sobota 22. prosince 2018

ptačí nálety





Tak už jsem pochopila letošní velkou spotřebu krmiva pro ptáčky. 
No, musím se poopravit. 
Jaké ptáčky?! Velcí ptáci to jsou. 
Letos jsou nálety hrdliček a holubů na denním pořádku, copak nikdo nekrmí?! Jenom Duškovi? 
Fotky jsou rozmazané, páč fotím přes okno a přes skleněné dveře na zahradu, protože jinak bych žádné důkazy neměla. Trochu jako soukromý detektiv. Číhala jsem dlouho, až mě to přestalo bavit.
A když náhodou přijdu na zahradu, všichni se hned rozletí, jako by k nám zabrousili čirou náhodou. Vlastně omylem. Každodenní ranní divadlo.
Bohužel některé věci mi budete tedy muset věřit. Do toho malého krmítka na plotě létají hrdličky. 
Klidně si tam vleze celá. Divím se, že krmítko už nespadlo.
Takže už chápu, proč nestačí denně dvě kila krmení. 
Tak já jdu zase nasypat.
Mějte hezkou sobotu. Už se nám to blíží.


16 komentářů:

  1. Ano, i já se hlásím, že spotřeba výrazně stoupá, bohužel se mi to nelíbí, protože hrdličky nenechají nic sýkorkám a zůstává po nich spousta hromádek, což není nic sympatického a sousedi neplesají.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blondýnko, já jsem si včera všimla, že jsou u nás nějak spořádaní. Nejdříve zobou sýkorky, ty po jedné, nesnesou kolem sebe ani další sýkorku, potom vrabci, těch je v krmítkách klidně deset a pak nastoupí hrdličky. Nějak se asi dohodli mezi sebou. Měj hezký den.

      Vymazat
  2. Hrdličky bohužel malé ptáčky vyhání. U nás ale nepochodí protože máme jen koule pověšené na sušáku a na nich se udrží jen malí ptáčci. Většinou jsou to sýkorky, včera jsme pozorovali jiný druh, myslím, že to byli zvonci. Hrdličky občas na sušáku přistanou a koukají do okna jako by říkaly a kde je i něco pro nás? Budku pro ptáčky s ohledem na sousedy nemáme.
    Už to je za pár, ale jsem tak nějak v klidu. Přeji hezkou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, už jsem psala do komentáře výše, že u nás zobají spořádaně a ostatní čekají na větvích :-) Měj se hezkou poslední adventní neděli.

      Vymazat
  3. Martinko,my také u nás krmíme!A také nestačím dosypávat ptáčkům i sousedovic kočkám☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, naše Justýna je nechává v klidu zobat. Už jsem jí několikrát říkala, že k nám patří :-) Měj hezkou neděli.

      Vymazat
  4. Já u nás na sídlišti ptáčků nesypu - právě proto, že holubi a hrdličky... Ale sypali jsme na chatě na mez proti verandě - a to je lepší než kino :-)
    Hezkou sobotu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, ano je to divadlo. Já si to taky užívám. Pohodovou poslední adventní neděli.

      Vymazat
  5. Marti, i my krmíme, ale takovéto nálety nemáme, naštěstí. To krmítko na plotě je moc hezké. Nám letos Ježíšek přinese nové, keramické, tak jsem na to zvědavá, zda do něj bude někdo létat.:o)
    Přeji krásnou sobotu. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, ty nálety jsou letos poprvé. Nevím, jak si to dali sakra vědět! No hned do nového krmítka asi létat nebudou, u nás to trvalo několik dní, než nové objevili. Měj pěknou neděli.

      Vymazat
  6. Marti,tak až teď jsem se dostala na tvůj bloģ.U nás nálety každodenní a to sýkory , mlynaříci , dlaskové, kosačci, hrdličky, zvonohlídci, zvonci a taky krahujci, poštolky ,káňata, ale ty nejdou do krmítka.Ty nám ty krásný mrňavý loví.Je mi to líto, ale takový je život.Jsem zvědavá,jestli nám těch šest pytlů bude stačit.Přeji krásný zbytek soboty.Martina


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, no jo, než obejdeš těch vašich spoustu krmítek a nálety máš rozhodně větší než my a dravce tady neuvidím. Měj hezkou neděli.

      Vymazat
  7. Marti, krásná podíváná. Připomněla jsi mi, že musím zkontrolovat moje krmítko, jestli není potřeba doplnit.
    Hezký večer. Iva

    OdpovědětVymazat
  8. My krmíme!!! A pořád nemají dost!
    Marti, měj hezké odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to jsem ráda, jinak by od vás lítali určitě k nám :-) Měj hezký Štědrý den.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.