pondělí 19. září 2022

sobotní historický průvod


Již jsem se zmínila, že v sobotu jsem fotila historický průvod v rámci Mělnického vinobraní, ostatně jako už několik let za sebou. Fotek jsou mraky, tak se na všechny můžete podívat zase jako vždy tady
Já dávám opět výběr. Sobotu jsme měli nabitou, u nás jsem fotila gastronomickou soutěž gulášování a pak jsme přejížděli na průvod. 
Tak dnes malé nahlédnutí na Mělnické vinobraní.
Mějme pohodový vstup do nového týdne.








Tři dny plné zážitků dnes končí. Vinobraní, ahoj příští rok!
Marta Dušková

Mělnické vinobraní dnes ukončí svůj 83. ročník, je to nejstarší a zároveň jedna z největších slavností vinobraní v celé republice.

Tradiční slavnost vína nabídla i letos pestrý program na šesti scénách, nechyběl ani jarmark a atrakce pro děti či kvalitní mělnický burčák. Tři dny plné živé hudby, pouličního divadla, historie a gurmánských požitků poskytly nezapomenutelné zážitky jistě všem. Každý si mohl vybrat z programu podle toho, co má rád.

Letošní ročník byl ve znamení výročí panovníků, kteří ve věnném městě pobývali, Elišky Přemyslovny a Jana Jindřicha Lucemburského. Tradiční historický průvod se rovněž věnoval zmíněným panovníkům. Jan Jindřich Lucemburský se narodil před 700 lety v Mělníku 12. února 1322 jako syn Jana Lucemburského a Elišky Přemyslovny, od jejíhož narození uplynulo 730 let.

Na průvod, který tradičně vycházel od zahradnické školy a pokračoval Pražskou ulicí, čekalo téměř hodinu spoustu lidí stojících podél silnice. V čele průvodu jeli příslušníci policie na koních a za nimi šel starosta města Ctirad Mikeš. Poté následoval historický průvod, který doprovázely bubny. Mezi historickými postavami nechyběl ani Karel IV., který byl mladším bratrem Jana Jindřicha Lucemburského.

Průvod byl, ostatně i jako jiné roky, velmi profesionálně připraven a pohled na procházející průvod plný dobových kostýmů byl opravdu zážitkem.

Dnes vinobraní končí okolo 17 hodiny a nechybí do poslední chvíle degustace mělnických vín a v nabídce je i výběr vín od vinařů ze spolku Mělnický košt. Pro pořadatele ovšem zanedlouho začne příprava na 84. ročník.
Tak vinobraní, ahoj příští rok!





6 komentářů:

  1. Marti, to muselo být úžasné!!! Škoda, že já moc na taková shromáždění chodit nemůžu. Mám problémy s davy lidí, ale určitě to muselo být krásné slavnostní, prostě super. Přeji ti krásný a úspěšný nový týden.

    OdpovědětVymazat
  2. To je tak dobře, že se tyto tradice stále udržují. Určitě bych se šla podívat, kdybych to neměla tak trochu z ruky.
    Hezký den, Marti !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Marti máte v Mělníku krásnou tradici. Jsem z těch, kdož mají fobii, když je někde moc lidí, ale koukat se nato z okna nebo zpoza rohu to by bylo super. Krásné kostýmy a spořádaný průvod, moc krásné na fotkách. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, překvapilo mne, jak byl průvod dlouhý. A tradice je to pěkná. Ostatně - víno si ji zaslouží :)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  5. Mělník prostě žije! Překvapilo mě to sluníčko, u nás v sobotu lilo celý den...
    Marti, měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Vija
    Martí, to musela být krásná podívaná. Měj hezký den. J.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.