sobota 21. dubna 2018

spěchej pomalu!

To já právě ale vůbec neumím. Když se pro něco rozhodnu, musí to být hned a okamžitě. A pak dělám chyby, samozřejmě. Práce kvapná, málo platná.
Ale o tom psát nechci. Já bych chtěla chválit. Dnes se chválí málo, spíš kritizuje.
V poslední době hodně píšu do novin, víc než dřív. Samozřejmě jsem neopustila každodenní psaní krátkých zpráv z regionu, ale píšu i větší články a hlavně rozhovory. Sedí mi víc, miluji scházet se s lidmi a poslouchat jejich vyprávění a jejich životní příběhy. Na zasílání otázek přes email mě fakt neužije. Psaný rozhovor je živý, když je živé i povídání.
No a tady vznikla potřeba vizitek. Vlastně s tím přišel můj muž, když viděl, jak si někdo píše můj telefon na cár papíru.
Vizitek jsem měla ve svém profesním životě bezpočet, vlastně měla jsem je vždy, nespočítala bych je, ani kdyby se mi chtělo. Ale automaticky se o ně postaral zaměstnavatel a já jsem nemusela řešit grafiku. Teď je to jiné, jsem externí redaktorka a zda budu mít vizitku či nikoliv, je jen na mě.
Takže rychle, musím ji mít co nejdřív. U nás nejsme grafici, tak se vytvoří něco na honem horkou jehlou.
Vím, že to úplně nebude pro tiskový podklad v pořádku, proto píšu do objednávky, prosím pošlete mi před tiskem náhled k odsouhlasení. Ostatně tak jsem léta zvyklá, že než jde něco do tisku, nejdříve to vidím. Ale jsem málo konkrétní. Měla jsem napsat, pokud bude podklad na prd, udělejte nový grafický návrh, já to zaplatím.
Z padesáti procent tedy moje chyba.
Objednám, zaplatím, chci vizitky co nejdříve, tak pošlu potvrzení o platbě a čekám reakci na svoji poznámku či případně náhled. Dostávám pouze odpověď během pár hodin, že zásilka je odeslána. Je to rychlý, ale snad to bude dobrý. 
Není. Původní vizitka se mi líbila, ale barvy jsou tmavé a z mého přijmení přečtete jen první čtyři písmena a zbytek si domyslíte pouze v případě, že moje jméno znáte.
Ano, z části je to moje vina. No nic, vizitky dám vnoučatům na hraní, budou mít radost.
Ale to bych nebyla já, abych to nechala jen tak. Doufala jsem, že jsou na druhé straně odborníci a napíší mi: debile, z tohohle vizitku nikdy neuděláš. Píšu tedy reklamaci a vědomá si své chyby nežádám satisfakci. Jen si musím říct svoje, proč mi nikdo neřekl, jak děsný to je.
A tady to začíná. Pozdě večer v pátek mi píše sám majitel ABC tiskárny a omlouvá se mi. Řešit se bude vše v pondělí a další zásilka 100 ks vizitek má být zdarma. Jsem překvapena velkou vstřícností a ochotou. Sice bych se zachovala stejně, a i se to stalo, ale rozhodně to není standard, a není to běžné.
V pondělí mi pan majitel volá. Podklad je děs a nebude to z toho lepší. Domlouváme se, že mi tedy vytvoří grafický návrh a já ho zaplatím. Ještě týž den přijde náhled vizitky. No není to úplně ono, chtěla jsem holčičí barvy, ale můj muž říká: mně se líbí, je moderní a já ustupuji. Holčičí barvy můžu mít na botách. Nakonec nejde o život. Ovšem pravdu napíšu a že můj muž odsouhlasuje, takže jo. Pošlete účet, kam mám zaplatit. 
Ani druhý den nikdo neodpovídá a účet nikde. No, dobře, řekli si, ona si vymýšlí, podáš ruku a urve ti rameno. Odpoledne mi můj muž hlásí, ve schránce jsi měla nějakou zásilku.
Vizitky.
No já bych se sebou asi už taky nechtěla komunikovat 😀😀😀
Pane Pěkný, já ještě jednou touto cestou děkuji za ochotu a vstřícnost, a až budu zase něco potřebovat, obrátím se na Vás. 
Jen nevím, jestli Vás to potěší.

P.S. Tiskárnu jsem před tím neznala a vybírala jsem podle kritérií, které jsem měla k dispozici. Vzhled webových stránek a nabídka a v neposlední řadě samozřejmě finanční otázka. Takže pokud někdo z vás bude potřebovat nějakou grafiku, vizitku, plakát, tak doporučuji tady.

12 komentářů:

  1. Je dobře, že jsou takové firmy. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, ano a člověka to příjemně překvapí. A mělo by se o tom víc psát.

      Vymazat
  2. Je prima, že se i po chybce, firma umí zachovat korektně. To už opravdu není všude zvykem. ☺

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to jsem si ráda přečetla, že je stále možná lidská korektnost, vstřícnost, snaha pomoci. Já také velmi ráda chválím, protože kritiky, závisti, nepřejícnosti je kolem nás příliš mnoho.
    Hezkou sobotu Martinko ti přeji. Sedím venku na zahradě, kousek vedle pracuje bagrista (na našem pozemku) a upravuje terén, který nám totálně rozryla divoká prasata :o)))). TAkže prima kulisa.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, i tobě pěknou sobotu a i s tou kulisou. Zase to bude ale krásný.

      Vymazat
  4. Dobrý člověk ještě žije, kromě nás.:) Marti, přeji Ti stejně krásný den, jako je u nás na Moravě jižní. Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Marcelko, přesně tak. Já ti přeji hezkou neděli, která vypadá, že bude krásná jako sobota.

      Vymazat
  5. Podobně ochotný je tiskař, u kterého v případně potřeba nechávám tisknout kartičkové kalendáříky (pro sebe i naše čajosběratelské burzy). Vždycky si vzpomenu na poslení chvíli a podklady taky občas za moc nestoji... Ale nakonec to mám vždycky včas a někdy v upravené grafice (zdarma). Přitom nejse o žádnou velkou a lukrativní zakázku - nechávám dělat nejmenší možné množství).Taky mne vždycky potěší, že jsou takové firmy
    Hezký zbytek víkendu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, je dobře, že slušnost se nevytrácí. Měj hezkou neděli.

      Vymazat
  6. Něco málo o tiskárnách vím a ne vždycky je s nimi jednoduchá komunikace. tedy nejde o tiskárny, jde o ty lidi... Ale když se to povede, je to radost!
    Marti, nechceš nám tu novou vizitku ukázat?
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, někdy ji tedy na blog dám :-) Měj pěkný večer.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.