neděle 8. dubna 2018

je to dědičné


Pravidelně každou sobotu si voláme s mojí mamkou. Voláme si tedy i několikrát v týdnu, ale zavedená sobota je ještě z doby, kdy jsem velmi pracovala a mamka mě nechtěla rušit. Zavedly jsme pravidelné volací soboty před dost lety a už to tak zůstalo. Je pravda, že týdnu jsou telefonáty jen šup šup, aktuální informace, ale sobota patří půlhodinové až hodinové debatě. Vše, co se událo, kdo se narodil, kdo umřel na Moravě, z Čech zase raport o práci - s kým jsem dělala rozhovor, co děti, co vnoučata, zkrátka, jak jde život.
Někdy se smějeme, někdy rozčilujeme, obzvlášť nad politikou, páč mamka sleduje vše.
Včera to bylo s velkým smíchem. Takovým tím, kdy se držíte za břicho, protože vás od smíchu bolí.
Mamka mi začne něco vyprávět: 
... víš, jak tam mám ten koš na ty..... ježíš, jak tomu říkáš??? no na ty husí časopisy!!!
😁😁😁
Řehtám se jak kobyla: mami, myslíš slepičí???
Na druhé straně hurónský smích a přerušované: no šak jsem si na tu slépku nemohla vzpomnět!!!
Smějeme se obě několik minut a máma se směje víc než já a já i na dálku slyším, jak jí tečou slzy smíchu.
No říkám, je to dědičné. Většina v našem rodě se dokáže nejvíc zasmát sama sobě.
Až se dostatečně vysmějeme, říkám: a cos mi vlastně chtěla vyprávět?
No, to už nevím.
To je jedno husa nebo slepice, ale život jsme si prodloužily obě.

P.S. Asi před měsícem jsem si koupila nový box na časopisy. Kupuje se teď pro mě víc časopisů na čtení, protože knihy číst pořád nemůžu, ale čtení mi chybí. Přála jsem si něco moderního a hlavně ne proutěného, protože proutěného je tu dost. Objevila jsem na netu bílý koženkový box z KIKA a zaujala mě i cena z 1290 na 449. Jen jsme pro něj museli jet do Letňan. Líbí se mi, ale za původní cenu bych ho fakt nekoupila. Je krásný, omyvatelný a lehký, takže i přenosný na zahradu.
Tak teď mám kam dávat všechny ty Reflexy, Marianne, Glanc, no zkrátka slepičí časopisy. 
Vlastně husí!

26 komentářů:

  1. Marti, přečíst si po ránu o "husích" časopisech je dost dobré na nábor dobré nálady pro celý den. A navíc slepičinec (box) vypadá velice dobře. Pěkný den. Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, říkala jsem si, že by to bylo možná dobré čtení k ranní kávě i pro ostatní. Jsem ráda, že jsem se nespletla :-) Pěknou neděli.

      Vymazat
  2. Marti, pěkně jsem se zasmála, také bych potřebovala nějaký boxík na husí časopisy.
    Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivy, to jsem ráda :-). No koukala jsem, že tento můj z KIKA opět zlevnili o stovku, asi je vyprodávají.

      Vymazat
  3. Marti, zasmála jsem se s vámi! Že bych šla prolistovat nějaký husí časopis...
    Přeji krásnou a veselou neděli a zdravím tvou maminku. Je skvělá!
    Helena

    PS: jo, a ten box je super!

    OdpovědětVymazat
  4. S pribudajucim vekom sme uz takto postihnuti vsetci.. Niekto skor, niekto neskor, ten viac, onen menej... Najst spravne slovicko da niekedy zabrat ...aj moja teta, namiesto mam otlak v topanke povedala, ze ma v topanke tlacenku... Marti, peknu nedelu prajem... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laury, tady to není úplně o věku, mně se to stává taky. Tady je to o slově, které mamka vůbec nepoužívá a nemohla si vzpomenout, jak to říkám já :-) Jo ta tlačenka v botě je teda nejvíc. Měj krásné dny.

