neděle 18. listopadu 2018

v předstihu




U nás se zdobí vánočně skutečně až první adventní neděli. Stromeček tradičně večer 23. prosince. Nemám ráda zdobení měsíc dopředu, protože mám pocit, že mi to ubírá sváteční atmosféru. 
Někteří moji známí už mají rozsvícené balkóny, tak na to mě neužije.
Ale někdy to jinak nejde.
Ve čtvrtek jsem dělala reportáž z vernisáže, která otvírala výstavu Půjdem spolu do Betléma, takže vánoční atmosféra byla se vším všudy, ale já jsem ji v sobě neměla.
Regionální muzeum začalo advent trochu v předstihu, ale má to velmi prozaický důvod. 
Výstava betlémů je součástí programu pro školy, takže, aby se všichni mohli vystřídat a aby se to stihlo, advent začal prostě dřív.
Zvu vás tedy na výstavu krásných betlémů. Nejstarší je z roku 1870, ale fakt nevím který.
Na vernisáži bylo narváno, což je dobré pro noviny, ale není to dobré pro blog. K některým betlémům jsem se ani nedostala a přiznávám, že jsem si je pořádně prohlédla až doma při stahování fotek. 
Budu tam muset asi ještě jednou, až tam nikdo nebude.
Původně jsem chtěla dát tenhle příspěvek až o adventu, ale blog je pro mě deník, takže zveřejňuji přesně jak jde život.
Při vernisáži byl i živý Betlém a Ježíšek byl opravdové miminko, které i občas plakalo. 
Na blog dávám jen jednu fotku na závěr, aby mě někdo nenařkl, že porušuji zákon GDPR.












A nejlepší nakonec. A než jsem stačila zveřejnit tento příspěvek, vyšel mi už článek. Podívat na další fotky se tedy můžete tady.

16 komentářů:

  1. Marti, jak píšeš, ani já nemám vánoční náladu, ale vidět bych tuto krásu chtěla. Kde, Mělník? Možná se dočtu až kliknu na příspěvek do novin.
    Měj hezkou neděli. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, já si nevšimla, že jsem to tam nedala. Ano, Mělník to je. Měj pohodovou neděli.

      Vymazat
  2. Děkuji za lehce adventní naladění!
    Hezkou neděli, Marti. Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, děkuji za nahlédnutí na výstavu betlémů. Někdy se jezdíme podívat do Třeště, kde je velká tradice ve stavění betlémů a je možné navštívit i jednotlivé domácnosti, kde betlém mají.
    Měj pěknou neděli. Růža

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Marti, na mě jsou to strašné fofry. Ještě jsem nevyzkoušela zimní šat a obuv a už se to na nás valí. U mě začne pomalu nastupovat vánoční atmosféra 27.11., kdy jdu na vernisáž patchworku, a na které si každý rok uvědomuji, že už je to za dveřmi.
    Krásný čas Ti přeje Marcela.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, souhlasím, já to nechci posouvat dopředu. Měj hezké dny.

      Vymazat
  5. Marti, i u nás začíná vánoční nálada až s první adventní nedělí, pro mne je teď prostě ještě podzim ;)
    Měj se prima, Petra

    OdpovědětVymazat
  6. Já se bojím, že letos nebudu mít adventní náladu ani o Adventu. Jsem letos pracovně víc než v poklusu a nevím, jestli se zvládnu vánočně naladit (protože u nás to ke konci roku tradičně bývá čím dál horší). Ale jinak s tebou souhlasím, taky vánoční výzdobu před začátkem prosince numusím.
    Výstava betlémů ale určitě byla pěkná

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, i já jsem tohle některé roky zažila a adventně zdobila až skoro před Štědrým dnem. No a co, nikdo tě nehoní. Ať to v práci zvládneš bez velkých nervů.

      Vymazat
  7. Výstavy betlémů jsou vždycky moc pěkné.Je co obdivovat. Taky začínám s Vánocemi první adventní neděli. To věším věnec na dveře. I když je pravda, že se teď už vánočními věcmi zaobírám,protože se připravuji na vánoční výstavu v Domku B.Němcové. Sice mne to hodně baví, ale Vánoce mnou u toho zatím neprostupují :-).
    Hezký večer!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, i já začínám věncem a pak výzdobou domu. Měj hezké tvořivé dny.

      Vymazat
  8. Marti, krásné betlémy. Já jsem tento týden také navštívila jedno muzeum, kde probíhá celoroční výstava Betlému, zatím neřeknu jakého a byla jsem tam sama. Takže jsem si vše skvěle užila. Jinak o svátcích tam přijde až 600 lidí za den. To bych nevyfotila nic. :o)
    Stromek také zdobíme až 23., ale adventní výzdobu už budu chystat příští víkend.
    Měj krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.