pátek 9. listopadu 2018

střípky z D1



Kdo občas jedete po dálnici D1, víte, že málokdy ji projedete bez problémů a v časovém limitu, který by odpovídal délce trasy.
V úterý to sice nebylo tak kruté jako před lety, když mi mamka volala: kde jste? mami, před Brnem. Volala za hodinu: kde jste? mami, před Brnem. No tehdy to většina z nás pak brala už přes trávu.
Tentokrát to nebylo až tak dramatické. Tedy pro nás, pro někoho bohužel to byla úplně konečná.
Před devíti kříži jsme začali jet krokem a viděli jsme, že v protisměru na Prahu nejedou vůbec žádná auta. V rádiu hlásili příšernou bouračku tří kamionů s jedním mrtvým. Když jsme dorazili k místu nehody, pochopili jsme, proč je náš směr stažen do jednoho pruhu. Na druhé straně zabrala nehoda celou silnici, takže potřebovali část i té naší. Hasičská auta stála v koloně a nemohla se dostat k nabouraným autům. Na nehodu jsem nekoukala. Co mě však zaujalo a šokovalo, byli desítky "supů", kteří zabrali kopec nad silnicí. Můj muž si nejdříve myslel, že jsou to lidé z těch nabouraných aut. 
Já mu říkám, to určitě ne. Ty by všichni stáli v hloučku, protože by je prožité trauma spojilo. 
Tady stáli lidé, desítky lidí, roztroušeni nahoře na kopci a v poli bylo vidět i auto. Před nimi byla už policejní páska. Zřejmě to někteří potřebovali vidět zblízka. Tomu fakt nerozumím. 
Já jsem otřesena sotva o tom jen slyším. I k požáru u nás jsem se musela přinutit jít kvůli novinařině, osobně by mě tam nikdo nedostal.
Kolona byla dlouhá až za Brno a nevypadala, že se hned tak hne. Na konci se obrátilo asi jedenáct aut a jelo v protisměru k úděsu řidičů kamiónů, kteří přijížděli a nevěděli, co se děje, protože kolona byla daleko před nimi. Nemohla jsem se na ten risk dívat.
Nerozumím tomu, nechápu, ani pochopit nechci, co to proboha těm lidem dává zírat na cizí neštěstí.
Fotky, které sem přidávám, se mi k tomuto tématu hodí. Při té nehodě pro jednoho skončil život.
Jsou to fotky z krásného hřbitova v Hodoníně, fotek jen pár, špatně se tam fotí, je tam plno stromů a není kam ustoupit pro vhodný záběr.
Pro mě byly Dušičky teprve ve středu. Šla jsem zapálit taťkovi svíčku a přinesla kytici. Při tom jsem fotila i kapli, která je moc hezká, ale dovnitř se nedalo. Jinak bych nahlídla.
Ve středu byl na D1 další smrťák.
Myslím na to, že je čtvrtek a my za chvíli vyjíždíme taky.
Tak si jen přeju, zdrávi došli.

P.S. Je pátek. Jsme doma. Cesta přes ucpanou Prahu domů nám trvala skoro dýl než z Hodonína do Prahy. Přeji vám hezký pátek bez nehod.




16 komentářů:

  1. Od nepaměti jsou lidé přitahováni krví, neštěstím a slzami.
    Já osobně bych se šla podívat, ale pouze z profesního hlediska, protože záchrana lidských životů mne živila v praxi a dnes na to mají takové vybavení, že člověku padne sánka.
    Takže já se všem omlouvám, nepřitahovala by mne tragédie, ale integrovaná záchrana lidských životů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blondýnko, tomu naprosto rozumím a chápu. Ale ti lidé tam určitě pomoct nechtěli, nakonec už ani nebylo třeba. Já se při nehodě překonám jen tehdy, když to vypadá, že třeba někdo potřebuje pomoct. Měj se krásně.

