pondělí 17. prosince 2018

adventní neděle koncertní



Včerejší koncert byl nádherný. A to jsou slova mého muže, který tento druh koncertů až tak nemusí. Já adventní koncerty a ještě v kostele miluju, i když musím přiznat, že zrovna Rybovu Českou vánoční mši si teda zrovna neužiju. Mám ráda Bacha, Mozarta, Verdiho, Čajkovského, to si doma občas pouštím, ale Jana Jakuba Rybu bych si nepustila.
Ale naživo včera v podání Ledčického příležitostného sboru, který zpíval a hrál tak jedinečně a profesionálně, to bylo něco jiného. Početný sbor a orchestr zaplnily celý prostor před lavicemi až téměř k oltáři a zážitek samozřejmě umocnila ještě výjimečná akustika chrámu. 
Tento chrám není běžně veřejnosti přístupný, jen při konání mší. Vloni jsme si s mým mužem zařídili soukromou prohlídku, dávala jsem i na blog, takže si můžete vnitřní prostory znovu prohlédnout. Tehdy jsem vznesla otázku, proč není kostel využíván i na nějaké koncerty, že je to škoda.
Možná jsem zasela semínko?
Tentokrát bych nenafotila z kostela nic, protože byl naprosto plný. 
Dovoluji si sem dát pár fotek sboru, které jsem fotila pro noviny.
Jsem ráda, že jsme byli a hlavně jsem měla velkou radost, že se to líbilo mému muži. 
Původně tam šel jen z povinnosti, pracovně se mnou.





18 komentářů:

  1. Marti, vrátila jsem se k loňskému článku a ráda si prohlédla interiér kostela. Je nádherný a je škoda, že není možné si ho prohlédnout i mimo mši. A vyslechnout si v tak krásném prostředí adventní koncert je určitě nezapomenutelný zážitek.
    Měj krásné pondělí. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, byla jsem ráda, že byl snad poprvé, určitě poprvé, co tady žijeme, otevřen i mimo mši. Měj se krásně.

      Vymazat
  2. Marti, my s mužem chodíme rádi do kostela na koncerty.Je tam krásná atmosféra, ale strašná zima až jde pára od pusy.V Letařovicích mají vyhřívaný lavice,tak to bylo fajn.Měj se moc hezky.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, mně byla zima až tak v polovině, ale můj muž skučel od začátku :-). Ale za tu oběť to stálo. Měj hezký den.

      Vymazat
  3. Marti!!
    Posílám předvánoční pozdravení!!!
    Adventní koncerty v kostele jsou prostě nádherné!!! Už jsem letos stihla dva,
    je to nádherná atmosféra!! Užívejte si Advent Jarka

    OdpovědětVymazat
  4. To musela byť krása ... pre uši, pre oči ... aj pre dušu ... Marti, prajem krásne dni ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laury, ano byla a přesně, jak píšeš. Člověk vnímá jen tu hudbu a nic okolo. Je to takový trochu restart mozku, aspoň mého. Měj pěkné dny.

      Vymazat
  5. Citát je velmi důležitý pro nás všechny, Marti. Vybrala jsi ho moc dobře. Adventní koncert v kostele musel být opravdu krásný zážitek.
    Klidný týden
    Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško, ano, přišel mi možná v tento čas až symbolický. Měj pohodový týden.

      Vymazat
  6. No, jo, "Rybovka" se musí slyšet jedině na živo a v kostele. To já si ji užiji o půlnoční na Štědrý den.
    Krásné svátky přeje VěraŠ:

    OdpovědětVymazat
  7. Koncerty v kostele mívají svou specifickou atmosféru (a navíc kostely mívají dobrou akustiku, akorát tam bývá zima ;-)).
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, přesně ta akustika hraje také velkou roli a zážitek umocní. Měj se krásně.

      Vymazat
  8. Mám ráda kostely a v předvánočním čase je potřeba ,,spočnout", zastavit se, jak říká můj muž....
    Citát se mi moc líbí.
    Hezké dny Marti měj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, krásné slovo spočnout. Vyjadřuje vše. Měj se pěkně.

      Vymazat
  9. Marti, ráda věřím, že to byl nádherný, kouzelný večer!
    Je dobré se občas zastavit...
    Děkuji za moudrý citát a posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.