neděle 28. října 2018

kdo je George?


Mám ráda divadelní představení, které mě úplně vtáhne do sebe a já zapomenu, kdo jsem, kde jsem a co jsem. A to byla včerejší úspěšná premiéra naší dcery. 



Táhla jsem s sebou foťák, ale za celý den jsem jej nepoužila. V Pardubicích jsem nestíhala. Je tam moc krásná budova divadla, a když se tam naše rodina ocitla ve čtvrt na sedm a koukali jsme na velký banner s názvem George Kaplan, bylo nám divné, že ještě není otevřeno. Malá scéna divadla je o kousek dál, tak jsme trochu hledali a museli jsme se ptát v divadelním klubu.
Nebudu tady popisovat obsah, ten je tady, a ani to u těchto druhů her ani dost dobře nejde. Není to klasika a musí se to zažít.
Naší rodině se to moc líbilo, ale přiznávám, že my úplně nejsme klasický vzorek obecenstva. Ostatně na včerejší premiéře tam nebyl skoro nikdo takový. O to cennější je však několikanásobný potlesk a pochvala od ředitele divadla, který jsem si pak poslechla v klubu při rautu. Ostatně o tom hovoří i nasazení repríz. Dnes je druhá premiéra.
Překvapila mě i vyváženost všech představitelů hry. Herci byli všichni úžasní. Někdy se vám stane, že někdo hraje líp a někdo hůř. Když jsem to sdělovala v klubu jedné herečce, jak byli všichni úžasní, tak mi řekla krásná slova: no víte, ona je Linda úžasná. Na to jsem celkem samozřejmě a automaticky bez nějaké namyšlenosti odpověděla: Já vím.
Tak máme za sebou další úžasné představení, které nutí k zamyšlení a budu o něm zase několik dní přemýšlet. 
Ostatně jako všechna představení naší dcery. Není to klasika.
Před začátkem, víte, že normálně tady nikoho nepomlouvám, ale tady se musím podělit, se velmi hlasitě o představení, které ještě zdaleka nezačalo, vyjadřovala taková divná paní ověnčená kočičím a i pravým zlatem od hlavy k patě: no jo prý to má být hit sezóny. to zas bude nějaká divoká a příšerná moderna. Ale to, že to nebude obvyklé představení, se dá již předpokládat z toho, že se odehrává na malé scéně a v menším prostoru, kam by se nějaký Shakespeare nevešel. Paní pronášela ke svým sousedům soudy o všech divadelním představeních, která viděla a snobismus přetékal do řady k nám. Nevadí mi názor té paní, každý podle svého. Kdyby paní uvedla svoji kritiku po představení, bylo by to naprosto v pořádku.
Alternativa je  trochu jako filmy pro náročné diváky, není to masová záležitost a ani odpočinková, nutí vás přemýšlet, nic není na stříbrném podnose.
O to větší je to zážitek.
Mějte hezkou neděli, já jdu pracovat a dnes s Lolinkou, protože sem jede na tři dny na podzimní prázdniny.
Jo a kdo je George? Možná všichni a možná nikdo
Jo a kde je George Kaplan? Možná všude a možná nikde.
A ještě děkovačka, jak ji zachytil náš syn.

22 komentářů:

  1. Marti, to musel být překrásný zážitek.Hned bych jela, ale pořád se pereme s tou podělanou rýmou a ještě máme nemocnou chlupaťačku .Přestala jíst a chodit.Je to babča a tak mám nervy na pochodu.Už jsme to zažili 4krát s výmarandama a tahle bordo doga se s tím snad popere a bude ještě nějaký čas s náma .Už dostala 9injekcí a je lepší. Přeji krásnou neděli a dcera je úžasná .Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, dnes nic nestíhám, ale Lolinka šla s dědou do krámu, tak aspoň chvíli. Ježíš to je mi líto vašeho mazlíčka. Znám to dobře a člověk se trápí, když je nějaký problém. Tak ať je vám všem líp.