      Vymazat
  2. Marti, mám pocit, že lidi už jsou ze všech těch seriálů a filmů nějak otupělí. Násilí, rvačky, nehody, krev a smrt je v televizi na denním pořádku. A že jsou to občas záběry, že by se i u televize člověk opotil. A když pak vidí něco podobného na vlastní oči, dívají se jen na to, co už znají, jen to mají v přímém přenosu.
    Je to děs, kam se naše společnost, co se tohoto týká, posouvá. A to nemluvím ještě o to, že jsou schopni si nehodu i fotit nebo natáčet....
    Snad nás takové situace budou potkávat co nejméně....
    Tvé fotky jsou moc hezké. Hřbitovy i s jejich stavbami kostelíků a kapliček mám ráda.
    Měj se, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péti, já se na tohle nedívám ani v televizi a i na netu, když čtu zprávy, tak taková videa vynechávám. A právě to natáčení a focení, vyjma novinářů, mi přijde dost neuctivé. Měj se krásně.

      Vymazat
  3. Takových nehod bohužel přibývá. Každý den nás o nich informují média. Někdy si říkám, jestli bych uměla pomoct. Spíš bych tu pomoc zavolala.
    Jsem ráda, že jste v pořádku doma, Justýnka vás určitě přivítala. Moc se mi líbí fotografie ze hřbitova, trošku mi připomínají ten náš.
    Měj se pěkně. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, já taky nevím vlastně, jestli jsem schopná pomoct, ale i zavolání záchranky je pomoc. Měj pěkné dny.

      Vymazat
  4. Desia ma havarie na cestach... V okamihu zmenia zivoty zucastnenych... A tiez sa nemozem pozerat na bolest a utrpenie... Prestala som sledovat akekolvek krimi spravy... Prenasledovali ma depresie a strach... Najhorsie je, ze na aroganciu a nepozornost pri nehodach doplatia ti nevinni. Krasne miesto si nam ukazala na tvojich fotockach. .. Marti, pekny den prajem... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laury, taky nevím, kam dnes každý proboha spěchá a hlavně ohrožuje ostatní svým naprosto zbytečným, někdy úplně konečným riskem. Moc tě zdravím a měj pěknou sobotu.

      Vymazat
  5. Marti, krásná kaple.Já jsem se přichomítla k havárce ještě když jsme bydleli v Liberci.Už jsem byla v noční košili a najednou před barákem strašná rána. Bouračka dvou aut.Nevím, kde se to ve mě vzalo a já letěla bosa v košili ven .Manžel volal záchranku a já než pŕijeli, tak jsem asi zachránila život mladýmu klukovi
    Měl zapadlý jazyk a chroptěl.Nikdy jsem první pomoc neposkytovala a ani nevím ,jak jsem to v tom šoku zvládla.Byla jsem celá od krve a seděla vedle toho kluka než přijela sanitka.

    Mèj krásný víkend.Martina







    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, obdivuji tě. Já jsem naštěstí, ještě nevyzkoušela, nebo neměla příležitost vyzkoušet, jestli bych to dokázala. Asi jo, ale byl by to pro mě zážitek na celý život. Měj hezký víkend.

      Vymazat
  6. Ahoj Marti, obrázek mi byl povědomý, ale nešel mi k nadpisu, leč posléze jsem pochopila a musím ti napsat, že když jsem se vracela ve středu večer z Tvého Hodonína /školení/ a vyjížděla jsem na Břeclav na křižovatce za lázněmi, také mě jeden velmi rychle jedoucí blázen málem sejmul. Já vůbec nechápu nač ten nebezpečný spěch. Z jihu Tě zdraví Marcela.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, i nám se to stalo na dálnici. Člověk si musí dávat pořád pozor na ostatní, nestačí jet bezpečně. Měj se krásně.

      Vymazat
  7. Kaple je krásná, to o čem píšeš už tedy tak ne. Hlavně, že jste dojeli domů v pořádku.
    Klidnou sobotu!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Marti, jsem ráda, že jste projeli bez úhony. Mám muže v autě denně a nesmím moc myslet na to, co se na silnicích děje.
    Měj pohodové pondělí, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to naprosto chápu. Když jezdil můj muž, bála jsem se pořád. Měj se krásně.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.