úterý 25. června 2019

příprava na prázdniny


No, my doma žádné prázdniny nemáme. 
Anebo jak se to vezme, máme je skoro celý rok, pro nás se toho až tak nemění. 
Ve středu přijede ovšem na prázdniny na týden Lola a Alan.
A prý nestačí bazén, ani náš plán výstava, zámecká cukrárna, dětský rybolov, návštěva farmy u tety Báry, myslí si můj muž.
Naši sbírku letních her jako badminton, kroket, petanque, neúplná sada kuželek, několik míčů, z toho dva fotbalové rozšiřujeme o nákup dalších.
Nakoupili jsme v pepču a proč máme jednu hru dvakrát?
Můj muž kouká do košíku a říká, ale tohle házení s míčkem je jen pro dva.
No a?
No, já si chci s Lolou a Alanem zahrát taky.
Tak se v košíku ocitá totéž ještě jednou.
Myslíš, že to bude stačit?
Panebože, umíme je zabavit i jinak.
Vždyť máš ještě vodní bomby! Ty je stejně baví nejvíc a u toho se nejvíc zasmějí.
Už jsem tady několikrát tvrdila, že u nás se nikdy nic neplánuje.
Jak vidíte, díky vnoučatům to není vůbec pravda.
Můj muž začal plánovat.
No na týden jsme je ještě u nás neměli.
Přiznávám, že od pátku, co děti od nás odjely, jsme toho moc neudělali a pozůstatky na zahradě jsme nechali, když stejně přijedou znovu.
Nabíráme síly na ten týden. Bude to krásně náročné.
Jediný, kdo nebude mít radost z dětské návštěvy, je Justýna.
Prvních šest let svého života na malé děti skoro nenarazila a dalších šest let si na to furt zvyká.
Jak odrůstají, tak už sice od nich neutíká s vyděšeným výrazem v očích, ale nechce být s nimi spolu a důstojně odkráčí někam do úkrytu. V pátek s námi byla chvíli ráno, a pak jsem ji až do večera neviděli. Jakmile odjel můj muž s dětmi, okamžitě se odněkud vynořila.
Ráno s námi byla v obýváku, ale lehla se pod psací stůl a tiskla se mi k nohám s výrazem: budeš mě chránit? Nepomáhá, že děti před ní nekřičí a neběhají, Lolinka ji krmí a dává jí bonbónky a říká:
babi, ona si na mě zvykne, viď a bude mě mít ráda.
Zlatíčko, to já nevím. Možná úroveň její přízně dosáhla svého vrcholu.
Vzpomínám si na dobu, když byla Lola a Alan miminko, jak ji vždy vyděsil pláč a křik a dokonce, když spala v obýváku a to u nás zrovna nikdo nebyl, 
probudil a vyděsil ji pláč z televize a musela jsem ji uklidňovat, že tady nikdo není.
Když jsem šla teď s foťákem kolem ní, hned se mi nastavila jako modelka. Myslela si, že jdu fotit ji.
Tak teď, když jsem dopsala příspěvek, nevím, jestli tady náhodou nebudu mít vlastně děti tři a jednoho asociálního mazlíčka. No to je teda bilance...




20 komentářů:

  1. to budú pekné prázdniny, ja som vždy rada chodievala ku babke, a to nemala ani bazén ani poriadne hry :D ale dávali sme si partičku písmenok, niečo ako Scrable, a bolo to super :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Enny, no všechny ty hry máme už dlouho a pořizovali jsme si je pro sebe, jsme hraví a pro dospělé tady máme ještě vzduchovku, kde se střílí na terč a taky luk a šípy. Dokonce, když tady mám moji mamku "na prázdninách", zkouší kroket :-) Scrable určitě pořídíme taky, už jsme o tom uvažovali pro nás, páč děti jsou ještě malé. Měj pěkné dny.

