sobota 8. prosince 2018

něco tomu chybí...?





Včera jsem dokončovala výzdobu a aranžovala poslední světýlka. Pořádně ozdobené je vlastně jen přízemí. Kdo by proboha ta světýlka zapínal a vypínal ještě v patře a navíc, tam jsou jen ložnice.
Nějak nemám v sobě nic, nevím proč, přiznávám, žádnou slavnostní náladu, ale světýlka prostě miluju a svíčky se u nás zapalují od podzimu do jara skoro každý den.


Od nehody mám za sebou první úžasnou změnu, pokrok dopředu. První přečtenou knihu. Nevím, zda bych takhle přečetla jakoukoliv knihu. Je symbolické, že je to právě kniha Věrky. Možná bych jinou ani nedokázala přečíst pro mě v rekordním čase dvou týdnů. Pro někoho dlouhé, pro mě rekord.
Při čtení jsem musela odpočívat. Ve dnech, kdy jsem musela namáhat mozek více pracovně, jsem fakt číst nemohla. Takže občas dva až tři dny přestávka. 
Při čtení jsem prožívala naplno radost, strach i ponížení, páč kniha je napsána velmi sugestivně člověkem, který vše prožil a vy nepochybujete o jednom jediném slově.
Věruško, ještě jednou děkuji.
Já vím, že většina z vás přečetla trilogii pravděpodobně celou a ve správném pořadí. Já čtu od konce. Objednala jsem si Velkou mámu, páč první díl je vyprodaný. Tak pojedu naprosto obráceně. 
Od třetího dílu.
Včera jsem si koupila krásné dózy na vánoční cukroví, protože mě naprosto irituje, jak jsou krabice koncem vánočních svátků promaštěné. No já vím, udělala jsem si hlavně radost, ani je pravděpodobně nenaplním.
A něco tomu chybí. Právě to cukroví.



Ještě jsem neměla čas si pečení ani naplánovat.
Nestíháme nějak nic, protože furt jsme pryč. Dům už potřebuje pravidelný běžný úklid, a protože dům je velký, chce to hodně času.
Konečně máme volný víkend, Tedy já jsem si ho tak naplánovala, protože v týdnu jsem si nabrala hodně práce a někdy to taky musím napsat, ne?
Takže víkend úklidu, nemusím mít "naklizeno", ale uklizeno, víkend pečení, doufám, abych zaplnila ty dózy, a samozřejmě ještě psaní článků.
Je to vlastně vůbec volný víkend???!!!!
Ovšem když to zredukuji, jediné nutné je psaní. Vše ostatní počká.
Už jsem v krásném věku, kdy ještě hodně můžu, ale už nic nemusím.

17 komentářů:

  1. Koukám, že jsi na tom líp než já :-D já ještě nemám ani nazdobeno a stejné krabice na cukroví prázdné. O víkendu mě čeká další šití polštářů, ale už mám v plánu péct. :-D Přeji vlídné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko, a kam bys spěchala? Až to bude, tak to bude, anebo všechno nebude :-) Měj se krásně.

      Vymazat
  2. Marti, mas peknu vyzdobu... Aj plechove krabice... mam rovnaky desing, akurat moje su hranate... a tiez prazdne... Dnes chcem zacat medovnikmi. Gratulujem k prvej precitanej knihe... urcite zvladnes aj dalsie... Prajem ti pekny vikend... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laury, no doufám, že budu pomalu ve čtení pokračovat. Lékaři říkali, že je to na dlouhou trať. Děkuji a měj pěknou druhou adventní neděli.

