středa 21. listopadu 2018

jiskření u nás doma


Slovo jiskření může mít pozitivní i negativní význam. Aspoň já to tak cítím. 
Jestli čekáte nějaké drby od nás z domova, tak vás zklamu 😃.  
Možná někdy příště. 
Jiskření se koná jen v pozitivním smyslu slova, protože italská domácnost u nás už dávno není, už je jen málo třecích ploch mezi námi s mužem, jako např. výchova dětí, nedostatek peněz ... 
Dnes jsem měla na mysli úplně jiné jiskření. Nejvyšší úroveň: čisté jiskření.
Rozhodli jsme se, že si koupíme Věruščinu knihu Máma Čisté jiskření, protože ji chceme vlastnit, někdo z nás dvou si ji přečte. Nevím, jestli to budu já, můj chorý mozek pořád stávkuje a na knihu se pořád neumí soustředit, zvládne tak akorát časopis, a prý to bude trvat až tři roky. 
Tak téměř polovinu mám za sebou, jen doufám, že po třech letech nepřejdu plynule do senility, páč to bych si změny jen těžko všimla. 
Nemalým důvodem mě a mého muže pro koupi knihy byla také podpora Věrušky a konečně nejen slovy, což tak činíme, ale i malým počinem. 
V pondělí tedy proběhlo jiskření, kniha dorazila i s nádhernými slovy jen pro mě.
Věruško, ještě jednou děkuji. A najednou se stal malý zázrak. 
Začala jsem obracet krásné bílé a voňavé stránky knihy, jako kdybych držela knihu v ruce poprvé, přečetla úvod, slova věnování, první kapitolu a druhou kapitolu a nakonec já, která nemůže číst od loňské nehody, jsem přečetla najednou třicet stránek. 
Kniha mě natolik vtáhla, že jsem úplně zapomněla na svět kolem sebe i na rozdělanou práci. 
Příběh Věrky sleduji pečlivě a spoustu věcí vím, ale stejně mě kniha pohltila. 
Za přečtení rozhodně stojí. Já budu tedy pokračovat pomaloučku a polehoučku. 
A kniha, i přes prožité velké životní peripetie a vážnou nemoc autorky, hladí. 
Anebo možná právě proto.
Neumím to jinak vyjádřit.

10 komentářů:

  1. Martino,
    moc gratuluji k návratu ke čtení a ke knihám !
    Já Věrušku znám osobně, mám od ní všechny její knížky, kalendáře,...včera měla i autorské čtení .
    Ale bohužel kvůli pracovnímu vytížení mého muže jsme nemohly být přítomny osobně :-(
    Hned večer jsem ještě sedla k počítači a objednala Jiskření i kalendář :-)
    Už se na ně moc těším !
    Stejně tak na osobní setkání!
    Krásné chvilky s knihou :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, Věrky knihy jsem přečetla všechny, každý rok mám i její kalendář. Věrka bude mít velkou radost, že jsi se díky její knize mohla, byť jen na chvíli, vrátit ke čtení. A určitě si ji po chvilkách přečteš. Její Jiskření jsem přečetla najednou, nemohla jsem jít spát dokud jsem knihu nepřečetla celou.
    Marti, přeji Tobě i Tvému muži krásné chvíle s Věrčinou knihou. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, děkuji moc. A s Věruškou už jsem si psala, takže už to ví. Měj pěkné dny.

      Vymazat
  3. Věrky životní zdravotní peripetii také Marti znám a její dvě předcházející knihy také i s věnováním vlastním, ke koupi téhle třetí jsem se ještě nějak nedostala. Pokud si zde Věrka přečte, že jsi díky jejím slovům, větám, dokázala najednou přečíst až 30 stránek, bude mít velikou radost. To je ta energie, síla, láska, kterou ona do všeho vkládá a ta se k tobě přenesla. Je to krásné...
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já jsem si s Věruškou psala, takže radost už měla. Měj se pěkně.

      Vymazat
  4. Milá Marti, ze srdce děkuji za Tvé řádky, které mě dojaly, potěšily i ohromily zároveň. Vždycky jsem říkala, že má kniha, kdyby jednomu čtenáři ze všech pomohla, má smysl. Tento pocit jsem získala právě při čtení Tvého příspěvku. Nesmírně mě Tvé řádky potěšily a já dnes budu uléhat s hodně hezkým pocitem. DĚKUJI, děkuji pěkně.
    Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, já se budu jen opakovat, protože jsem už vše napsala do zpráv, které jsme si psaly. Já ti moc děkuji a asi to tak vše mělo být. Vše přišlo v pravý čas. Děkuji ještě jednou.

      Vymazat
  5. Marti, snad bude brzo dobře a začteš se!
    Věra je skutečná hrdinka.
    Měj se hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji. Čtu po chvílích a už jsem na straně 70 :-) Měj pěkné dny.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.