pátek 8. července 2022

jaká je výhoda


brzkého vstávání aneb když nemůžu spát. Už jsem se smířila od úrazu, ostatně nic jiného mi nezbývá, s tím, že v posledních letech piju ranní kávu ještě před rozbřeskem, ještě v podstatě ráno ani není. Udělala jsem si z toho výhodu a po kávě píšu a jde mi to, páč mám čistou hlavu a kupodivu mi to myslí. Takhle časně mi ani nevadí přepisování povídání z diktafonu, které v podstatě jinak nenávidím, i když všechno ostatní na této práci miluju. 
Další výhodou mého časného vstávání je, že vidím před pátou hodinou nebe, jak jej během dne už neuvidím. Jako včera podruhé tento týden krásné nebe do růžova.







A ještě pár fotografií ze zahrady. Takové krásné surfinie jako letos jsem už léta neměla, naposledy když je ještě pěstoval a dával mi je taťka. Ještě chvíli a už se budou dotýkat země.


Rozhodla jsem se, že kvetoucí netřesky už fotit nebudu, ale můj muž včera říká: připomíná mi to trifidy. Pokud jste četli Den trifidů, tak víte, o čem mluvím. A má pravdu, dávno nestačí přezdívka mimozemšťané, páč teď už vypadají docela strašidelně, jen zbývá, aby začaly proboha chodit... 
Ale už začínají odkvétat, tak se s nimi brzy rozloučíme.



Opět začínají rodit jahody. Chvíli si daly pauzu, než jsem si všimla už velkých šlahounů s "miminy", které jahody vyhnaly. Musela jsem je odstranit, protože vysilují rostlinu. A pomohlo to, okamžitě začaly zase kvést. A první z další várky jsem už i odrhla, i když to ještě nebylo na misku, jako začátkem června.
Mějte pohodový pátek.







7 komentářů:

  1. Marti, já mám z pracovního týdne vnitřní budík taky nastavený na brzké vstávání a že je víkend, tělo nechápe. Udělala jsem si taky z toho výhodu a chvilku pro sebe. Dobrá snídaně, káva v klidu, pleťová maska. Užívám si to.
    Pěkný konec týdne. Jitka

    OdpovědětVymazat
  2. Dříve bych se spíš zařadila jen do sov. Nespala jsem ale nikdy nějak dlouho, nezaspávala jsem, ale nechápala jsem, když mi někdo říkal, že už nemůže v posteli vydržet, že musí vstát. A nějak se stalo, že to teď mám také tak.Probudím se a už se mi nechce jen tak ležet, takže taky vstávám dost brzy a i klidně mohu ponocovat :-).
    Surfinie máš tedy jedna báseň ! Myslela jsem, že nééééééé a i mně jeden z netřesků vyhodil svůj květ.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, tak to já jsem zas sedmispáč a zajímavě barevné nebe vídám akorát v zimě cestou do práce. V létě jsem bez šance. Surfýnky máš krásné.
    Hezký pátek

    OdpovědětVymazat
  4. Martino nebudeš věřit, já, celý život sova jsem spávala tak max. 5 hodin. Po coronaviru jsem se stala absolutní spící pannou. 12 - 13 hodin denně a někdy i 3 hodinky po obědě. Pro mne, katastrofa. Lítala jsem jak éro, udělala práce za 3 lidi a teď takové "postižení". Surfínie máš překrásné, to se málokdy vidí. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  5. Marti jsem také ranní ptáče. Rána jsou voňavá a čerstvá a já miluji ranní procházky přírodou, kdy většina lidí ještě spí. Jsem tam šťastná při zpěvu ptáků a pozorování ranního probouzení přírody.
    ..Den trifidů jsem četla. Knížka je lepší než film a netřesky - tedy jejich květy opravdu můžou připomínat jedovaté chapadlo trifida i když takové netřesky nejsou. Máš nádherné surfinie i jahůdky.
    Jsi šikovná zahradnice a přeji ti ať ti dál dělají radost a jahůdky chutnají. Přeji ti krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
  6. Marti, moc pěkné květinky a jahůdky, máš to líbezné.
    Já ráno vstávám brzy jen, pokud jdu k doktorům nebo na výlet, jinak klidně spím do půl osmé a v zimě dokud je tma.Ale straším večer, ráda čtu pozdě večer.To je ticho a klid.Už mě nic nehoní, vstávání do práce před pátou a úprk k vlaku je dávná minulost.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  7. Marti, i já brzo vstávám a mám tu chvilku klidu moc ráda.
    Přeji pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.