čtvrtek 4. října 2018

podzimní


Ještě kvetou růže a růžové keře, ale i k nám už přišel podzim. 
Na mě tedy přišel dost rychle bez nějakého upozornění, z léta rovnou do podzimu skoro ze dne na den. Nic mi ještě podzim nepřipomíná, listy padají podobně jako v létě, ale zatím je pořád všude zelená. Barevný podzim má zpoždění. Vlastně mi jej připomíná jen chladné počasí.
Letos jsme vřesy tedy kupovali celkem pozdě, protože v truhlících zatím vše ještě kvetlo. Ale, než jsem se stačila otočit, začínalo to uvadat.
Pustila jsem se do podzimních truhlíků. Zatím mám tedy osazené tři. Na oknem v patře jsou ještě truhlíky hezké. Osazuji každý rok podobně a vydrží většinou netknuté celou zimu až do jara. Jen šípky nikde letos kolem nás nejsou, které používám k dozdobení truhlíků.
Hezký podzimní čtvrtek.





18 komentářů:

  1. Marti, krásně jsi to nazdobila :) Ty větvičky tují tam máš jen zapíchnuté nebo jsou to rostlinky i s kořínky?
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péti, už mě znáš. Víš, že nedělám nic složitě, ale cestou nejmenšího odporu :-) Takže túje jsou jen zapíchnuté jen tak a dělám to tak už několik let. Větvičky vydrží zelené do jara. A pokud by se stalo, že náhodou ne, tak je prostě vyměním. Měj se krásně.

      Vymazat
  2. Marti, já mám ještě na oknech truhlíky s obyčejnými muškáty, které jsou v plném květu a měla bych je již také uklidit na zimu. TAkže jsem vřesy ještě nekoupila, také je dávám každý rok do truhlíků na zimu.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já mám taky dva truhlíky ještě plné, ale nemůžu si vzpomenout, jak se to jmenuje :-) Ale surfinie už nevydržely. Měj se krásně.

      Vymazat
  3. Truhlíky s podzimním aranžmá už na oknech mám a to z přední strany domu. Tam mi ještě docela pěkně kvetou muškáty u vchodových dveří. Z druhé strany domu už jsem muškáty zazimovala, protože tam listy a květy omrzly (a zrovna ty jsem si chtěla nechat na přezimování)- takže jsem je ostříhala a už jsou na místě, kde přečkají zimu.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já nikdy nedávám muškáty, já je moc nemiluju, ani nevím proč. Měj pěkné dny.

      Vymazat
  4. Marti, máš moc truhlíky moc hezké! Já mám za okny stále muškáty, myslím, že jsou ten nejhezčí za celou sezónu. Fuchsie vlastně taky! A vřesy a chryzantémy jsem pochopitelně taky koupila, takže jako vždy kočkopes :o), Helena
    Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
  5. Marti, moc pěkně jsi truhlíky nazdobila. Škoda, že nejsem blíž, větvičky se šípky bych Ti dovezla.
    Dnes by měl náš syn kulaté narozeniny. Šla jsem na hřbitov rozsvítit světýlka a koupila jsem krásný bílý a načervenalý vřes v květináči, je to pěkná kombinace. Cestou zpátky jsem sbírala kaštany, chtěla jsem i barevné listy, ale zatím se barevně moc nebarví. No a našla jsem i šípkový keř. Pak jsem posbírala i malé šišky, abych si mohla udělat takovou podzimní ošatku a měla trošku radosti ve smutném dni. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, ráda bych tě povzbudila, ale nevím jak. Tohle jen tak máma neustojí. Tak ať je ti zítra líp. U mě bude zítra, pokud to stihnu, dlouhé čtení, tak ti pomůže třeba myslet chvíli na něco jiného. Cítím s tebou. Jen máma si to umí představit.

      Vymazat
  6. Marti, truhlík vypadá krásně, také jsem v sobotu osázela náš nový truhlík u vchodu. Na oknech mám, stejně jako Helenka, ještě muškáty a stále kvetou. :O)
    Přeji příjemný večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, děkuji. Já osazuju truhlíky dost jednoduše, protože tak to máme rádi, tak se nám to líbí. Měj pěkný pátek.

      Vymazat
  7. safra, připomněla jsi mi, že jsem si taky chtěla koupit vřes. Truhlík tedy osazovat nebudu, ona stačí, že zavraždím svou péči jeden vřes (předloni asi za měsíc, loni vydržel asi dva a půl) a netřeba počet obětí rozhojňovat. Ale jeden bych přece jen chtěla. Možná v pondělí u nás na trhu bude i někdo s kytkama...
    A ty to máš moc pěkné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, mně kupodivu vydrží vřesy v truhlících až do jara, což se teda dost divím. Díky a hezký pátek.

      Vymazat
  8. Jednoduché a hezké, Marti. Vedle podzimního truhlíku mi kvetou muškáty, no není to blázinec?!
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henrietko, my jsme na tom podobně, je to blázinec. Děkuji a měj se krásně.

      Vymazat
  9. Já mám ještě plné truhlíky nakvetlých begonií, tak kam spěchat.
    Krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám taky ještě krásně kvetoucí begonie ve třech truhlících a ve třech závěsných květináčích a pořád se drží. Blondýnko, i tobě hezký víkend.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.