úterý 6. listopadu 2018

všechno je jednou poprvé


Můj včerejší zážitek je naprosto prozaický, nic objevného, nicméně potěšil. Někdy stačí fakt málo.
Ještě vloni jsme s mým mužem tuto činnost zvládali sami, nicméně trvalo nám to nejméně dva dny a další dva dny jsme se z toho dostávali.
Včera jsme si poprvé přenechali tuto činnost odborníkům. Nechali jsme si v celém dvoupatrovém domě umýt okna a že jich je "neúrekom" plus balkónové dveře, dveře na terasu a střešní špatně přístupné okno.
 A největší oprus jsou žaluzie na téměř všech oknech.
Rozhodovali jsme se k tomu docela dlouho. Z důvodu pýchy, že přece tuto činnost zvládneme sami, z důvodů finančních a pak taky proto, že vybrat si firmu, když o ní nic nevíte, není jen tak.
Nakonec jsem po několikadenním hledaní na netu rozeslala dotaz přes facebook všem svým přátelům a známým v okolí a dala na doporučení. 
Velmi profesionální a milý přístup firmy mě přinutil, že i já jsem se rozhodla dát tady na blogu doporučení. 
A žaluzie jsme ještě takhle čisté nikdy neměli, i když je můj muž v loni sundal a myl ve vaně.
Firma v podstatě přijede kamkoliv ve středních Čechách, spoustu služeb provádí v Praze, tak třeba se to někomu z vás bude hodit. A doporučená firma je velká deviza a ani finančně to není nijak zatěžující.
Jejich hlavní náplní je čištění čalounění a koberců, jsou to certifikovaní profesionálové, kteří vám koberce nezničí, naopak napravují škody po jiných "odbornících", ale v nabídce mají i další služby.
A teď vám firmu trochu představím. Jejich stránky najdete tady. 
Jsou manželé a jmenují se Duškovi 😀
Naše představování bylo tedy včera dost vtipné.
Manželé Duškovi myli okna manželům Duškovým. 
Včera jsme se rozhodli, že tato návštěva bude u nás pravidelná.
Už jsem tady psala, že vánoční úklid se u nás nedělá od dob dětství našich dětí, protože děti malovaly vánoce úhlem na okna, nechat si čistit před vánoci čalounění či koberce byl před vidinou zašlapaného cukroví a bramborového salátu naprostý nesmysl, tak se u nás včetně mytí oken uklízelo vždy až v lednu, pomalu a bez stresu. A i když jsme už sami dva, stejně tuto tradici dodržujeme. Uklízíme celý rok, tak proč se strhnout před vánoci.
Letos jsme porušili tradice a na vánoce jsme připraveni aspoň tedy, co se týká oken tak, jak nás a Justýnku namalovala Lolinka.

20 komentářů:

  1. Marti, udělali jste dobře, že jste si nechali okna umýt. Mám ještě v živé paměti mytí oken v bytě mých rodičů. Byla to dvojitá, vysoká okna s ventilačkami. A bylo jich tolik, že by se vešla do domu. Jako větší jsme se sestrou s mytím oken mamce pomáhali, museli jsme j leštit novinami a běda, jak byla v rohu šmouha. Pak následovaly dvojkřídlé dveře s výplněmi. Gruntovalo se všechno, maminka vymývala zásuvky, dávala všude nový voskový papír do polic. A nejvíc jsem nenáviděla leštění Sidolem, strašně smrděl a měly jsme černé ruce. Proto vánoční úklid nemám ráda a poslední roky to také neřeším. Letos jsem si poprvé nechala napéct cukroví, udělám jen vanilkové rohlíčky a linecké, aby to v bytě zavonělo.
    Vyřiď Lolince, že se mi její obrázek moc líbí. Měj se hezky. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Růži, zdravím ještě z Moravy. Justýnka to zvládla. Včera poslal syn fotky a vítala jej ode dveří. Já jsem si nechávala péct cukrové léta, protože jsem na to při náročné práci neměla čas. Teprve snad vloni jsem po dlouhé době pekla. Měj se krásně.

      Vymazat
  2. Ahoj Marti, vy jste letos zřejmě dřív připraveni na Vánoce než obchodní řetězce, ale přesto věta: Uklízíme celý rok, tak ..... . je i mým heslem. Ale když už jsme měnili "špinavé žaluzie" za "čisté rolety", tak jsem ta okna také vzala, a proto i my jsme letos už okenně připraveni. A jednou také začnu využívat služeb druhých. Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, hahahahahaha, jsi mě rozesmála :-) Dřív než obchodní řetězce :-) Měj se krásně.

