pondělí 9. dubna 2018

telecí maso s artyčoky



Zkouším nové chutě.
Telecí maso jsme už dlouho neměli. Nakupuje většinou můj muž a ten drahé věci nekoupí. Já jsem v tom trochu bohém, takže já někdy mávnu rukou, ale můj muž řekne ne, je to drahé.
Když koupil telecí maso, bylo mi jasné, že bylo v akci. 
Před časem jsem koupila naložené artyčoky, které jsem nikdy nezkoušela. Ale chci vyzkoušet hodně věcí, které nejsou až tak běžné. 
Teď hodně vařím i pro mámu mého muže, tak si to potřebuji trochu zpestřit.
Krásné telecí z kýty jsem nakrájela na kostky, dala jsem na rozpálený olivového oleje, ve kterém byly naloženy artyčoky, Italové zkrátka nakládat umí, a kostky masa jsem dala prudce opéct, osolila a opepřila barevným pepřem. Podlila a po chvíli přidala trochu balzamikového octa. Dusila jsem do měkka. Po té jsem přidala kusy naložených artyčoků a chvíli nechala prohřát, aby se chuti propojily.
Trochu jsem se bála, co tomu řekne můj muž, protože ten nerad experimentuje, přestože jsem s ním předem oběd konzultovala.
K tomu americké brambory, domácí tatarka a zelný salát.
Bylo to jídlo lahodné a pro nás neznámé chuti. Chutnalo i mému muži.
Takže šup do receptáře.

P.S. Prosím, pokud se ještě někdo z vás zapojuje do výzvy moje poklady, kromě Jany, která už zveřejnila a Helenky, která připravuje, dejte mi vědět. Chci dát pokračování, tak abych věděla, na koho mám ještě počkat. Díky a hezký den.

12 komentářů:

  1. Muselo to být dobré. I fotka je lákavá. Mně by to chutnalo určitě, můj muž vybíravý v jídle není, ale je spíš na klasiku, takže některé moje kuchařské novinky sice sní, ale poznám, že to není jeho šálek kávy :-).
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, bylo to až překvapivě dobré. No já to mám doma úplně stejně, spoustu jídel už nezopakuju a ani je sem nedávám, pokud můj muž neřekne, jo to je hodně dobrý. Měj se krásně.

      Vymazat
  2. Marti, vypadá to moc dobře. Můj muž by si určitě dal. Já mám bohužel i potravinové alergie, takže se nových věcí bojím, nevím, co to se mnou udělá. Měj se dobře. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, tak můžeš třeba vyzkoušet čerstvé artyčoky místo naložených. Ale ty víš samozřejmě nejlíp, co ti svědčí a co ne. Měj se krásně.

      Vymazat
  3. no to musela být ale dobrota :o) Měj se Marti moc hezky

    OdpovědětVymazat
  4. Ano, já se tedy připravuji, jen dnes jsem řádila na zahradě a tak zase nic...Je to se mnou hrůza!!!
    Ale k jídlu - telecí dělám celkem často, někdy na paprice, nejčastěji vitello tonnato, artyčoky jsou však velká neznámá, myslím, že jsem je ochutnala jen jednou. Člověk se pořád učí, děkuji za inspiraci!
    Marti, přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já jsem je taky kdysi ochutnala, ale jsem v nějaké životní fázi, kdy se mi chce zkoušet neznámé pochutiny. Měj krásné dny.

      Vymazat
  5. Marti, telecí- to já mám ráda..
    Hned se mi vybavily malé řízečky pečené na přepuštěném másle od babičky!!
    Ale Tvůj pokrm - moc hezky zkoušíš nové chutě! To se mi líbí!!
    Dostala jsem hlad :o))
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, ano zkouším :-) a bylo to výborné. Měj pěkný večer.

      Vymazat
  6. Artyčoky jsem ještě nikdy neměla...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, je nás takových víc. Já jsem kdysi ochutnala a teď jsem měla chuť zkoušet. Jsou výborné a je to zdravá zelenina.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.