čtvrtek 20. června 2019

nádech minulosti


Jasně, je to minulost dávná, vlastně hodně dávná. 
Dnes už nám do schránky dopisy skoro nechodí. 
Není to jako kdysi, kdy jsem nedočkavě letěla ke schránce každý den a očekávala milostné dopisy od mého nynějšího muže několikrát týdně, dopisy s cizokrajnými známkami z celého světa, protože jsem byla v penklubu a psala si s lidmi ze všech možných koutů a vzdáleností. 
A jak moc jsem byla zklamaná, když tam některý den nebylo nic pro mě. 
Teď v době on line připojení má dopis ve schránce neskutečné kouzlo a tajemno neočekávaného.
Dnes dopis rozhodně nečekáte. 
Kromě teda těch úředních, ale to pro mě nejsou dopisy. 
To nepíše nikdo milý mně osobně jen proto, že si vzpomněl. 
A když můj muž včera vybral schránku, hned při návratu už ode dveří na mě volá k počítači, přišel ti dopis, ty něco čekáš?
Ne, nečekám. Kdo mi může psát???
Nedočkavě jako kdysi dávno trhám obálku s ručně napsanou adresou a můj muž stojí vedle mě a netrpělivě čeká, až se mi to konečně povede otevřít. 
Samozřejmě, oč rychleji to chci, o to pomaleji mi to jde.
Normálně si nelezeme do počítače ani telefonu, to se u nás nedělá, ale listovní tajemství v tomto případě neplatí. 
Jsme oba napnutí, co se skrývá uvnitř. Pořád mě nikdo a nic nenapadá. 
Nejdřív uvidím malovanou paletu se štětcem a podotknu k mému muži, co to je? 
Ježíš, nemám narozeniny nebo svátek?! To nemůže být přání.
A když se z obálky vyloupne krásně napsaný a malovaný pozdrav, spadne nám oběma brada.
Je to moc krásné překvapení a zrovna dnes, kdy od rána řeším problémy, zvedám neustále telefon a píšu emaily, je to potěšení minimálně desetinásobné. 
Napsané řádky čteme oba najednou a několikrát za sebou.
Pozdrav jen tak pro radost. Bez nutnosti nějakého dalšího řešení. 
Bez nutnosti reakce z mojí strany.
Bez nějakého vymýšlení adekvátní odpovědi. 
Dlouho si oba prohlížíme tuto krásnou korespondenci a obracíme dokola a oba se usmíváme. 
Je to krásné.
Prostě někdo mi napsal jen tak a vůbec nemusel.
Jindřiško, ještě jednou moc děkuji za velmi krásné překvapení.
Svět je hned krásnější.

18 komentářů:

  1. Marti...tak jsme se dojaly navzájem, právě jsem zamáčkla slzu. Hrozně pěkně jsi to napsala, moje dnešní ráno je díky Tobě krásnější. A moje přáníčko je slavné:-). Jsem moc ráda, že Ti udělalo radost, to je pro mě ta největší odměna. Maluj a piš, obdivuji Tě, že to navzdory svým zdravotním peripetiím takhle bravurně zvládáš.
    Krásný den, užij si léto.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško, moc děkuji za tvůj krásný komentář a měj se moc krásně.

      Vymazat
  2. Krásné, udělaly jste si s Jindřiškou radost navzájem. :-)
    Máš pravdu, že v současné době přijde málokdy dopis do schránky. O to víc potěší třeby ručně vyrobené přání k narozeninám nebo k Vánocům. Pár jich mám a opatruji je jako poklad.
    Měj hezké odpoledne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, naše Tereza vyrábí každý rok svoje vlastní přání k vánocům a vždy jsou tam fotky s dětmi, nějaká krásná koláž, která je umělecká. Měj pěknou sobotu.

      Vymazat
  3. Marti, to je krása.Pořád vzpomínám, jak jsem z každého dopisu nebo pohledu měla radost.Psaly jsme si s kamarádkou a posílaly v dopisech plátky žvýkaček.Hezký zbytek dne všem.Nám konečně přivezli bazének pro Eli, ale nějak se jí tam nechce i když jí do vody házíme piškotky.Budem zkoušet dál.Je s ní sranda.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, no vidím, že s Elinkou si užijete zábavy :-) Je to krásný brouček.

      Vymazat
  4. To je opravdu velmi milé. Těch dopisů či pohlednic už je ve schránce pomálu. A když přijde takové poděkování, to se člověk potěší, viď.
    Měj se fajn!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc potěší, tohle si budu pamatovat dlouho. Alánek včera: babi, nemůžu si vzít tu namalovanou paletu? Ne broučku, to nemůžeš, to babička dostala jako dárek. Tak na příště máme program. Budeme malovat paletu podle Jindřišky. Měj pěknou sobotu.

      Vymazat
  5. Marti, tvoj príbeh je dôkazom toho, že aj virtuálne priateľstvá môžu byť krásne a úprimné ... Prajem slnečné dni ... :) L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laury, já bych dokonce řekla, že virtuálně se všichni známe víc, než bychom možná stihli osobně a v podstatě se stýkám každý den. Měj pěknou sobotu.

      Vymazat
  6. Marti, věří, že udělalo radost. Určitě originálnější poděkování za obraz než můj mail ;-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, i tvůj email mě potěšil a hlavně jak jsi napsala, že obrázek je ve skutečnosti hezčí než na fotce. To mě moc potěšilo, bála jsem se, aby to nebylo obráceně, páč fotky samozřejmě zkreslují.

      Vymazat
  7. Naprosto chápu. Ručně psaný osobní dopis je teď velká vzácnost. Kór, když je tak milý!
    Marti, měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. A to je krásné, milé, velmi osobní, protože jak píšeš, dnes ručně psané je skoro vzácné. Mám schovaná všechna ručně psaná přáníčka, které jsem dostala od blogerek k různým výhrám.
    Tak ať radostné dny Marti jenom přibývají.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, Alenko, ode mě by sis teda, to co píšu k výhrám, určitě neschovala. Moje vzkazy jsou děsné, páč už mám doktorské písmo i tiskací. Měj se krásně.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.