čtvrtek 21. března 2019

foukané sklo





Zdravím z Moravy. Ne, nejsem tak pilná, že bych psala i tady, nestíhám kromě zpráv nic. 
Tento příspěvek mám nafocen už delší dobu, jen jej teprve konečně můžu zveřejnit. 
Tenhle dárek jsem vybírala docela dlouho. Nebo vůbec nějaký originální dárek pro mou sestru k narozeninám. Nedáváme si dárky pravidelně, jen ke kulatým výročím anebo, když se zrovna vidíme. Tenhle svícen z foukaného skla a tedy originál, už mám doma dva měsíce. Dlouho jsem hledala něco, co mě uchvátí. Navíc foukané sklo je umění a velká dovednost, nemůže a ani neumí to dělat kdokoliv. Což se nedá říct třeba o výrobě bižuterie, kdysi jsem taky vyráběla šperky, anebo o malování, štětec umí vzít do ruky každý. 
Nemluvím samozřejmě o výsledku, může to být podařené dílo anebo zmetek, ale vyrábět ze skla to je něco jiného. 
Tam se bez znalosti a potřebných propriet nevyrobí ani ten zmetek.
Nakoupila jsem na Fleru a plánuji si časem koupit tam něco skleněného a foukaného i pro sebe.
A minulý týden jsem sem dávala víko od krabice, kde jsem namalovala růže. Svícen přišel v krabici jako od dětských cviček. Tu krabici jsem chtěla samozřejmě použít, protože svícen je křehký a těžko by hledala podobnou velikost. Říkala jsem si, že koupím nějaký pěkný papír a zabalím to jako dárek. Ale pak se stalo něco, v čem se zrodil nápad něco namalovat. Kýžený den mojí sestry byl v sobotu a my jsme koupili přání, že jej pošleme, když tam jedeme později. V pátek jsem si uvědomila, že přání s obálkou pořád leží na kuchyňské lince naprosto nedotčené. Nebylo člověka, který by byl schopen tento miniaturní "projekt" dotáhl do konce.
Přání tedy bylo posláno virtuálně přes facebook. 
A už se mi ani nechtělo koupené přání řešit, páč osobně by to nemělo žádnou váhu.
Tak jsem přání namalovala na tu krabičku.
Mějte hezký den, na Moravě je větší zima než u nás doma, ale svítí slunce.

P.S. A díky moc za komentáře, odpovím, jakmile se k tomu dostanu.

8 komentářů:

  1. Marti, opravdu moc krásný dárek!
    Přeji příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, svícen je úžasný. Určitě se moc líbil.
    Krabici jsi moc pěkně nazdobila. Alena

    OdpovědětVymazat
  3. To je fakt krásný svícen. Dárek jak má být. Hezky ozdobená krabice a dárek, který zcela určitě potěší.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, vybrala jsi luxusní dárek. Krabici jsi hezky dozdobila malbou, takový dárek určitě potěší.
    Mějte se na Moravě hezky. Růža

    OdpovědětVymazat
  5. Marti, krásný dárek.Obdivuji ty co to umí.Mějte se hezky.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj holky, dárek se moc líbil, a když jsme ho večer rozsvítili, byla to krása. Je pokovený, teda to sklo, vlastně nevím, co to znamená, ale házelo to krásné odlesky. Na Moravě to bylo hlavně o setkáních, měli jsme se dobře a něco málo ještě přinesu v dnešním příspěvku. Mějte pěkný den.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.