pondělí 17. června 2019

těstoviny s artyčoky a bazalkou a nejen o nich



Já vím zase žrádlo. Ale tohle mám už uloženo dlouho v konceptu a nic jiného fakt teď nestíhám. 
Jak víte, mám teď před sebou celkem složitou práci a za chvíli mám jednání se starostou. A hlavně mám momentálně jen toto jediné téma v hlavě, které vyústilo téměř ve válku v naší obci a o víkendu bylo dokonce podáno trestní oznámení. Tím se moje reportáž, kterou jsem už začala psát, stala ještě mnohem složitější. Můj muž se mě ptal po včerejší veřejné diskusi: a když napíšeš ten článek, nemůžou podat trestní oznámení i na tebe? No to nevím, záleží na tom, jak objektivně to napíšu.
Tak teď to jídlo. Psala jsem si to už před měsícem, tak si to musím přečíst, jestli tam nejsou chyby.
Zase rychlovka. 
Artyčoky už jsem několikrát v kuchyni použila, ale naložené z Itálie. Syrových se trochu bojím, neumím to zpracovat a navíc už by to nebylo rychlé jídlo. A Italové nakládat umí. 
Většinou použiju do jídla i část toho dobrého nálevu.
Na olej jsem dala kousek masa, ale opravdu jen kousek nakrájený na kostky. Prudce jsem osmahla a chvíli podusila tak do poloměkka. Po té jsem přidala nakrájené artyčoky, jsou dost velké, a vše dohromady dusila do měkka. Přidala jsem čerstvou nasekanou bazalku a ještě trochu podusila. Smíchala s vařenými těstovinami, tentokrát trochu směska, prostě zbylo i od více druhů trochu. 
Na závěr jsem ještě posypala čerstvou bazalkou. 
Ochutnala u nás Bára jako pozdní oběd či svačinu a moc jí to chutnalo. 
Jen zazněl dotaz, který jsem očekávala: Z kolika druhů těstovin to je?To ti zbylo, viď?
Jen ze dvou nebo tří???
Mějte pěkný den a držte mi palce, ať se s úkolem, který jsem si dala sama, poperu se ctí.

12 komentářů:

  1. Artycoky jsem nikdy nejedla ani nepripravovala, ale věřím, že to byla dobrota.
    Držím palce, aby se Ti podařilo nelehký úkol zvládnout.
    Z Veselého Žďáru přeji hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, já už jsem je připravovala několikrát, možná je to i na blogu, ale vždy jen naložené. Nelehký úkol jsem prý zvládla. Zítra snad bude zveřejněno, takže na blog určitě dám. Ale byla jsem při psaní opocená až na patě. Užívej si se svými krásnými vnoučaty. Děkuji za fotky.

      Vymazat
  2. Artyčoky jsem ještě u nás do jídelníčku nezařadila. Asi to budu muset napravit.
    Věřím, že se s vytyčeným úkolem dobře popereš. Ty to dáš!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, určitě zařaď. Je to oživení jídelníčku. A díky za tvoji důvěru ve mě. Prý jsem se s tím poprala se ctí. Zítra má vyjít tiskem, takže pak určitě dám na blog. Měj pěkný den.

      Vymazat
  3. Martina z Českého ráje17. června 2019 v 13:49

    Marti, děkuji za recept a držím palce .I když zcela zbytečně.Vždyť ty to dáš.����

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, i tobě děkuji. Jak jsem se s tím poprala, si snad přečteš zítra. V tomto případě čekám na zveřejnění. Mějte se všichni tři krásně a doufám, že tvůj muž se už po operaci trochu zotavil.

      Vymazat
  4. Marti, těstoviny můžu a ten nelehký úkol Ti vůbec nezávidím. Ale věřím, že víš jak na to.
    Měj fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, no včera po jednání se starostou jsem přestala věřit, jestli vím, jak na to. Ale prý je článek super. Měj se krásně a přivez nám zase nějaké krásné reportáže z cest.

      Vymazat
  5. Marti, já z atryčoků ještě nevařila, nějak mne nenapadlo co a taky se mi ty naložené ještě nedostaly do ruky. Tak budu přemýšlet, že bych to vyzkoušela.
    A držím palce, ať se s článkem popasuješ co nejlépe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, moc děkuju. Už je odbouchnuto, tak uvidíme, jak úžasná jsem :-) Jinak artyčoky nakupuju v Lidlu i v Kaufu. Už jsem sem snad nějaký recept i dávala. Měj pěkný pracovní den.

      Vymazat
  6. Marti, pochutnala bych si, mám taková jídla moc ráda.
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, artyčoky jsou moc dobré, i když pro nás celkem neznámé. Měj pěkné dny.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.