      Vymazat
  2. Marti,věřím, že máš s dcery obrovskou radost. Úspěch dětí vždycky těší. Určitě jste si to fajn užili.
    No a kritici typu "všechno ví, všude byl - apoň dvakrát" se najdou všude.
    Tak hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, máme radost ze všech našich dětí a jejich úspěchy nás těší. Ale samozřejmě uplatnit se v uměleckém světě je dost těžké, tak jsem ráda, že se to podařilo. Měj krásný nový týden. Jo a ta kritička mi byla k smíchu :-)

      Vymazat
  3. Marti,už se na George Kaplana v listopadu také moc těším !Užij si dnešní sváteční den!A podzimní prázdniny s Lolinkou☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, snad to bude pro tebe zážitek jako pro nás. Ty ale určitě víš, na co jdeš :-) Dej mi pak vědět bez příkras. Měj se krásně.

      Vymazat
    2. Marti, tak už jsme George Kaplana absolvovali a spokojenost! :-) Věděli jsme, že to bude "trochu jiné" představení a příjemným překvapením pro nás bylo, že nakonec bylo pro nás srozumitelnější než leckterá "klasika". Mimochodem, bylo záměrem, aby diváci na závěrečnou výzvu s maskou odešli? Na našem představení všichni zůstali - asi jim stejně jako nám bylo líto, že by herci přišli o zasloužený potlesk.

      Vymazat
    3. Ilonko, akorát jsem si na tebe dnes vzpomněla. Jsem ráda, že se vám líbilo. O tom s tou maskou nic nevím, my jsme vytleskávali mockrát. Linda tam asi nebyla, viď? Ona už nemusí na každou reprízu, jen se tak ptám. Měj hezký večer.

      Vymazat
  4. Marti, na tuhle reportáž jsem se moc těšila a jsem ráda, že se premiéra vydařila.
    Pokud si nebyla nikdy v hlavní budově divadla - je uvnitř opravdu nádherná, miluji náš strop a lustr - čistá secese. Prostě musíš k nám ještě jednou :o) A Malou scénu v době jejího vzniku hledali i Pardubáci :o)
    A k té kritičce - Pardubice, stejně jako jiná města mají své postavy a postavičky. Při tvém popisu mě napadly hned dvě - jedna podle verbálního projevu a druhá dle kila zlata či čeho :o)
    Měj se moc hezky a užij si prázdniny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, hahaha to mi nedošlo, že někdo toho Brouka Pytlíka možná pozná :-) To nebyl záměr. A věřím, že divadlo je úžasné, už se mi líbilo zvenku. Děkuji a měj se krásně.

      Vymazat
  5. Marti, dcera je opravu šikovná a mezi lidmi oblíbená. Věřím, že Ti dělá radost a k premiéře gratuluji. Užij si prázdniny s Lolinkou. Pa D.

    OdpovědětVymazat
  6. Marti, důležitý je tvůj pocit a spokojenost, užívej ji. Někdo soudí stále kde co, spokojenost je pro něj cizí. My byli v Jatkách 78 na představení ADHD, spousta okamžiků k zamyšlení, z některých jde i mráz po zádech.
    Přeji krásné dny a prima prázdniny. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, mě to netrápilo, nám to s mužem bylo k smíchu :-) No nám taky běhal při určitých scénách mráz po zádech z toho, jak skutečné to bylo a taky jsme se zasmáli. Měj se krásně.

      Vymazat
  7. Linde blahoželám k premiére a tebe k úžasnej dcére ... Je najväčšou radosťou každého rodiča sledovať úspechy svojich detí ...
    Marti, prajem ti príjemné dni, užívaj si prázdniny s Lolinkou ... L.

    OdpovědětVymazat
  8. Moc gratuluji dceři ke zdárné premiéře a vám s manželem k prima dceři.
    Se té ozlacené paní divím, že do toho divadla šla, když předem ví, že to bude nějaká moderna..... Jenže to je všude, že se najde někdo takový.
    Užij si vnučku a měj klidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, mě by spíš zajímalo, jak se na tuhle premiéru dostala, není jednoduché sehnat jen tak lístky a ano, proč tak vlastně šla...:-) Měj pěkný den a děkuji.

      Vymazat
  9. Marti, tak to je prima, že premiéra klapla a spokojenost vládla Malou scénou. Na dceru buďte náležitě pyšní, není zajisté snadné se v těchto žánrech prosadit. Ať se jí daří stále dál.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, no to máš pravdu, že není snadné se prosadit. Děkuji a měj se pěkně.

      Vymazat
  10. Marti, moc blahopřeji dceři k premiéře. Musíte být moc pyšní, že máte tak šikovnou dceru.
    A k té nespokojené paní, takoví lidé se vždycky bohužel najdou. Růža

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.