pondělí 19. listopadu 2018

kachní játra na víně


Po delší době opět jídlo podle fantazie. Tohle jsem vařila už před pár dny a bylo to moc dobré, chválil můj muž a snědl porci pro dva.
Kachní játra, na která jsem narazila po dlouhé době, jsem zprudka opekla na oleji z obou stran. Vyndala a do výpeku dala nakrájenou cibuli na kroužky a česnek. Nechala jsem zpěnit, přidala kousek krájené červené papriky jen pro oživení, chuť to nijak neovlivnilo, namlela pepř a přidala sojovou omáčku, trochu zředila horkou vodou a krátce povařila. Zalila jsem růžovým kvalitním vínem, lepší by bylo asi bílé, ale beru, co dům dá. Víno jsem nechala odpařit. 
Omáčku jsem zahustila trochou škrobu, chvíli povařila. Do vypnuté omáčky jsem dala zpět kachní játra a nechala trochu prohřát.
Příloha hranolky a moje švestková omáčka s chilli.
P.S. Na fotkách je vidět, jak se z jídla ještě kouří. Na talíř dávám vždy horké jídlo, nesnáším, když to vystydne. Hezký vstup do nového týdne všem.

18 komentářů:

  1. Marti, podobně připravená játra dělám i já, jen bez vína. Máme je moc rádi. Pravda je, že na kachní játra jsem nenarazila ani nepamatuju, takže nejčastěji připravuji vepřová a nebo kuřecí.
    Musela to být dobrota, úplně se mi sbíhají sliny.
    Měj se prima, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péti, já většinou taky připravuji drůbeží, krůtí játra, na kachní jsem narazila po strašně dlouhé době. Mají samozřejmě jinou chuť a to víno se k nim hodí. Posílám moc pozdravů.

      Vymazat
    2. Příště je s vínem vyzkouším. Jen ta kachní asi nebudou, leda že bych nějakou kachnu sama někde ulovila :D

      Vymazat
    3. Já jsem tentokrát ulovila výjimečně v kaufu :-)

      Vymazat
  2. Marti, na kachní játra jsem ještě nenarazila, většinou také připravujeme vepřová nebo kuřecí. Tvůj recept byla určitě velká dobrota, nechala bych se pozvat. ;-)
    Přeji pěkné pondělí. Také u vás nachumelilo? Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, no nachumelilo. Včera to byl jen takový malý pokus, objevilo se pár vloček, ani jsem nestihla vyfotit. Měj se krásně.

      Vymazat
  3. Hezký den Marti.Zrovna včera jsem Ti chtěla napsat o nějaký recept a bylo mi Tě blbý otravovat,protože máš dost práce.Tak já podle tvýho receptu uvařím ve středu, ale z králičích jater.Snad to bude taky dobrý.Tvoje vypadá nádherně. Martina.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, to mě těší. Bude to dobré i z králičích určitě, ale chce to trochu vína, to tomu dodá luxusní chuť. Měj se krásně.

      Vymazat
  4. Uz len ten nazov znie skvostne... mnamky... ja robim vacsinou z kuracich pecienok... kacacieavaju velmi zriedka... Marti, maj pekne popoludnie... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laury, i já jsem na kachní narazila snad po dvou letech, ale dobré jsou i kuřecí, krůtí či králičí. Měj se moc krásně.

      Vymazat
  5. Marti, já kachní snad ještě taky nikdy nedělala. Používám kuřecí, většinou je dělám s jablky (myslím, že na starém blogu mám recept). Tohle vypadá taky zajímavě, možná by se to toho hodila ta trocha bílého, co mi zbývá v lednici...

    OdpovědětVymazat
  6. Musím to niekedy vyskúšať urobiť manželovi. Ďakujem za recept.

    Suesanqa

    OdpovědětVymazat
  7. Marti,
    manžel byl určitě spokojený- vypadá to famozně!! krásný večer Jarka

    OdpovědětVymazat
  8. Marti, ty mi tedy děláš chutě!
    Kachní játra jsem už dlouho neměla a ta tebou připravená vypadají velmi delikátně.
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, my jsme je měli taky snad po dvou letech. Měj se pěkně.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.