pátek 20. dubna 2018

nečekané překvapení


No, někdy se to tak stane. Příroda nás překvapí.
S něčím se rozloučíte a on se stane malý zázrak. Ono to vstane z mrtvých.
Před pár dny jsem psala, že jsme museli koupit novou magnolii, páč naše velká pětiletá nepučí a nepučí, květy žádné, i když vloni už dávno byly, prostě žádný život. 
Na úvodní fotografii je ta malá a nekvete naší zásluhou. Na květ měla už v zahradnictví.
Ale zatím jsme tu původní nezlikvidovali. 
Tajně jsem doufala, že se třeba stane malý zázrak.
Můj muž jí taky chtěl dát šanci a pohnojil ji, když hnojil po zimě i ostatní náš zahradní inventář. Tento týden jsem neměla na zahradu vůbec čas, ani si ji projít, přestože je malá. 
Pouze jsem si tam občas sedla a pracovala.
Předevčírem můj muž volá, prosím tě ona ta magnolie ožila. 
Ptám se naprosto nesmyslně: jako ta stará?
Jo něco tam raší a zjistil jsem, že jsem ji asi vloni sekl, když jsem sekal trávu. 
Má tam ránu, musím to zavoskovat a obvázat.
Včera jsem se koukla. Květy to samozřejmě už nejsou, na to je pozdě, ale malinkaté lístečky. 
Dnes ráno dokumentuju. 


Fakt to vypadá, že žije a my jsme rádi, že jsme jí dali šanci.
Ráno jsem lítala po zahradě a fotila tulipány. Tu a tam a všude. 
Někde na naprosto nesmyslných místech.
Ale je to krásné.





10 komentářů:

  1. Marti, to je pěkné, že ožila :)
    Já takhle vyhodila na kompost palmu - datlovník. Měli jsme ji doma, leta. Ale byla taková, no zaschlá, nové listy nerostly....tak šla. Neměla jsem ji kam dát, protože to není žádná malá kytička a do popelnice se nevejde, tak než u nás přistaví kontejner na bio odpad, tak jsem ji vyhodila do kompostu. No a znáš to, zůstala tam od jara až do podzimu. Jak ráda jsem ji zase stěhovala zpátky! Těch x měsíců venku jí tak prospělo!! Normálně naprosto omladila a tak jí teď dáváme ven každý rok.
    Měj se moc krásně.
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péti, já vím, že se to někdy stává, ale stejně jsem překvapená :-) Měj pěkný víkend.

      Vymazat
  2. Nám takhle taky vstal z mrtvých keřík na skalce. Zatímco loni pomrzlé cypřišky už se nevzpamatovali, i když jsem jim dala šanci a šly ven. A tulipány máš krásné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, ano tulipány jsou krásné, ale jen pár je naše zásluha :-) Kde se vzali, tu se vzali :-) Měj pěkný víkend.

      Vymazat
  3. Můj otec byl pěstitelem tulipánů, díky jazykovým dovednostem a přátelství v zahraničí, chodily nám v dobách totality balíky z Holandska.
    Byl na to náležitě pyšný, ale začal být nevrlý, když naprosto stejné se začaly objevovat u sousedů za plotem. Příroda si vystačila sama, sousedka se mohla vytahovat, že má také kytky z ciziny.
    Magnólie mám moc ráda, kamarádka mi dovezla žlutou, těším se, až jednou pokvete.
    Krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blondýnko, tak to jsme přesně my. Jediné tulipány, které jsme vysadili, pět, které nám přivezl zeť z Holandska. Měj krásný víkend, já jedu pracovně na hrnčířský festival do Nelahozevsi. Docela se těším.

      Vymazat
  4. Magnolka se vám příští rok určitě odmění květy za to, že jste jí ještě dali šanci.
    Líbí se mi, že si tulipány rostou všude možně a jsou krásné.
    Užij si krásný víkend na hrnčířském festivalu. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, já doufám. Z festivalu určitě přinesu i malou reportáž na blog. Měj krásný víkend.

      Vymazat
  5. Marti, to je nádhera. Včera jsem se vrátila po třech dnech domů a také nepoznávám naši zahrádku. :o) Švestka i třešeň jsou obalené květy, a tulipány už také rozkvetly, stejně jako u vás. A oživlá magnolie je super, třeba udělá opět radost svými květy až příští rok.
    Měj krásný víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, konečně jsme se dočkali, viď. Měj pěknou neděli.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.