úterý 23. května 2023

pozvánka do zahrady ze 17. století


Dnes mám pro některé z vás pozvánku, pro některé píšu z důvodu vzdálenosti, do zahrady Černínského paláce, kde sídlí ministerstvo zahraničí. Možná o této informaci již víte a třeba je to pro vás novinka, jako byla pro mě. Ne všechno stačím zachytit.
Mějte pohodové úterý. 


Zahrada Černínského paláce je otevřena
Marta Dušková

Zahrada Černínského paláce je v letošním roce zpřístupněna veřejnosti od 6. května do 29. října, a to vždy o víkendech od 10 do 17 hodin. Vchod do zahrady je volný a možný pouze samostatným vchodem naproti Loretě.

Zahrada, kde sídlí ministerstvo zahraničí, je v hlavní turistické sezóně přístupná veřejnosti každý rok. Původně barokní zahrada byla vybudována na konci 17. století a stojí za tím významní architekti tehdejší doby. V 19. století prošla zahrada proměnou do podoby anglického parku.

Černínský palác na Loretánském náměstí v Praze je nejdelší barokní stavbou v Česku. Rozsáhlost a monumentalita této stavby z jedné strany budila obdiv a podporovala význačné postavení rodu Černínů v monarchii, kteří výstavbou tohoto paláce soupeřili s Habsburky. Vysoké finanční náklady na správu budovy však způsobily finanční pád rodu Černínů.

Do zahrady je vstup se psy zakázán a Ministerstvo zahraničních věcí si vyhrazuje právo zahradu z provozních důvodů uzavřít. Aktuální informace na webu ministerstva www.mzv.cz.

Podrobnější informace k paláci a zahradě je možné nalézt v článku Černínský palác a zahrada v Praze – Kudy z nudy či na webu ministerstva zahraničí Černínský palác | Ministerstvo zahraničních věcí České republiky (mzv.cz).


7 komentářů:

  1. Ahoj Marti, to bych ráda viděla. Pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Pro mne to tedy novinka je. Určitě by to za návštěvu stálo.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, já si uvědomuji, že jsem tuhle informaci četla, ale nějak mi vypadla z hlavy. Takže díky za připomenutí - chci se tam jít někdy podívat (nemám to z práce daleko)

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, to je nádhera. Takové zahrady vždy zaujmou a potěší. Děkuji za krásnou podívanou a přeji ti krásné jarní dny.

    OdpovědětVymazat
  5. Zdravím, Marti, už o ní psala - tuším, že Vendy - a tehdy jsem pojala nápad, že se tam chci podívat a nyní díky tobě jsem si ten nápad oprášila. Moc ti děkuji. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  6. Marti, děkuji za připomenutí, v zimě jsme si o ní povídali a nakukovali přes plot. Ráda bych tam zašla...
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Už jsem tam byla před čtyřmi lety poprvé a vloni jsem jí ukazovala dalším dvěma blogerům. Je sice malá oproti ostatním pražským palácovým zahradám nebo jejich komplexům, ale moc hezká.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.