      Vymazat
  3. Lolinka vás namaľovala mooooc hezky ... A každý z vás má pod stromčekom darček, niekto aj dva ... alebo je ten štvrtý Lolinkin? :)))
    Upratovanie domácnosti pred Vianocami už neriešim ani ja ... Veď do domu príde Ježiško, nie inšpekcia z hygieny ... Utriem prach, povysávam, vytriem podlahy tak, ako každý iný týždeň ... akurát okná poumývam a operiem záclony ... Štyri plastové okná umyjem počas popoludnia a stihnem popri tom aj kávičkový rituál. Tvoje prenechanie umývania toľkých okien schvaľujem ... určite by som túto možnosť využila tiež ... Marti, maj sa dobre ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laury, přesně tak, nikdo nepřijde s bílou rukavicí a vánoce jsou o Ježíškovi :-) Měj pěkné dny.

      Vymazat
  4. Marti, dobře si udělala! Při velkém domě se to často jinak dělat nedá!
    Doporučení nevyužiji, ale přepošlu dceři, bydlí v Praze. Hlavně, aby se trefila na ty správný Duškovi :o)
    Moc zdravím a chválím krásný obrázek, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, neboj, určitě narazí dcera na ty správné Duškovi :-) Měj pěkný pátek.

      Vymazat
  5. Nádherný obrázek,také moc chválím.Díky stěhování jsem si střihla úklidy dva,jeden tady v novém a druhý před předáním našeho bývalého bydlení.Odborníky na úklid také zvažuji,jenže než se rozhodnu trvá mi to.Dobře jste udělali!Krásné dny přeji:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, i nám to chvíli trvalo, než jsme se rozhodli. Měj se moc krásně.

      Vymazat
  6. Marti, takové pomocníky by uvítala nejedna domácnost. Je to bezva, nechat si takhle pomoci. A jestli máte navíc hodně oken, není co řešit ;)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péti, oken máme moc, ani jsem je raději nikdy nepočítala. Měj pěkný pátek.

      Vymazat
  7. Marti, tvůj článek mi připomněl, že letos bych měla nechat vyčistit koberce. Loni na to nějak nedošlo... Mám nějaký tip na firmu od kamarádky, ale kdyby to neklaplo, tak třeba využiju tvé doporučení
    Měj se pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, uvidíš. Vždy je dobré, když má člověk doporučení a z čeho vybírat. Měj se hezky.

      Vymazat
  8. Už dávno před Vánocemi neběsním, protože jak píšeš- uklízí se průběžně celý rok. Okna umyju teď co nejdříve, dokud je hezky a je mi zcela jedno, zda někdo leští okna těsně před svátky.Je to jeho volba, má to zřejmě tak rád.
    Nechat si umýt okna? Proč ne? Dobře jste učinili!
    Moc hezký vánoční obrázek Lolinka nakreslila.
    Měj se!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, přesně tak, každý podle svého, ale pro mě má být advent pohoda a ne zběsilý úklid. Měj se hezky.

      Vymazat
  9. Nechat si pomoct od odborníků není ostuda, navíc pokud při velikosti domu pomůže, jedině dobře.
    Odvíjet úklid od vánočního běsnění, to také nedělám a hlavně proč se stresovat.
    Nechala jsem si obrovskou sedací soupravu vyčistit už v září, kdy je teplo, krásně se větrá a vše dobře uschne. Neuklízím podle konvencí, ale podle potřeby a votom to je.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blondýnko, přesně podle potřeby a ne před Vánoci a Velikonocemi. Měj se krásně.

      Vymazat
  10. Marti, i já jsem se minulý víkend pustila po velmi dlouhé době do mytí oken a žaluzíí. Je to strašná práce a dělám to také na 2x. Každé patro jedno dopoledne. Věřím, že kdo už na to nemá sílu, rád využije úklidových služeb. A se jménem se to opravdu povedlo, zase na tuto firmu příští rok nezapomeneš.
    Měj krásný večer. D.

    OdpovědětVymazat
  11. Marti, jak píšeš, přesně podle potřeby. Svátky a gruntování už mě nechávají klidnou, ono se stejně pokaždé něco přižene, kdy si myslím, že nic nestíhám :o). Žaluzie tiše závidím, rozhodnutí bylo víc než správné. Já už ti psala z tlf, ale publikovat mi nevyšlo. Nejsem ajťák a něco dělám špatně.
    Obrázek je krásný, chválím slečnu malířku.
    Měj prima nejen pátek. J.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.