      Vymazat
  2. Ja sa tvojim vnucatam vobec nedivim... Tiez by som rada prisla k tebe na prazdniny ... Tolko hier a imspirativnej zabavy... Marti, bude u vas vesele leto... Uzite si ho a prezite bez ujmy na zdravi... telesnom, ale i dusevnom... hi hi pozdravujem ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laury, no určitě to přežijeme a těšíme se na to. Ovšem potom bude týden útlumu hahahaha, nohy nahoře a koukání do blba :-)

      Vymazat
  3. Marti, myslím, že je dobře se na prázdniny s dětmi připravit. Aby se jim u vás líbilo a aby se nenudily. Což u Vás nehrozí. Má být krásné počasí, tak se vyřádí v bazénu a k tomu nějaké hry budou prima.
    Já tu budu mít naše děti dva dny jak jsem Ti psala. Mrzí mě, že Venda nemůže do kolektivu kvůli spálovému bacilu. Sousedka má dvě děvčata a mohly by si odpoledne s nimi hrát. Nějakou aktivitu jim musím také vymyslet. Děda tuhle koupil házecí talíř, je z lehoučké hmoty a k tomu letadlo na gumičku.
    Užívejte si prázdniny s dětmi, snad si Justýnka na ně víc zvykne, když u vás budou déle. Posílám jí pohlazení.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, taky doufám, že Justýna víc přivykne, ale moc optimistická nejsem. Ať jsou děti brzy zdravý.

      Vymazat
  4. Moje mamka vždycky říkala: když ty vaši kluci odjedou, tak tady s dědou sedíme a sedíme :-). No a i my jsme po náletu vnoučat měli chvíli, kdy jsme vnímali jen to ticho :-)-. Ale bylo to fajn! Teď už jsou vnoučata velká, takže není až tolik třeba pro ně vymýšlet program.
    Vy si to určitě užijete všichni pěkně dohromady.
    Hezký den! Pěkná horůčava to dnes bude a vlastně už je!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, no ta vedra jsou pekelná, chodím do bazénu každé ráno kolem deváté a pak už téměř nevylezu z domu. Měj pěkné dny.

      Vymazat
  5. To budete mít u vás o zábavu postaráno, Marti:-). Ale vy to s mužem určitě zvládnete, bude to fajn. Jste zásobeni, vybaveni a nápadů na zabavení mláďat máte dostatek. Tak si to užijte!
    Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško, užijeme určitě, to se nebojím a pak dva týdny žádných aktivit hahahaha :-) Měj se krásně.

      Vymazat
  6. Mám letos Soptíčka tři týdny, jeden se budeme prcasit doma, druhý jedeme na hory a třetí letíme k moři. Když si ty tři týdny představím, budu v rekonvalescenci další měsíc.
    Ano, mé tři kočky si nezvykly a nezvyknou, Sofinka je hlučná, divoká a dělá rychlé pohyby, prostě nic co kočka miluje. Minule jí Edík kousl, zařvala a on se šíleně lekl.
    Takže nic kupovat nebudu pro vnučku, ale koupím hooooodně pamlsků pro kočky jako citovou újmu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blondýnko, jo ten měsíc klidu bude akorát hahahaha :-) Jo já Justýnu taky uplácím bonbónkami. Užijte si to holky.

      Vymazat
  7. Marti, hlavně nepřehánět moc s pohybem.My jsme zalezlí všichni tři doma.Strašné vedro a má být ještě větší.Užijte si to s vnoučátkama i když to bude asi dost v těch vedrech náročný.Pohlaď Justýnku, tý musí bejt taky vedro.My vylezeme ven až večer.Krásný den Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, tvůj vzkaz o tom pohybu vyřídím dětem, ale nemyslím, že to bude fungovat :-) No já jdu v devět každé ráno do bazénu a pak už nevylezu až večer. Dnes je ovšem změna, máme masáže a pak mám jednání. Ty vedra jsou fakt pekelná. Měj se pěkně.

      Vymazat
  8. Určitě si týden s vnoučaty pěkně užijete. Připravení jste, počasí má být pěkné, tak co víc si přát

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, myslím, že připraveni jsme až moc :-) Myslím, že ani vše nestihneme, uvidíme, na dětský rybolov musíme, byla jsem pozvaná, abych napsala článek, výstavu a farmu jsem slíbila... Měj pěkný den.

      Vymazat
  9. Marti, jste skutečně dokonale připravení! Děti si ten týden nepochybně užijí! A Justýna... to bude asi horší, ale ty jí to vynahradíš :o)
    Přeji příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, no počítám, že Justýnu uvidíme jen u snídaně a večeře :-) Měj pěkný den.

      Vymazat
  10. Marti, kdo je připraven, není překvapen a vy jste připraveni na celé prázdniny. To se budou vnoučátka mít...
    Přeji všem krásné prázdniny. D.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.