      Vymazat
  5. Já nedávno listovala v receptáři a překvapilo mě jak dobré čtění jsem našla :-) Jinak jsem měla předplacenou JOY :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, já si u těch slepičích časopisů odpočinu a někdy je potřebuju :-)

      Vymazat
  6. Marti, ten smích - to je prostě nejvíc!!! Mám to tak ráda..
    Děkuji Ti za krásný příspěvek a chválím Tvůj "box"!
    hezkou neděli Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, díky, jeden den bez smíchu, jako kdyby nebyl :-) My se u nás smějeme často, možná děláme víc chyb, než je běžné :-) Děkuji a měj pěkné dny.

      Vymazat
  7. Článek o "husích časopisech" mi dělá společnost u odpolední kávy.:-) Časopisy si občas kupuji a když jich je víc, tak volám kamarádce, jestli je chce na chatu. Má zahrádku s chatičkou a časopisy se hodí, když je špatné počasí. To mi připomnělo, že jich mám pro ni nachystanou tašku a budu jí muset zavolat, aby si přijela. Boxík je supr. Marti, trochu Ti závidím, že si můžeš povídat s maminkou. Ta moje zemřela před 22 lety a popovídání s ní mi moc chybí. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, já je také neustále posílám do dalšího kola a někdy je ani celé nepřečtu, ne pokaždé jsem slepičí typ :-) Ano, popovídání si užívám, nepovažuji to za samozřejmost. měj se krásně.

      Vymazat
  8. Někdy je sranda s babkami..:-D Moje mamka zase večer poslouchala TV a trochu nepozorně.Slyšela ,že v rámci šetření energie se bude každý den vypínat elektrika od 21h do 22h. Tak si nachystala velkou baterku,aby měla světlo,když půjde na Wc.A šla spát.Ráno se zamyslela nad tím,co vlastně slyšela a uvědomila si,že se bude VYPÍNAT EIFFELOVKA!!! ve Francii...hahaha..tak to jsem měla taky záchvat smíchu,jak babi chystá baterku,když ve Francii vypnou elektriku..:-D
    Pa a hezký večer
    Dáša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Daško, hahahahahaha :-) díky, pobavila jsem se, jste lepší :-) I tobě hezký večer.

      Vymazat
  9. Smích léčí a když je skutečně od srdce, fakt není, co řešit. Holky, přeji vám oběma ještě spoustu veselých sobot.
    Já jsem bulvární slípka, takže si ty drby přečtu na netu. Husí časopisy už nekupuji, utrácím za knihy a je to hodně drahý koníček, ale papírová forma u mne vítězí. Chápu, že máš startovací čáru znevýhodněnou a číst musíš.
    Krásný týden přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blondýnko, já právě úplně nečtu drby, ale sleduji módu, i když se jí nezabývám, kosmetické tipy, které nevyužiju, drahé kabelky, které si nikdy nekoupím a rozhovory, drby mě nějak míjí. Knihy jsou lepší a já jich tady mám nepřečtených hromadu. Snad přijde jejich čas :-) Krásné dny.

      Vymazat
  10. Hezká historka. Taky se nám doma pár takový povedlo. A přeju ať se brzo můžeš vrátit ke knihám.

    OdpovědětVymazat
  11. Husí a slepičí časopisy, to je nádherné pojmenování 😂😂
    Marti, ať máš krásný celý příští týden. I maminka :)
    Petra

    OdpovědětVymazat
  12. Fakt jsem se pobavila-zasmála nejen Tvými větičkami, ale i výše uvedenými ohlasy.
    To je tak dobře, když je čemu se od srdce smát. Smích léčí.
    Moc bych Ti přála, abys už mohla otevřít knihu a začíst se. Já teď na to zrovna jdu.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, no ono to hned tak nebude, prý je to tak na tři roky, než se to zlepší a mám za sebou rok. Ale já jsem ráda, že můžu psát a pracovat jako externí redaktorka a kromě knih, na ty se prostě můj mozek nedokáže soustředit, číst všechno. Měj se krásně.

      Vymazat
  13. Krásné počteníčko,hned mám lepší náladu:-)Krásný nový týden přeji:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, to mě těší, dala jsem to sem pro lepší náladu :-) Měj se krásně.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.