sobota 2. března 2019

podvodná studie o očkování

Nevím, jestli si někdo z vás tento článek, který je příšerně dlouhý, přečte. Já jsem ho sice přečetla celý, ale stejně jsem některé pasáže, které popisovaly konkrétní výstupy podvodné studie, přeskakovala.
Článek se týká velkého podvodu, podvodné studie o tom, že očkování způsobuje autismus. Tato malá studie s podvodnými daty britského doktora Wakefielda, který dnes již lékařem není, nicméně zasáhla celý svět a právě odmítači očkování proti spalničkám v kombinované vakcíně svůj odpor postavili právě na této studii, která se rozšířila zejména díky médiím, protože dávala prostor právě jen lidem podporující podvodnou studii.
Teprve v roce 2011 bylo pořádně zveřejněno, že je to celé podvod viz citace z článku.

Wakefieldova studie, kterou lze dnes bez nadsázky označit za podvod, je stará 21 let. Je to jedna z nejcitovanějších studií, která kdy byla stažena vydavatelem. Více než cokoli jiného ukazuje Wakefieldův případ slabiny vědy: jeden malý podvodný výzkum rozpoutal desetiletí trvající spor, který zasáhl celý svět a otřásl důvěrou lidí v lékařskou profesi a znejistil statisíce rodičů po celém světě.

Nicméně na něco již je pozdě. 
Vlastně proč se zabývám tímto tématem, když už se mě žádné povinné očkování netýká?
Doma v poslední době rozčíleně debatujeme o tom, že díky odmítání povinného očkování proti spalničkám se tato nebezpečná nemoc, na kterou lze umřít, začíná rozšiřovat kolem nás a ohrožuje nás všechny. Dokonce i očkované, protože vakcína vás nekryje celý život. 
Imunní jste pouze v případě, že jste spalničky prodělali.
U nás v rodině, myslím teď ve velké rodině, očkování se týká vnoučat, se povinné očkování nikdy neodmítalo a na základě letitých zkušeností jsem ani nevěřila, že vakcína může způsobit autismus, což se samozřejmě teď ukazuje jako pravdivé.
Nejsem zastáncem jakéhokoliv očkování na všechno, jako je například chřipka. Právě o očkování proti chřipce jsem si před lety vyslechla spoustu přednášek pro a proti a vím, proč se lékaři neočkují, což je jim vyčítáno. 
Nebudu tady rozebírat, proč se nenechat očkovat proti chřipce, to je každého věc, nicméně si myslím, že tělo musí nějakým nemocem odolávat bez nějaké berličky a zdravého člověka takový malý boj jen posiluje.
No nic, potřebovala jsem se k tomu vyjádřit. Vím, že těm, kteří již dávno přijali bez použití selského rozumu podvod za pravdu, tohle nikdo už nevymluví,
Nicméně měli by si uvědomit, že svoje děti tímto neochrání a všechny ostatní ohrozí.
Mějte pěknou sobotu. Já jdu dnes fotit a psát o Masopustu.

25 komentářů:

  1. Ahoj Marti, vzhledem k tomu, že o PAS něco vím, jsem ráda, že jsi to napsala, Jen by si to mělo přečíst a uvědomit více maminek. Ať se ti focení vydaří a máš také pěknou sobotu. Marcela

    OdpovědětVymazat
  2. Mladé maminky, které odmítají očkování, by si měly uvědomit, že díky očkování některé nemoci v dnešní době neznáme. Bohužel epidemie spalniček se u nás stále více šíří. Očkování proti chřipce je určitě vhodné pro chronicky nemocné lidi, které by chřipka mohla ohrozit na životě.
    Měj hezkou sobotu s Masopustem. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, takhle to bohužel nefunguje. Odmítači očkování naopak svoji pravdu bohužel šíří dál. Ano, očkovat proti chřipce by se měli nemocní se srdcem. Pamatuji si, že se nechala kdysi očkovat tchyně proti chřipce bez nějakého extra důvodu a místo jedné chřipky za celou zimu ji trápily neustálé teploty a slabá chřipka celou dlouhou zimu a vůbec se z toho nemohla dostat. Uchránilo ji to jen vysokých horeček, které by měla třeba týden a pak by byl klid. Měj se krásně.

      Vymazat
  3. Vyvracení toho, že očkování způsobuje autismus, jsem už slyšela několikrát. Odmítači vlastně využívají toho, že pokud je dostatečná proočkovanost, tak jsou chráněni vlastně všichni. Jenže teď proočkovanost klesá, tak klesá i ta ochrana, takže na to vlastně začnou doplácet. Jenže s nimi bohužel i ti, kteří nemohou být očkovaní z nějakého reálného důvodu (ne kvůli fake news) nebo ti, u kterých už imunita založená očkováním vyvanula.
    Já nejsem ani odpůrce očkování proti chřipce. Sama očkovaná tedy nejsem, ale jsem ráda, že se dává očkovat moje máma, u které by choroba s vysokými horečkami s ohledem na věk mohla už mí fatální následky.
    Užij si víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, ono teď už nejde jen o proočkovanost, protože ochrana časem přestane působit a chránění jsou pouze ti, kteří spalničky už prodělali. Měj pěknou neděli.