      Vymazat
  3. Marti, vezmu to od konce. Za poslední větou dnešního článku si také stojím a je to bezvadné. Krásně jsi domeček nazdobila a když večer všechna světýlka rozsvítíte, je to určitě kouzelné.
    Věrčiny knihy jsem přečetla všechny i tu pro děti. Kdybys tu první nemohla sehnat, tak Ti ji na přečtení pošlu.
    Co se týká cukroví. Loni jsem si také pořídila plechové dózy, ale i u nás jsou zatím prázdné. Pro cukroví pojedeme dvacátého. No a ty dva druhy někdy napeču.
    Přeji hezký víkend. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, moc děkuji za nabídku. Psala jsem si s Věrkou a říkala, že bude dotisk. Tak než přečtu tu, co jsem si objednala, tak třeba bude. Já jsem si nechávala péct posledních 12 let, nestíhala jsem. Tak teď druhý rok peču, ale jen pár, symbolicky, protože to nikdo moc nejíme, ale k vánocům cukroví prostě patří. Měj se krásně.

      Vymazat
  4. Krásně nazdobený domov. Také miluji světýlka, svíčky. Svítím jen když je venku brzy tma. V létě jsem do tmy venku a to mám ráda tmu, protože koukám na hvězdnou oblohu. Pohled na nebe plné hvězd mě uklidňuje. Napečené nemám a stále nejsem rozhodnutá, zda vůbec budu péct. Moc cukroví nejíme. Dám si raději opravdu hopřkou čokoládu nebo hrst oříšků. Pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rijo, o mém pečení jsem psala už v komentáři výše. Po spoustu let jsem si nechávala péct, tak teď druhý rok peču. Některé moje cukroví vyžadují naše dospělé děti. Ale peču jen pár druhů, symbolicky. Měj se krásně.

      Vymazat
  5. Mám také plechové dózy- Ty máš hezčí dezén :-). A dnes je naplním. Dnes peču. Už dávno to nejsou kvanta jako když byli naši kluci doma a pak na vojně,ale něco upeču vždy. Prostě mi to nedá. Dům zdobím postupně. Pořádně uklidit bych potřebovala, teď s tou výstavou jsem to tady doma skoro dost zanedbávala. Vše jen tak aby se neřeklo. Ale žádné vymetání šuplat tedy provádět nebudu.
    Tak to je fajn, že se Ti zadařilo být čtenářkou, asi se v tomto ohledu blýsklo na lepší časy, viď.
    Hezkou sobotu a příjemnou zítřejší neděli se zapálenou druhou svíčkou na adv.věnci.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já jsem k těm dózám přistoupila teprve teď, kdy jsem začala vlastně myslím vloni znovu péct a taky peču jen symbolicky. Doufám, že se čtením se blízká na lepší časy. No, prý je to běh na dlouhou trať. Měj krásnou druhou adventní neděli.

      Vymazat
  6. Marti, dózy jsou krásné i bez cukroví :) I světýlka a vánoční zdobení máš nádherně udělané. Tu atmosféru miluju :)
    Měj pěkný víkend a nestresuj se....co se stihne, to se stihne. A co ne, to chybět určitě nebude :)
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péti, ano mně se ty dózy taky líbily :-) Měj krásnou druhou adventní neděli.

      Vymazat
  7. Já peču tak nějak postupně. Něco mám hotové, něco hotové napůl a něco ještě čeká, až se k tomu dostanu. Tento víkend jsme původně plánovali v Mariánkách, ale jsem nachlazená, tak jsme to zrušili a mám ho takový neplánovaně volný. Ale protože mi není nějak extra, nebudu nic lámat přes koleno - co se mi bude chtít, to udělám a zbytek jindy (nebo vůbec). Dneska jsme koupili stromeček a teď piju čaj a čtu si na blozích. Potom uvídíme.
    Pěkný a klidnýn víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, ať je ti brzy líp. My ještě stromeček nemáme. Můj muž to řeší vždy na poslední chvíli. Měj pěknou adventní neděli.

      Vymazat
  8. Marti, i mě čas nějak běží mezi prsty, práce je hodně a adventní náladu nějak nestíhám. mrzí mě to, ale snad bude líp!
    Gratuluji k té knize, je to opravdu symbolické!
    Přeji krásný adventní večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  9. A navíc mám asi nějaký drobek v klávesnici - vím, že po tečce začíná věta velkým písmenem...
    Pa, H.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.