Ať se vám vydaří i neděle. Mějte se hezky.

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, dík za krásnou reportáž. V Břevnovském klášteře jsem ještě nebyla, tak jsem se trochu podívala s Tebou. M.

    OdpovědětVymazat
  3. Břevnovský klášter znám jen z fotek nebo z televize. Teď ještě z Tvých-vašich fotek.
    No je to rozsáhlý areál.
    Pohodovou neděli u vás, Marti !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, děkuji za připomenutí. Břevnovský klášter jsme navštívili a prochodili před pár lety na Velikonoce, bylo krásně a bylo to krásné...
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Martino, díky za tyto fotky, ráda tam chodím a ráda tam vodím - kamarádky, vnučky a párkrát i manžela. Je to moc pěkný areál a postupně se opravuje a zvelebuje.
    Občas bývá otevřený i kostel, mimochodem velmi krásný.I jeho historie je poutavá.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  6. Marti, ač jsem z Prahy, tak Břevnovský klášter mám na seznamu "až někdy...". Je to druhá strana Prahy než bydlíme, tak jsme se tam ještě nikdy nevypravili.
    Hezký zbytek neděle

    OdpovědětVymazat
  7. Moc pěkné fotografie Marti.Je to krásné místo. Děkuji za hezkou podívanou. Přeji ti krásné dny.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.