      Vymazat
  4. Jak by řekl můj kamarád o "matkách" které odmítají očkování a věří každému nesmyslu který se píše na netu nebo v bulváru. Sú to hlupaně. A má pravdu předsedo.... já jsem buď očkovaná, nebo jsem nemoc prodělala, a proti chřipce jsem se nikdy nenechala očkovat.A žiju už 58 let....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, pod tvůj komentář se podepisuju. Měj pěkné dny.

      Vymazat
  5. Je mi 71 a než jsem šla do důchodu, nechávaly jsme se s kolegyní očkovat proti chřipce
    ( platil to zaměstnavatel ) neb jsme byly hodně mezi lidmi. Celý den pod palbou kašlajících lidí. Protože lidi jdou od doktora a než si lehnou, zajdou do lékárny, na poštu a na úřad, aby ještě něco vyřídili a pak to tam schytají ti pracovníci, že?
    Jiřina z N.
    za mého mládí se očkovalo ostošest, a asi to bylo dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, jistě jsou zaměstnání, kde je to nutné, ale pořád mám na očkování proti chřipce svůj názor. Měj pohodovou neděli.

      Vymazat
  6. Marti, souhlasím. Maminky, které nenechaly své děti naočkovat a dnes jsou rády, že jim je lékaři v nemocnici zachraňuj, a to jak jsem slyšela včera ve zprávách může mít další dopad na tyto děti až za 15 let, kdy můžou mít postižený mozek a nebo i umřít, tak těm bych snad tu léčbu nechala zaplatit z vlastní kapsy.A ještě kolik dalších lidí ohrozily ve svém okolí, jestli si toto vůbec uvědomují. Myslím si, že povinná očkování mají smysl.
    Přeji krásný večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zmizelo mi í ve slově zachraňují. .o)

      Vymazat
    2. Dáši, já si myslím, že takto o tom právě vůbec nepřemýšlí a většinou přijali názor, tentokrát na základě podvodné studie, a už jej nechtějí změnit. Je to trochu zarážející. Když už mám nějaké pochyby o čemkoliv, tak si to pořádně nastuduju a studuju pořád a hlavně to chce selský rozum, ale to už jsme tady všichni říkali několikrát. Měj hezkou neděli.

      Vymazat
  7. Nechci se opakovat, souhlasím s výše napsaným. Je prostě hloupost nenechat děti očkovat.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Marti, v tomhle s tebou naprosto souhlasím. Mé děti očkované jsou. Bohužel, pryč jsou doby, kdy jsme mohli říkat, že tyhle "dětské" nemoci pro nás i naše děti hrozbou nejsou. Právě kvůli nezodpovědnosti jiných se teď musí ostatní obávat. Bohužel....
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péti, ano, bohužel a není žádné obrany. Měj se krásně.

      Vymazat
  9. Marti, máš pravdu a ani já bych se nenechala proti chřipce očkovat.Mužova maminka se nechala a měla reakci hroznou.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, no jak jsem už psala výše, máme naprosto stejnou zkušenost.

      Vymazat
  10. Myslím, že tady už bylo vše řečeno, máme na to vlastně všechny stejný názor. Roky jsem se pyšnili tím, že některé nemoc jsou v naší zemi mrtvé... Bylo to proočkovaností a nepochybně i tím, že se tolik necestovalo... Fakt, že je v našem městě díky mongolským agenturním zaměstnancům otevřená tuberkulóza, mě víc než děsí... A to jsem všichni očkovaní. Obdivuji klid těch matek, které očkování odmítají.
    Marti, přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  11. Ono to není tak černobílé: http://www.rozalio.cz/aktualne/v-rozaliu/1242-spalnicky-kam-se-podivas-medialni-myty-a-kruta-realita Jen podotýkám, že moje dcera je naočkována vším co je povinné, nejsem primárně odmítač očkování. Ale vadí mi z té proočkovací strany "barikády" bagatelizace vyvanutí imunity u dospělých a také nežádoucích účinků očkování.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dany, díky za tvůj komentář. Myslím, že tady nikdo netvrdil, že je něco černobílé. A nežádoucí účinky očkování je podle mě něco podobného jako tvrdit, že potápění vyvolává epilepsii. Mluvím z vlastní zkušenosti, je to náš příběh. Potápění byl jen spouštěcí knoflík. Nebýt potápění, mohlo by se prý stát, že by epilepsie spala a nikdy bychom to nezjistili. Takhle trvalo léčení a změna životů nás všech šest let a nemoc přišla s pubertou a zase odešla a zatím ji nic znovu neprobudilo.

      Vymazat
    2. Dobrý den Marto, omlouvám se že odepisuji až teď, ale nevím proč mi nejde odeslat odpověď z mobilu a k počítači se každý den nedostanu. Já jsem to o černobílém vidění myslela spíš v souvislosti s tím, že jsem v poslední době četla či slyšela z mnoha stran, že za současnou "epidemii" spalniček mohou odmítači očkování. A v tom mnou uvedeném odkaze vysvětlují, že to je jen drobný díl celé skládačky a hlavní problém je v tom, že mnoho dospělých už očkováním z dětství dávno chráněno není. Otázku nežádoucích účinků bych přenechala odborníkům. Vám přeju, aby ta epilepsie zůstala už jen ve vzpomínkách.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.