pátek 14. srpna 2020

zašpiněné myšlení

foto zdroj
Hned na úvod přiznávám, že dnešní název titulku jsem ukradla Ondřeji Neffovi. Lepší bych totiž nevymyslela. Dnes ráno v pět, ježíši, proč nevstávám aspoň v 6 nebo 7, jsem narazila na tuhle úžasnou glosu.
Před pár dny vyšel článek s nějakým titulem, že firma Audi se omlouvá za nevhodnou reklamu a pod titulkem byl obrázek holčičky, která se opírá o auto a jí banán. Článek jsem nečetla, páč už podle titulku se zabýval nebetyčnou blbostí. Já bych teda řekla, promiňte, naprostou píčovinou - tady mi to sprosté slovo snad nikdo nevypípá.
Mě u té reklamy napadlo: běž k autu! mami, já mám ale ještě hlad! proboha, tak si vem banán.
Znám to ze života. Alánek pravidelně přijde půl hodiny před obědem: 
babi, já mám už hlad. Tak si vem banán!
Nenapadlo mě nic jiného, páč já nemám zašpiněné myšlení. 

Ondřej Neff: 
Vždycky, když si myslím, že jsme dopadli na dno blbosti, události mě vyvedou z omylu. Fičí se dál, ta hlubina je nekonečná! Jaký že je aktuální stav?
Teprve v této glose jsem si přečetla, o co vlastně šlo. O děsnou kritiku v komentářích, která "čistého" člověka vůbec nenapadne. Nevidí totiž v reklamě nic jiného, než co tam je. Neff se nezamýšlí nad těmi stupidními komentáři, ty jsou bohužel dnes naprosto všude, ale nad tím, že taková úctyhodná firma jako Audi má potřebu se omlouvat, že údajně použila nevhodnou symboliku, ne nějaké odborné porotě na reklamu, ale naprosto neznámému stupidovi, který musí otrávit život ostatním svým zašpiněným myšlením.
"Dívka v předškolním věku v roli malé Lolity s banánem v ruce, to jako vážně, ptá je jakýsi Tobias Krotz, kdežto Nele Brebeck se pohoršuje: V minulosti se na kapotách aut objevovaly polonahé ženy, dnes se před nimi vystavují batolata v krátkých šatech s banány v ruce. Chápete tu symboliku?"
Ne já symboliku nevidím. Vidím jen holčičku s banánem u rodinného auta, která čeká otráveně na své rodiče.
Znám to.
Běžte už do auta, já hned přijdu. 
Nestačím zkontrolovat, zda je vše v pořádku pro opuštění domu a do minuty někdo přiběhne a netrpělivě volá: no tak, babi, říkala jsi že přijdeš hned! 
Nemám ještě ani obuté boty...
Na závěr ještě jedna citace z glosy: 
Ano, právě ta zbabělost a ochota akceptovat chrapounství nás strhává do propasti myšlenkové špíny, která se tváří jako vrchol mravnosti.
Díky pane Neffe. Po přečtení vaší glosy si připadám normální a díky za ten příměr. I já rozumím tomu anglickému dirty minded - zašpiněné uvažování.
Dnes na blogu mělo být úplně jiné téma, ale tomuhle jsem dala přednost.
Mějte naprosto "čistý" den.

12 komentářů:

  1. Pan Neff má naprostou pravdu. Je to naprosto zhovadilost co se dnes děje a za co! se musí firmy omlouvat. A přesně, nějakýmu debilovi, kterej se špatně vyspal. Ta přehnaná korektnost nás jednou zlikviduje, člověk si bude muset zalepit hubu a nemluvit aby se náhodou někdo neurazil. A to vlastně platí o všem. Všude jen korektní jednání! Neříkám že slušnost nemá být, ale dneska se to už všude dost přehání.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je přesné! Také by mě vůbec nenapadlo, že to může někdo vzít jinak. I moje děti se každou chvíli něčím cpou, v autě, před autem... pro mě jako pro matku naprosto normální reklama. Svět je fakt postavěný na hlavu!

    OdpovědětVymazat
  3. Ja jsem si říkala, že konečně pěkná reklama, bez "prsatice". Tady by asi šlo aplikovat přísloví Podle sebe soudím tebe. Pěkný den. J.

    OdpovědětVymazat
  4. Také jsem ten titulek zahlédla a říkala si, že zase někdo hledá v obyčejných věcech jiný smysl. Souhlasím s Tebou i panem Neffem.
    Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
  5. Hezký jsi to shrnula s
    do článku. K tomu není co dodat.Krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
  6. Mě to přišel teda divný obrázek, ale když jsem si to přečetla, tak také nechápu. Prostě nemám víc slov. Hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
  7. Marti na netu jsem si přečetla a viděla tuto reklamu s tím, že ji automobilka stahuje. Velmi jsem se podivila důvodu, pro který se to stalo vždyť já vidím malou holčičku s banánem a nic víc. Nevím, jak může za touto fotografií někdo hledat něco více a snažit se podsunout jiný význam. Iva

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Marti,
    musím s tebou naprosto souhlasit. Já to vůbec nechápu, pro mě je to prostě díte s banánem. Netuším, co tím Audi chtělo jako reklamou říci, ale fakt tam nevidím lolitu... Někdy mi lidi přijdou fakt úplně blázniví...
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Myslím, že úvaha o lolitce svědčí spíš o jejím autorovi než o reklamě...
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  10. Marti, souhlasím s panem Neffem i s tebou - mě muselo být vysvětleno, co je na té fotce "závadné" a stejně to nechápu... Svět se fakt zbláznil!
    Přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  11. Děkuji za všechny komentáře, ke kterým nemám už co dodat. Mějte pěkný víkend.

    OdpovědětVymazat
  12. Martino, já jsem ten článek četla a opravdu jsem se nad tím zamyslela, kde jsou ty doby, kdy se děti, ty malinké, proháněly jen v tričku s holým zadkem po trávníku u vody a nikoho nenapadlo nic škodlivého, jenže, asi je všude příliš pedofilů, různých jiných úchylů a holt my, normální lidi, si to musíme takhle uvědomit.
    Raději to dál nebudu komentovat. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat