neděle 1. dubna 2018

Honkong versus slepice



Každý den dostávám reportáže z Honkongu a z Číny. 
Dcera mi posílá fotky a zprávy. 
Na facebooku se setkáváme většinou ráno, já vstávám a Tereza má odpoledne. 
Před odjezdem mi říká Lolinka: babičko, byli jste v Číně? 
Ne nebyli. 
No to tam musíte. 
Broučku, tam se babička pravděpodobně už nepodívá. 
Babi, proč? Babička je momentálně ráda, že dojede za tebou. 
Do tohoto rozhovoru mi předvádí Alánek pantomimou vzlet letadla, aby bylo jasné, jak se tam dostaneme. Oba vědí, kam pocestují a už mají téměř sbalené svoje malé kufry na kolečkách. Na každou cestu je dcera připraví, prohlíží si v dětské knize Honkong, která byla za tím účelem koupena, aby věděly, jaké to bude a oba se moc těší.
Tak nakonec tam aspoň každé ráno nahlížím.
Včera před polednem byla naše debata vtipná.
Mami, prohlédni si fotky, už jsem je dala na faceebook.
Jo prohlédnu, ale teď nemůžu, letím fotit slepice.
Slepice? 😂
No, nešla jsem samozřejmě fotit slepice, i když nakonec jsem si tam fotila jednoho krocana pro sebe a furt se ke mně otáčel prdelí, tak jsem tam stála snad deset minut. 
U nás byla Velikonoční výstava chovatelů a po loňském debaklu, kdy mě stálo velké úsilí nafotit do novin vůbec nějaké lidi, páč jsme přišli až odpoledne, a kdy mi musel stát modelem můj muž, jsem tam nemínila letos vůbec jít.
Dotaz z redakce, prosím nechystáš malou reportáž? No tak jo, s odporem, ale je to kousek.
Už doma jsem se rozhodla, že letos pojmu reportáž jinak a beru si diktafon. Určitě tam bude někdo z vedení spolku, výstava je velmi vyhlášená a sjíždějí se tam lidé z celého širokého okolí a dokonce i z hodně vzdálených míst Děčín, Sokolov a spoustu dalších. 
To samozřejmě před výstavou nevím. 
To se dozvím až tam, páč toto hobby mě fakt míjí.
Nakonec je na výstavě natřískáno, spoustu atrakcí pro děti, tak jen cvakám. Uvědomuji si, že jsem tady potřetí, ale vždy na podzim. Na Velikonoce jsem tady nikdy nebyla.
A zase fotím malování na obličej. 
Na příští akci se už snad nechám pomalovat i já. 
Paní malířka mi dovolí zveřejnit její fotku i soukromě tady na blogu, páč mě hlavně fascinuje její ruka, která jí slouží jako paleta.
Zajímavých zvířat pro mě tady teda není.


A když si postesknu před mým mužem, tak říká, venku máš ještě husáka.
Ježíš, jakého Husáka?
Vidím brejle a Gustava.
Proč je tady proboha někdo za Husáka?!
No venku v ohradě.
V ohradě???!!! Jo, ty myslíš housera...




Doma zpracovávám z diktafonu, co jsem se dozvěděla a hrabu se ve spoustě nakonec velmi povedených fotek. Tak to byla moje pracovní a vtipná sobota.
Dnes mám v plánu jen lenošení.
Hezkou sváteční neděli.

P.S. Zapomněla jsem v týdnu připomenout výzvu. Kdo chcete můžete se přidat. Ještě je čas. Já taky nejsem ještě vůbec připravená.

14 komentářů:

  1. Marti, Tvoje vnoučátka jsou pěkní světoběžníci. Určitě se těšíš na jejich vyprávění o tom, co zažila.
    Na výzvu jsem nezapomněla, jen musím něco nafotit. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, ano těším. A těším si i na tvoje poklady. Já taky ještě nemám nafoceno.

      Vymazat
  2. Cestování po světě, to je úžasné. A Čína je země, kam se hned tak každý nepodívá. Taky by mne to lákalo.
    Marti, krásný den ti preju. Petra

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, návštěva Číny bude pro vnoučátku určitě zážitek, ale já takový světoběžník nejsem. Jsem ráda za dovolenou v Chorvatsku. :o) S tou výzvou mi dáváš, nemám žádné starožitnosti, které se mi tak líbí, ale nějaké poklady ze současnosti snad najdu. Těším se na poklady ostatních.
    Přeji krásné Velikonoce. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, je to pro ně velký zážitek. Hlavně jsou tam jako malé celebrity světlé a blonďaté a byly ve městech, kam turisté moc nejezdí a děti už vůbec ne, tak si je všichni fotí a obdivují. No já byla v posledních letech akorát třikrát v Paříži. Poklady se netrap, nemusí to být starožitnosti, to jsem psala, udělej si, jak je libo. Není to dogma. I tobě hezké sváteční dny.

      Vymazat
  4. Já už připravená jsem, zbývá pár hodin...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi lepší než já. Já teprve přemýšlím a sepisuju, co budu zítra fotit :-)

      Vymazat
  5. Já něco málo narychlo nafotila, když jsme byli dneska na otočku na chalupě. Ale nejsou to starožitnosti...

    OdpovědětVymazat
  6. Čtu a čtu...nastříkáno, říkám si co tam nastříkali? Kouknu znovu a bylo natřískáno :o) Ovšem Gustav je také povedený. Měj hezké dny, sluníčko nakukuje do oken, snad vydrží. J.

    OdpovědětVymazat
  7. Ale to je mi veselá reportáž!
    Husák je fakt super!
    Marti, měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moje kamarádka bude kupovat housera a řekla, že se rozhodně musí jmenovat Gustav :-) Měj se krásně.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.