sobota 15. srpna 2020

moje neúspěšné pokusy



v životě mě neodradí. Já se jen tak nevzdávám. Naopak stávám se urputnější. 
Jasně pavučina není nic důležitého a já nejsem fotograf. 
Tahle pavučina mě dráždí každé ráno už víc než měsíc.
Je viditelná brzo ráno a ještě jen z jediného úhlu proti slunci.
Mám za sebou docela dost neúspěšných pokusů o její focení. Furt jsem to zkoušela, ne teda každé ráno, ale rozčilovalo mě, že mi prostě nejde vůbec vyfotit. Na fotkách nebylo nic vidět a to jsem nefotila pavučinu poprvé. Najdete tady fotek docela dost.
Ani tenhle pokus tedy nedopadl úplně podle mých představ, ale konečně je ta krásná pavučina aspoň trochu vidět. 
Z druhé strany není vidět ani pouhým okem.





Tento týden dorazila fotokniha pro mou mamku k narozeninám. Ta patří k dalším pokusům, které nevzdávám. Toto je můj čtvrtý projekt. 
Já tomu teda tak neříkám, přijde mi to příliš honosné označení, ale tak je to označeno na empikfoto.cz
Ani tento můj pokus není nějak zvlášť dobrý, ale mamku určitě potěší. 
Má sice narozeniny až v říjnu, ale já jsem využila nabídky výrazné slevy. 
Ostatně jako pokaždé. 
Když už mám vytvořit nějaký paskvil, tak ať to sakra nestojí majlant 😂.
Už mi tvorba fotoknihy jde teda o něco líp než poprvé. Vzpomínám si, že tu první jsem tvořila několikrát a byla jsem vzteky bez sebe, protože se potvrdilo nepsané pravidlo, že první pokus nebo co vás první napadne, bývá nejlepší. 
No, já ji tvořila asi na třikrát nebo čtyřikrát. Poprvé jsem nahrála fotky, vytvořila knihu, upravila uspořádání a barvy podkladu, a když jsem tu pro mě úmornou práci chtěla uložit, napsalo mi to, že nejsem přihlášená. Ježíši, já jsem blbá! Tak jsem se přihlásila a můj "projekt" zmizel. 
Tvořím teda po druhé a na konci to nejde uložit a píše mi to, že se na stránkách stala chyba. 
Zkuste to za chvíli. Po několika marných pokusech to vzdávám a říkám si, že tohle prostě dělat nebudu.
Druhý den mi to nedá a zkouším opět. Opět je nějaký problém, ale už to aspoň hlásí, že na odstranění chyby se pracuje a já se uklidním, že tedy chyba není na mojí straně.
Zkouším další den a vypadá to už na začátku, že tentokrát snad tu knihu dotvořím. 
Ovšem vypadá úplně jinak, než můj první pokus, ale já se už neumím vrátit. 
Naštěstí jsem první knihu tvořila pro nás doma. 
Jo a vlastně byla zadarmo, teď jsem si na to vzpomněla. 
Tereza mi věnovala voucher, který dostala v rámci nějaké spolupráce a vyzvala mě: mami, zkus to. 
Byla jsem urputná právě proto, že se mi nechtělo říkat, že jsem to nedala.
Teri, tvoje matka je naprosto neschopná!!!
Mějte pěkný den a ať vám jde případné tvoření, či zkrátka jakákoliv práce od ruky bez marných pokusů.

P.S. Knihu jsem nafotila velmi ledabyle, žádnou práci jsem si nedala. 
Má krásný lesklý křídový papír, to už se fotí špatně a navíc fotit fotky je fakt oprus a strašně mě to nebaví.



Tady u přání chybí ještě podpisy.





12 komentářů:

  1. Marti, pavučinu jsem obdivovala už včera na FB. Znám to, když se něco nedaří. Letos jsem se snažila vyfotit z okna obýváku duhu. Nepodařilo se mi to ani foťákem ani mobilem. Přitom jsem ji už kdysi vyfotila. Jenže duha je za chvíli pryč. Včera večer jsem číhala jestli se na nebi objeví. Pršelo a do toho svítilo slunce. Nestihla jsem ji, ale z fotografií ostatních vím, že byla. Tak snad příště. Tobě se trpělivost vyplatila, pavučina na studni je nádherná.
    Líbí se mi i fotokniha, mamka bude mít radost.
    Měj pěknou sobotu.

