úterý 3. dubna 2018

pečené plněné brambory


Plněné brambory jsou v našem rodinném jídelníčku nějakých třicet let. Od té doby, co mi taťka koupil někde na trhu udělátko na vykrajování či vydlabání brambor. Už mu chybí tedy nějakej čudlík či součástka, takže práce s ním je poněkud těžší, ale přiznávám, jiné jsem nehledala.
Brambory plním většinou tím, co dům dá. Míchaná vajíčka se slaninou či rajčaty, roztavenou paštikou opět zahuštěnou vajíčkem, šunka a vždy použiju ještě nějaké koření. Teď mě napadlo, že budou výborné i plněné balkánem, musím vyzkoušet. Brambory peču se slupkou a je to výborné.
Na Velikonoční neděli jsme byli s mým mužem sami a od rána jsme řešili, co se bude vařit - plný mrazák masa. Ale zaprvé jsme nějak nevěděli, na co máme chuť a za druhé přiznávám, vůbec, ale vůbec se mi nechtělo stát u sporáku. Vařím každých deset čtrnáct dní jídlo pro mámu mého muže, takže jsem strávila vařením guláše čtvrtek večer a pátek od božího ráno celé dopoledne dalším menu, aby bylo vše čerstvé. V sobotu jsme tedy měli taky guláš a v neděli při slovu vaření se mi trošku navalovalo. 
Začala jsem uvažovat o dovážce z Damejidlo.cz, které znám, ale restaurace, kde bychom si vybrali, byla až do úterý zavřená a druhá, tam měli jen pizzu, nic jiného.
Pak jsem měla spásný nápad - sváteční oběd nesváteční oběd. Udělám plněné brambory. Ve špajzu mám naložená sušená rajčata s kapary a obojí miluju. Můj muž tento rychlý oběd uvítal a zatvářil se nejistě, když jsem sdělila, jaká bude v premiéře náplň. No, je trošku konzervativní.
Když ale ochutnal, ptal se mě, na kolik to vyšlo. Je to prý skvělé. 
Byla jsem pyšná na svůj nápad!
No o nic víc než náplně, které dávám běžně.
Brambory jsem vydlabala a do nich dala rajčata a kapary naložená v koření a olivovém oleji, které jsem jen trochu nakrájela. Brambory jsem polila trochou toho oleje a šup do trouby péct.
Po upečení každou bramboru rozpůlím a vypadá to lahodně.
I mě ta chuť překvapila. Bylo to tak vynikající, lahodné a osvěžující, že budu asi používat i jako předkrm při nějakých slavnostnějších příležitostech. A dokonce nám studené brambory, které jsme dojídali,  přišli ještě lahodnější. A možná dám příště nahoru ještě strouhaný sýr.
Tak to byl náš velikonoční oběd. Vůbec jsme letos svátky pojali netradičně, ale nemylte se, nebyl to žádný bojkot svátků, které nemám ráda. Prostě se nám chtělo. Takže v pondělí jsme měli bramborovou kaši, kterou vařil můj muž a k tomu uzenou krkovici, a pak jsem se jali uklízet celý dům. Chtělo se nám, bylo to zapotřebí a dřív jsme nestihli. A snad poprvé jsme byli na Velikonoce sami.
Hezký den.


12 komentářů:

  1. Marti to vypadá zajímavě :o) a určitě to byla dobrota :o) závidím netradiční velikonoce.....u nás bylo prima a veselo ale dnes jsem skoro celičký den jen relaxovala :o)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, bylo to výborné! No my jsme měli netradiční svátky vlastně poprvé. Měj se krásně.

      Vymazat
  2. Marti, vypadají dobře, někdy vyzkouším. Brambory můžu na všechny způsoby. :o)
    Přeji hezký večer. D.

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, to je zajímavá náplň, i dkyž já bych asi s kapary neprorazila (můj muž je v tomto etalon konzervativnosti ;-), ale možná sušená rajčata + balkán by prošla.
    Já když dělám plněné brambory, tak plním předvařené vydlabané půlky a do náplně dávám vydlabané vnitřky, slaninu, nivu a smetanu. Viz tady - http://werka13.blog.cz/1601/plnene-zapecne-brambory
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, v tomhle zrovna moc kapary nebylo, převažovala rajčata. Já je vždy peču syrové, ale na tvůj recept se podívám. Měj pěkný den.

      Vymazat
  4. Presne také udelátko mám aj ja ... zatiaľ som plnila takto vydlabané zemiaky iba klobáskovým mletým mäsom ... sušené rajčiny a kapary ... to by ma nenapadlo, ale musí to byť famózne ... aj tak mám ja osobne najradšej dobre pečené tie špirálky ... :)

    OdpovědětVymazat
  5. Marti, vypadá to krásně a můj muž by takové jídlo určitě uvítal. Já bych asi brala trošku jinou náplň, jinak brambory můžu na všechny způsoby.
    V neděli jsme také měli guláš, vaříme teď pro manželova tatínka. Takže také netradičně. Růža

    OdpovědětVymazat
  6. Marti, taková jídla já miluju! Už se těším na zeleninovou sezónu, plněné cukety, lilek, rajčata, nové brambůrky.
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já plněné brambory dělám často bez ohledu na roční období. Přeji ti hezký víkend.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.