    OdpovědětVymazat
  2. Včera mi dorazila pátá fotokniha kterou jsem dělala dceři k narozeninám a je celá z fotek Bobule. Při první jsem na tom byla stejně jako ty, ty další už pak šly mnohem líp, což ovšem nevylučuje dva kopance které se mi teď při té poslední podařily. Jinak je také dělám jen když jsou velké slevy, pro změnu u Happyfoto. Tam mívají opravdu velké slevy. Musím přiznat že dělat fotoknihy mne nadmíru baví. Nevím čím fotíš ale jestli máš možnost manuálního ostření foť na něj, na automat se pavučina blbě fotí. A ještě jí zkus zlehka sprejem postříkat vodou, ona se stane výraznější.

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, tak to znám, ty nepodařené fotky. Většinou jich je o řád víš, než těch podařených. Letos jsem na dovolené fotila modelářům jejich letadélka v letu. Z 580 jich je použitelných asi 50. No prostě děs běs :) ale taky to nevzdávám, jen prostě víc v počítači mažu a mažu a mažu 😂 O fotoknize uvažuju už léta. Co jsou digitální foťáky, nemám ani jednu fotku vytištěnou. Ach jo. Zlatá stará alba. Do těch se člověk občas podívá. Ale v počítači ty tisícovky fotek ne prohlížím snad nikdy. Marti, měj prima den. Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ježíš ta hrubka 😂 to jsem tedy trdlo. Píšu na mobilu, ten mi to tak pěkně "opravil". Tak se omlouvám, mělo to být : o řád výš 😊

      Vymazat
  4. Marti, podle mne bylo nakonec v obou případech dílo korunováno úspěchem. Navíc na fotoknihách není důležitá dokonalost, ale ty vzpomínky v nich zachycené.
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  5. Fotoknihu jsem ještě nedělala, ale výhledově v plánuji ji mám. Myslím,že to taky nebude akce poprvé a dost :-).
    Pavučina se Ti povedla, on je to kumšt vyfotit ji tak, aby byl člověk spokojený.
    Hezké sobotní odpoledne!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Je tam, neni tam? Je tam. Pěkná pavučinka. Fotoknih jsem udělala asi dvacet, vzdy 99stran a jedna strana mi trvá tak půlhodinu. Pro mě práce na dlouhé zimní večery ve stáhnutém programu, ukládám postupně a často i víc souborů, protože mi to před pár lety také vše padlo, takže poučená a už bych řekla i profík za těch 10let :) Ve fotolabu. I když je dražší i se slevovými akcemi.

    OdpovědětVymazat
  7. Marti, před pár dny mi přišla také fotokniha, kterou jsem tvořila pro dceru. Naskenoavt všechny možné fotky z dětství a pak je poskládat do knihy. Ukládám každou stránku, protože kdysi se mi stalo něco podobného, jako Tobě. Tato kniha je už asi 13., a vyrábím hlavně u Happy Fota (v akci), tam už vím, jak na to. Ale tři dny intenzivní práce mi to zabere. Až dárek předám, mohla bych konečně o fotoknihách také napsat.
    Ta tvá vypadá krásně a mamince udělá určitě radost.
    Přeji prima víkend. D.

    OdpovědětVymazat
  8. Fotokniha je skvělá věc, budete mít památku :) A žádné neúspěšné pokusy o fotky nevidím, právě naopak :)

    OdpovědětVymazat
  9. Marti, maminka bude mít radost, je to krásná fotokniha. I ta pavučina se povedla super. M.

    OdpovědětVymazat
  10. Marti, pavučinové fotky se mi líbí!
    Fotoknihu jsem nikdy sama nedělala, děti jí občas nadělují babičce pro radost. její prohlížení si vždycky užijeme...
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Holky, díky moc za milé komentáře. Jen ještě dodatek. Mám manuální ostření a fotím starším canonem. A upřimně fotograf ze mě nikdy nebude a vlastně po tom ani netoužím. Beru to jako hru, na nějaké velké přípravy já nemám trpělivost. Mějte pěknou neděli.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.